רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בספטמבר 2013

"וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל"

מאת משה בן-חיים
רוה"מ בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזכר נופלי מלחמת יום כיפור, להלן קטע מדבריו: "בכל מקרה, ישראל חייבת להיות ערוכה ומוכנה להגן על עצמה בכוחות עצמה מכל איום. הנכונות והיכולת הללו חשובות היום יותר מתמיד. ישראל חזקה יותר מאי פעם. לצד זאת, אנו זוכרים שכוחנו האמתי היה ונשאר רוחו של העם". סוף ציטוט (ההדגשות לא במקור).
רק לאחרונה נחשפו לאחר צנזורה של 40 שנה עדויות של ראש הממשלה דאז גב' גולדה מאיר. מהתמונה שמצטיירת מדבריה עולה שכולם טעו. טעו בחטא היוהרה ו"בכח צה"ל". איך אמר הרמטכ"ל דאז בימים הראשונים של המלחמה? "אנחנו נשבור להם את העצמות". אחד האלופים התבטא אף שזה יהיה "היום השביעי" של מלחמת ששת הימים. אך המציאות הכואבת הכתה ובמלחמה נפלו למעלה מ3000 הרוגים.
האם רוה"מ נתניהו למד את הלקחים ממלחמה כואבת זו? שוב פעם המילים הנדושות "ישראל חזקה מאי פעם" ו אנחנו נגן על עצמינו בכוחות עצמינו" וכו' וכו'.
היה פעם אלוף במיל' שתמיד טען שהצבא תמיד מתכונן למלחמה הקודמת. נסתכל רגע מה קורא היום. כשאלפי טילים מכל הסוגים וחלקם גם עם יכולת של ראשי נפץ כימיים\ביולוגיים מכוונים לערי ישראל, האם הצבא ערוך לכך? מה צריך יותר תזכורת משכנינו הלוא-סימפטי באשר אסד, שטובח באזרחיו באמצעות נשק כימי? ומה הערכות לכך? רק 60 אחוז מתושבי המדינה יש להם ערכות מגן! כלומר כמעט לחצי מהמדינה אין ערכות מגן, שלא לדבר על הציבור בעלי זקן, שבכלל מי חשב עליו? לא נראה שבאוצר ובמשרד הביטחון מוטרדים מכך במיוחד. "לנו זה לא יקרה" ו"צה"ל חזק". הסיסמאות האלה התנפצו על מדבריות סיני ועל טרשי הגולן במלחמה הנוראה ההיא, וחבל שנתניהו ממשיך לדקלם סיסמאות נבובות, שמאוד מזכירות את סיסמאות הבחירות של "המערך" חודשים ספורים לפני פרוץ מלחמת יום כיפור: "הקווים פתוחים, הגבולות בטוחים, קמות התנחלויות, ומעמידנו המדיני איתן. זוהי תוצאה של מנהיגות שקולה, נועזת, ומרחיקת ראות..."
נקווה שהפוליטיקאים שלנו יפנימו קצת ענווה ולא יסמכו כל העת על "כוחי ועוצם ידי". כמו שכתוב "וזכרת את ה' אלוקיך כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל".

תגובה 1:

  1. הפסוק כי ה אלוקיך הוא הנותן לך כח לעשות חיל נאמר על עסקים כלכלים ולא על צבא.

    כלומר כל המתגאה בעושרו שחכמתו עמדה לו הוא עובר על ציווי התורה , ולא מי שרוצה להפחיד את האויב ואומר שיש לנו צבא חזק.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.