רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 2 בספטמבר 2024

איבדו את השכל לגמרי????

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
יו"ר ההסתדרות הודיע על השבתת המשק 'החל ממחר' (אבל אומר שבינתיים מדובר רק על מחר. ההמשך יבוא, כנראה).
השבתת המשק מוכרזת אחרי ימים קשים ונוראיים שעוברים על כל יושבי הארץ. ששה חטופים נרצחו לפני שצה"ל הגיע אליהם. הסימנים מעידים, לכאורה, שמדובר ברצח בדם קר. מן הסתם קבלו השומרים הוראה שאין לאפשר בשום פנים ואופן חילוץ של חטופים חיים ומשראו שכוחות צה"ל מתקרבים, מילאו את הפקודה ופעלו כך שלא חיים ישובו החטופים.
נורא ואיום. קשה מהכיל.
 
אבל במקום שהעם יחליט שצריך לעשות כפול ומכופל לשיחרור החטופים (מהו? מישהו כאן או שם יודע???) מחליטים המחליטים שהדבר שיקדם את עמישראל למטרתו הוא השבתת המשק. איך בהוצאות מאות אלפי עובדים לחופשה כפוה ושיעמום תתרום להגנת העם היושב בציון? הדבר היחיד שישתפר בעקבות  שביתה כזאת, היא האפשרות שהמונים מתוסכלים יוכלו לצאת לרחובות ולהפגין ובזה יתנו פורקן לתיסכולם.
מתן פורק לתיסכול היא מטרה ראויה וחשובה, כל עוד היא נעשית במסגרת טיפול נפשי, אבל אם הפורקן הוא בכך שאתה מפריע לאנשים להגיע לביתם, או שאתה משבית את המשק, אתה פועל בהיפך השכל ממש.
אדרבא ואדרבא, מי שדואג לעמישראל היה צריך להכריז על מבצע הכפלת התפוקה. אולי ימצאו דרכים, ברווחי מאמץ העל הזה, לבוא לקראת משפחות החטופים (מניין הן מתפרנסות בחודשים ארוכים אלו? מישהו מהמשפחה הקרובה מסוגל בכלל לעבוד?) אולי להכפיל את התמיכה במפוני הצפון? משהו חיובי, פוזיטיבי. מה ההיגיון בלהשבית את המשק???
 
יודע שישנם שלא משנה להם כלום, המטרה של הפלת ממשלת נתניהו חשובה בעיניהם יותר מכל מטרה אחרת. לא אחד ולא שניים כבר הכריזו שבעיניהם ביבי מסוכן לעמישראל יותר מחמאס וחיזבאללה (לא תמיד ביבי זוכה בתארים נעלים כאלה. לפעמים הוא צריך לפנות את המקום הנכבד הזה לחרדים, או למשוקצים אחרים שבעיני נאורי הדעת).
 
הכאב הוא נורא ואיום. ממש קשה להכילו. אבל מה ההיגיון להפגין נגד ממשלתך על שאינה נכנעת לתכתיבי החמאס? אתה רוצה שינהלו מו"מ, או שאתה רוצה שיקבלו את כל תכתיבי החמאס? אם אתה בעד כניעה מוחלטת (קבלת תנאי החמאס ללא ביקורת), אז דע לך שמחר המחיר יאמיר. כי אם שיחרור 32 חטופים מהווה בשבילך סיבה מספקת להתקומם נגד ממשלתך שתוותר עוד ועוד, למה שסינוואר לא יחליט שהמחיר השתנה בינתיים ושהוא מוכן לשחרר תמורת אותו מחיר רק  22 חטופים?
 
כבר היתה לנו עסקה איתו וכאשר היה אמור לשחרר עשר נשים, אמר שחסרה לו סחורה עכשיו במחסן והציע במקומן סחורה אחרת. ישראל עמדה על דעתה שהסכמים יש לקיים וביטלה את המשך ההסדר. עכשיו באים חכמים-בדיעבד וטוענים שהיה צריך להיכנע אז ולהסכים – שהרי חלק מהנרצחים עכשיו, לא היו נרצחים לו הם היו חלף אותן נשים שלא הסכים לשחרר.
 
צריך להודות ביושר. כל עוד בישראל היתה מדיניות ברורה וחד משמעית שלטרור לא נכנעים, לא היתה סיבה למחבלים לחטוף. ידוע ידעו שתמורה לא יקבלו. ברגע שממשלת ישראל הסכימה לשחרר אלפי מחבלים תמורת עסקת ג'יבריל, היא זרעה את אשר אנחנו קוצרים היום.
 
הניהול הילדותי וחסר האחריות הזה המשיך עד שהגענו לעסקת שליט, בה שוחררו 1,027 מחבלים (כולל סינוואר עצמו), כשברור היה, אז כהיום, שחלק מהמשוחררים יחזרו מיד לעסוק בטרור. אם סינוואר היה יודע שלא יעזור לו לחטוף הוא לא היה מסכן את עצמו ושלטונו (מי חלם שצה"ל יהיה לא רלוונטי לכל אורך היום???). שיחרור המחבלים בעסקת שליט, הוא אביה של העסקה המוצעת עכשיו והעסקה שמועצת עכשיו היא אביה של האסון הבא.
 
הרי פשוט וברור שאין אפשרות טכנית להגן על הישראלים והיהודים בכל מקום בעולם. ומה אם יחטפו מחר בחו"ל? הרי כבר נגמור את מחסניות המחבלים, אז מה נעשה אז? אולי ניתן פטור מעונש מראש? נניח שיוחלט שחמש מאות המחבלים הבאים שיגזר עליהם מאסר עולם, הם יהיו חלף החטוף הזה?
 
עד כמה יכול בנאדם לאבד את שכלו???
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.