רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 במאי 2013

תגידו, אתם שפויים? לתקוף עיתונאי?!

מאת עקיבא וויינגרטן

יש אחד, קוראים לו שבתאי בנדט, הוא כתב לענייני חרדים של אתר וואלה.
הוא הגיע להפגנה אמש מתוקף תפקידו ובכדי לעשות את עבודתו נאמנה. אם תעברו על כל האתרים החילוניים תוכלו לראות שהדיווח של שבתאי הוא הרחב ביותר, הכי אובייקטיבי, לא משמיץ, בלי הכללות, מביא את העובדות כפי שהם. בקיצור כתבה משקפת באמת על מה שאירע שם. בשונה מאחרים יש לציין.
שבתאי מסתייג שוב ושוב מהכללות כלליות, כך למשל הוא כותב 'היו שהבעירו', 'כמה' מהחרדים התעמתו, ולא נגרר לעליהום התקשורתי על החרדים. ומהיכרות אישית עם האיש אני יכול להגיד לכם שבאמת לטובה כוונותיו, הוא בא לאירוע שכזה עם ראש פתוח, ללא דעות קדומות, וללא מטרות שסומנו מראש.
אך מה רבה הייתה אכזבתי כשדיברתי איתו אחרי ההפגנה, 'גם אותי תקפו' הוא אומר לי, 'הסתובבתי בתוך הקהל ודיברתי עם אנשים, פתאום אחד התחיל לצעוק בלש וכמו עדר עשרות התחילו לסגור עליי, לבעוט, לקלל, זה היה לא נעים בכלל. ואני לא מצליח להבין מאיפה זה... מה? אין קווים אדומים? אם אתה לא משלהם הכל מותר? זה מבאס...'
הוא אומר מבאס, האמת? זה מקומם! מי שלא יודע, שבתאי הוא חדש יחסית בתפקיד, הוא מתרועע עם חרדים בשביל להתחבר באמת לקהל אותו הוא אמור לדווח עליו, אין לו דבר נגדינו, אבל זו הפעם הראשונה שהוא הגיע להפגנה מסוג זה, ואיך הוא יצא מזה? עם תחושה רעה מאוד. אז נכון שהוא יודע (עדיין!) שהתוקפים הם קבוצה קטנה ושולית, אבל תגידו לי, אתם השתגעתם?! לתקוף עיתונאי?!
בכל מקום בעולם יודעים שבאנשי התקשורת לא נוגעים, בזמן שכדורים מתעופפים באוויר, אנשים נהרגים, עד שהעיתונאים בחלק מהמקרים נאלצים ללבוש שכפ"ץ בשביל לא להיהרג כפשוטו, יודעים כולם שעיתונאי זה קדוש, הם היחידים שיחליטו איך העולם יראה את מה שקורה שם, להעביר את מסר ההפגנה והמטרה לאלו מבחוץ. אותו אתם תוקפים? איפה הראש שלכם? איך הוא יצליח להישאר אובייקטיבי אחרי כל זה? זה מרתיח! אח"כ אתם מתפלאים למה שונאים אתכם? למה הדיווחים הם חד צדדים ומוסתים? ככה זה, תעצבן מישהו פעם פעמיים, בסוף הוא יתעצבן, אח"כ אל תבואו בטענות. כל כתב שמגיע להפגנה יכול להחליט איך תיראה הכתבה שלו בעיני קוראיו, עד שהיה אחד שאני יכול להגיד עליו שהוא בצד "שלנו", גם אותו נפסיד?
הוא מסכן עוד חושב שזה מיעוט, ושזה לא על דעת הרבנים, הוא כחילוני לא יודע את הגמ' מדשתקי רבנן שמע מיניה ניחא להו, אבל כולנו יודעים שאם הרבנים באמת לא היו רוצים שמישהו ייפגע, זה לא היה קורה! לא שוטרים ולא עיתונאים. אפשר להוציא חצי מליון חרדים לרחובות מבלי שאף אחד ייפגע, הוכחנו את זה בעבר. אלא מאי, כיוון שניתנה רשות למשחית להשחית - אינו מבדיל בין צדיק לרשע, וכך הברחתם לנו עיתונאי ישר והוגן. וחבל...

תגובה 1:

  1. אסור לפגוע פיזית באף אחד, זה לא משנה אם יש לו תעודת עיתונאי או לא. זה שצריך להבהיר את זה למפגינים, רק מעיד על מי הם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.