רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

העימות מהנדס ומטעה - בסוף מי ניצח?


 מאת פישל קדוש  

15  מאי 77, עוד יומיים בחירות, ובישראל לראשונה עימות: פרס מול בגין, שנראה חיוור וצמוק, אחרי התקף לב שעבר. למחרת בבוקר הכותרות מבשרות בחגיגיות כי רוב דו ספרתי קובע: פרס ניצח. 

התוצאה ידועה: מהפך היסטורי שנמשך עד היום. לימים יודו המעורבים: בגין ניצח בענק בעימות שהכריע את הבחירות, והתוצאות "הונדסו". 

חולפות 19 שנה ושוב בחירות ושוב עימות ושוב פרס - הפעם עם נתניהו. למחרת הסקרים "קובעים": פרס ניצח ב-3-5 אחוז. ושוב לימים יודו הכל: נתניהו הנחיל לפרס תבוסה קשה בעימות, שנתנה לו את הנצחון בבחירות.. והתוצאות בתקשורת הונדסו... 

סדנא דארעא חד הוא. בחירות 16 בארה"ב. קלינטון מביסה את טראמפ 3:0, בשלושה עימותים בהם התקשורת (cnn, איך לא?) פוסקת כי קלינטון ניצחה בענק. 

והתוצאות? כמו בישראל. 

יכול להיות שכאן ושם סקרי תוצאות העימות נערכו לפני העימותים, פשוט כדי לחסוך זמן יקר? 

מסקנה מהיסטוריית סקרי העימותים, לפחות באמריקה: או שהסקרים הם תרמית אינטליגנטית, או שלפחות במקרה של טראמפ מול קלינטון, התבוסה הטראמפית בעימות היתה בדיוק מה שמצביעי טראמפ היו זקוקים לו כדי להסתער באטרף על הקלפיות. 

מה שעלול לחזור והפעם עם דלק של תחושת עוולה שעוללו מראייני ABC, שלא טרחו להסתיר את ניסיונם לסייע להריס. 

גופם של דברים: טראמפ לא באמת הפסיד, אבל החמיץ בענק הזדמנות להכריע כבר היום את הבחירות. 

הריס לא ניצחה, אבל קיבלה אורכת נשימה - אחרי שבוע קשה בסקרים. 

מה שברור שהופעת הריס היתה תוצאת הכנות נמרצות של שבועיים ואימונים קדחתניים מול שחקן שדיגמן טראמפ. 

מסקנה טראמפית נדרשת: לעימות צריך להתכונן מקצועית. אתה לא יכול לסמוך רק על עצמך ועל יכולות השליפה שלך. 

אם יהיה עימות נוסף (ולפי המתבקש הוא יהיה לשם שינוי ב'פוקס' – אחרי שני עימותים בכלי תקשורת אוהדים מאד את הריס), טראמפ יגיע ממקום האנדרדוג, ואולי גם יואיל להתכונן..

ועוד דבר: הפרוגרס מסוגל להכל. לכן גם שווה לבחון את ההאשמה שבשעות אלה חורכת את הרשת באמריקה בעשרות מיליוני צפיות כי העגילים שענדה הריס לא היו אלא משדרים מוצפנים בהם קיבלה הדרכה שוטפת מה לומר ואיך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.