רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ בן כספית: ידיעה מסוייגת שהיא גם תקווה: בישראל בודקים את האפשרות שיחיא סנוואר אינו בין החיים. האפשרות הזו הועלתה באמ"ן, ע"י כמה מהמומחים העוסקים בזירה הפלסטינית, אם כי אין לה תימוכין או הוכחות בשטח. בשב"כ, ככל הידוע, דוחים את האפשרות וסבורים שסנוואר בחיים.

✅ ׳ישראל היום׳: נתניהו בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון: ״חמאס ביקש לשנות 26 שינויים בעסקה, אנחנו לא ביקשנו כלום״.

✅ נתניהו בוועדת חו״ב על חוק הגיוס: ״בסוף אי אפשר לקלוט יותר מ-3,000 מהמגזר החרדי. אלו מספרים שצה״ל יכול לקבל ולא יותר מזה, ולכן נעביר חוק גיוס שיהיה על המספרים האלו. העברת החוק תלויה בכם, כאן בוועדה, אתם צריכים להזדרז״.

✅ נדב אלימלך: חברים שיצאו מוועדת חוץ וביטחון אומרים שנתניהו נראה במצב ״מזהיר״ נראה טוב - כנראה מההצלחות. גם חברי הקואליציה שבעבר תקפו אותו מימין לא תקפו אותו הפעם .

✅ אברהם פריינד: נתניהו בוועדת חו"ב: "אני מדבר עם מנהיגים בעולם והישרים שבהם אומרים שהם בלחץ מהתקשורת ומגורמים קיצוניים אצלם במדינה. אנחנו המדינה היחידה בעולם שנלחמת באיראן. היא הקיפה אותנו במטרה להביא להשמדתנו"

✅ שמאלניות ש"ס זועקת לשמים: עימות בממשלה בין השרה סילמן לשר ארבל: 
השרה סילמן: אני מחזקת את ידי רה״מ על המדיניות הנחושה והאמיצה, מול הלחצים מהארץ ומהעולם.
צריך לומר בכנות, שלמרות שאנחנו תומכים באחדות, כולנו מרגישים היטב את השינוי במדיניות מאז שבני "נעצור את המלחמה לשנה שנתיים" גנץ, לא בקבינט רואים את השינוי גם בדרום וגם בצפון - אם הם היו בקבינט, הם היו מונעים את זה.
השר ארבל הזדעק להגן על גנץ: "איך את יודעת, היית בקבינט?"
סילמן: "גנץ אמר בראיונות פומביים שהוא תומך בעצירת המלחמה לשנה-שנתיים, ואת השינוי במדיניות מאז עזיבתו - כולנו רואים באופן ממשי". .

✅ גורמים בכירים בליכוד ל"מעריב",  בתגובה להודעת סער: גדעון סער עדיין נשאר במצב חזק, מכיוון שהוא היחיד שמסוגל לתת ביטחון לממשלה הזאת . ברור שקשה יהיה לאנשי האופוזיציה בראשות יאיר לפיד לבקש מסער להצטרף אליהם אחרי המתקפה הברוטלית שלהם עליו. גדעון סער וזאב אלקין, שני פוליטיקאים בין הכי מנוסים במערכת - הם היחידים שיכולים להבטיח ממשלת ימין יציבה שתחזיק מעמד עד נובמבר 2026. כל מי שמבין בפוליטיקה, מבין שסער עשה צעד נכון , שמצד אחד מפחית את הלחץ הציבורי עליו , ומצד שני - מותיר אותו בעמדת מפתח שיכולה לקבוע את משך הכהונה של הממשלה (אנה ברסקי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.