רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 25 בספטמבר 2024

הצילייגרים שמתגלים כטיפשים או נוכלים

 

מאת פישל קדוש

מלחמת הצפון חותמת את פשיטת הרגל של "הצמרת הבטחונית", של הגנראלים, שכולם כאחד אמרו לנו שאסור להיכנס למערכה מול חיזבאללה, כי ישראל תספוג מהלומות נוראות.
זה לא רק ישראל זיו, עמוס ידלין, תיבון וכל הצילייגרים שמתגלים כטיפשים או נוכלים (וכנראה ששני העונשים חופפים), אלא גם הגנראל שבראשית המלחמה היה חביב הימין, יצחק בריק.  
הברנש הזה מסתובב כבר שנה ומברבר מכל מיקרופון כי אסור להגיע למערכה עם חיזבאללה. כי זה יהיה אסון. עשרות אלפי הרוגים, תל אביב חרבה ותבוסה מובטחת מראש.  
בינתיים כבר השמידו כאן מחצית טילי חמאס,  רוב שרשרת הפיקוד וחלק ניכר מהתשתיות שחיזבאללה בנה 30 שנה, מהיום שברק נתן לו במתנה ארוזה בצלופן את דרום לבנון, ושום דבר לא קרה.
כל הטילים שבריק -בריק הצדיק- הבטיח, או הופצצו על כן השיגור או פוצצו באוויר. 
מישהו שמע את בריק עולה לשידור ומתנצל? 
הברנשים מהצבא -שבכיס מדגדגות להם פנסיות תקציביות של 50-100 אלף- גם שקרנים וגם יהירים, ובונים על הזכרון הקצר של חלק מהציבור ועל תמימותו, אבל ישראלים רבים כבר מבינים כי השקרנות החולנית והיהירות החולנית לא פחות, וחוסר ההבנה הבסיסי שלהם באסטרטגיה ..צבאית. כן, צבאית... היא מקור שרשרת המחדלים הבלתי נתפסת ב-7.10, וברובם גם יודעים כי אם ישראל חפצת חיים עליה להפקיע את ההחלטות האסטרטגיות ואת הערכות המצב מידי הצבא ולהעבירם לאזרחים, ובזה גדעון סער לא רק צודק, אלא היטיב לשים אצבע על החולי היסודי של הצבא.
או שהגנרלים טמבלים או ששיטת חבר מביא חבר עושה סיכול ממוקד לצמרת הצבא. אחרי כל מה שקרה בתשפ"ד, לא ניתן להרחיקם ממוקדי קבלת ההחלטות, וזה מה שנתניהו עשה והצליח, כשהתגבר על צמרת הצבא והצעותיה האוויליות וכבש את צפון עזה, אח"כ את חאן יונס, את רפיח (שנגד הכרעתה ניהלה צמרת הצבא מלחמה של ממש), ועכשיו מנחית מהלומות מוות על חיזבאללה תוך בוז מהדהד ל"אזהרותיהם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.