רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 בספטמבר 2024

מבזקים

 

✅ הפוליטיקה שמאחורי החמ״ל להפלת הממשלה: לפיד לא הזמין למפגש את יו״ר הדמוקרטים יאיר גולן. (חלילה לא להראות בציבור עם שמאלנים) דרך בטוחה להפיל את הממשלה. הסיבה הרשמית לכך שגולן לא הוזמן: ״מדובר בפגישה של ראשי המפלגות בכנסת״. (שמש)

✅ היום המועד האחרון של יריב לוין לפרסום מועמדים לנשיאות העליון, לפי פסיקת שופטי בג"ץ מה-8 בספטמבר, עד כה לוין לא פרסם שמות.

✅ רה"מ נתניהו בוועדת חו"ב על הוצאת צווי המעצר הבין-לאומיים נגדו ונגד גלנט: "אני מבין ויודע שיצאו נגדי צווי מעצר בינלאומיים. התובע הוא טיל מונחה פוליטית"

✅ ווינט: ראש הממשלה נתניהו אישר היום בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון, כי ישראל בוחנת את "תוכנית האלופים", שנכתבה ביוזמת האלוף במיל' גיורא איילנד, שמטרתה להיאבק בהשתלטות חמאס על הסיוע ההומניטרי ברצועת עזה. לפי גורמים, התוכנית לא זוכה לתמיכה אמריקנית

✅ על פי התוכנית שיזם איילנד, כל השטח שמצפון לפרוזדור נצרים, כלומר העיר עזה על כל שכונותיה - יהפוך לשטח צבאי סגור. כלומר, כלל האוכלוסייה שנמצאת במרחב, שלפי הצבא מוערכת בכ-300 אלף איש - תידרש לעזוב באופן מיידי דרך הנקזים הצה"ליים המאובטחים :

✅ עוד מווינט: לאחר שבוע שבו תינתן לאוכלוסייה אפשרות להתפנות - יוטל על האזור מצור צבאי מלא. לדברי הפורום, מצור זה יותיר בפני המחבלים בעיר עזה ברירה אחת - להיכנע או למות :

✅ יענקי פרבר: ה'ניו יורק טיימס': אף אחד בישראל לא חושב היום על שיחות שלום עם הפלסטינים, החשש (בישראל) שלמדינה פלסטינית ריבונית יהיה קל יותר לבצע מתקפה נוספת כמו זו שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר האחרון

✅ בלשכת רה"מ נערכים לאפשרות שנתניהו לא יוכל לשאת את הנאום המתוכנן באו"ם בסוף השבוע לאור ההתפתחויות. השם שעלה כאפשרות להחליף אותו - השר רון דרמר (שירית אביטן)

✅ ג׳ון קירבי: הסיבה שאין מו"מ עם חמאס היא סינוואר, הוא לא מעוניין בכך מאז רצח החטופים

✅ ווינט: בריטניה פרסמה אזהרת מסע לישראל, והמליצה להימנע מכל הגעה לצפון המדינה, בדגש על הגליל העליון ורמת הגולן. כמו כן, משרד החוץ הבריטי המליץ לאזרחים להימנע מכל הגעה לישראל, למעט "נסיעות הכרחיות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.