רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביולי 2024

ממתק לשבת

 

ממתק לשבת פרשת בלק תשפ"ד
הגיעו פעם זוג אל הרב חיים גוטניק מאוסטרליה לייעוץ. מצב הזוגיות שלהם לא היה בכי טוב והם שמעו שהרב יוכל לסייע להם, הרב ישב והקשיב להם ובין הדברים הוא יעץ להם להשתדל לעשות סעודת שבת בבית וליהנות מזמן איכות ביחד, לנצל את הזמן המיוחד והאווירה הטובה להשקעה בזוגיות. מאוכזבים מגישתו המיושנת והפרימיטיבית, לדעתם, פנו השניים לחפש עזרה מקצועית יותר.
אחרי כמה שבועות הופתע הרב כשעל דלתו דפקו בני הזוג כשבידם זר פרחים ובקבוק יין, "באנו להתנצל", הם אמרו, "הפסיכולוג היוקרתי ששילמנו הון לפגישות איתו ייעץ לנו להוסיף קצת רומנטיקה לחיי הנישואין, להקדיש ערב אחד בשבוע זה לזה, לכבות את הטלויזיה והטלפונים ולעשות ארוחה שקטה לאור נרות..".
"הבנו שהגישה שלנו היתה מוטעית" סיימו בחיוך מתנצל, "כנראה שביהדות יש כמה ערכים שכן מתאימים לנו".
לפעמים כשהאשה אומרת לנו משהו, או כשההורים מלמדים אותנו משהו קשה לנו לקבל, לעיתים דווקא מהקרובים אלינו יותר אנחנו לא מסוגלים לשמוע וכנראה אם נשמע את אותם הדברים מהרופא או עורך הדין זה ישכנע אותנו יותר.. 
השבוע בפרשה אנחנו רואים בדיוק את העניין הזה, בלעם המכשף הרשע שבלק מלך מואב שוכר במיוחד כדי לקלל את עם ישראל, מנסה בכל כוחו להוציא מילים רעות על עם ישראל אך לא מצליח ורק ברכות זורמות החוצה. לא סתם ברכות, הברכות והנבואות הגדולות ביותר לעתיד עם ישראל , ובראשם נבואת הגאולה " דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל ומחץ פאתי מואב".
והשאלה היא למה אנחנו צריכים לשמוע נבואות כאלו מיוחדות מבלעם הרשע, חסרים לנו נביאים וצדיקים שיספרו לנו על העתיד לקרות באחרית הימים?
אבל הקב"ה שמכיר את טבע היהודי, דואג לשלוח את האמיתות הגדולות שלו דווקא ע"י נביא גוי ואז יותר קל לנו לקבל ולהאמין שזה יקרה..
המצב היום בארץ הוא שהרבה יותר קל לנו לשמוע את רואי השחורות והפסימיים אבל אם בלעם הרשע יכול היה להאמין שבעולם הזה שאנחנו חיים יחול שינוי עצום כזה של גאולה, שכולנו נתעלה מעל לדאגות היומיומיות שלנו ונרצה רק "לדעת את ה'", הגיע הזמן שגם אנחנו נצא מהחלון הצר שאנו מביטים דרכו על העולם ונתחיל להאמין ובזכות האמונה הגדולה של כולנו נזכה לסיים את המלחמה בקרוב בניצחון גדול והקב"ה יזרז את הגאולה האמיתית והשלימה שתבוא מיד ממש.
שבת שלום
הרב נחמיה וילהלם
בית חב"ד בנגקוק תאילנד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.