רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 16 באוקטובר 2024

"היום בתניא" יום ד' י"ד תשרי

 

"היום בתניא"  יום ד' י"ד תשרי
"אגרת הקדש" 
המשך פרק כ"ב (קל"ד)
שנה מעוברת

התגובה הראשונה בצער הגוף:
נכון שעצות בדברים גשמיים ניתן לקבל מהנביא, אבל בראש ובראשונה, כשהאדם נתקל בבעיה גשמית המצערת אותו, עליו לשוב אל ה' "ברוח נמוכה והכנעת הגוף לקבל תוכחתו באהבה, כי את אשר יאהב ה' יוכיח".
וכידוע, שהביטושים למיניהם הבאים מלמעלה, נועדו להביא את האדם "לשוב אליו, אל ה'", מהריחוק שבו הוא נמצא - בין ריחוק שנפעל על ידי עבירות ממש, ובין ריחוק הנפעל מחמת החומריות שבה האדם שרוי.
...
"מרוב אהבתם לחיי הגוף:
תגובה נכונה נדרשת מהאדם גם כשנקלע למצבים קשים ובלתי נעימים - וכשהאדם שקוע באהבת עצמו וחיי גופו הוא עלול להתבלבל, ולא להגיב  בצורה הנכונה הנדרשת ממנו.
רבנו מבהיר, שגם כאשר כל מעשיו של האדם הם לשם שמים (הנה, כל עוד שעבודתו  אינה בגדר של "בכל דרכיך דעהו"), ענייניו הגשמיים והגופניים עדיין תופסים אצלו מקום וה"לגרמייהו" עדיין חדור בפנימיותו - וזוהי איפוא הסיבה שכאשר הוא נתקל במשהו מצער הוא מתבלבל, ובמקום לעשות תחילה את הצעד הראשון הנדרש ממנו (לשוב אל ה' כנ"ל), הוא רץ מיד "ומכתת רגליו למרחקים"  אל הנביא (הצדיק).
במישור הרחב יותר נציין, שכדוגמת כל טיפול רפואי שהוא מורכב, שיש דברים שצריכים להקדימם לטיפול  הרציני והעיקרי. 
הנה גם בעניננו, כדי שהעצה שמקבלים מהנביא תניב את היעילות המרבית, יש להקדים לקבלתה  את ההדרכה הניתנת בקטע שלפנינו (ובקטעים הבאים).
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.