רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 ביולי 2024

ווארטים

 

📌 חסיד סיפר פעם שהרבי שלו פעם עבר שכונה ושם היו כמה שייגעצים שהחזיקו בידם אבנים גדולות ורצו לזרוק עליו. הרבי אמר את הפסוק 'בגדול זרועך ידמו כאבן' והידיים שלהם נדמו ולא יכלו להזיז את הידיים
שאל אותו יהודי ששמע את הסיפור, אז אם כן מדוע הרבי חזר הבייתה עם עין נפוחה?
ענה לו החסיד שאחד מן הגויים היה חרש ולא שמע א הפסוק

📌 מרוקאי אחד חזר בתשובה ונהיה חב"דניק.
הגיע י"ב תמוז. בא לאמשלו ואמר לה:
אמא תדליקי נר, האדמור הריי"צ יצא ממאסר.
הגיע יוד כסלו. בא לאמשלו ואמר לה:
אמא תדליקי נר, האדמור האמצעי יצא ממאסר.
עבר שבוע וחצי.
הגיע יט כסלו בא לאמאשלו ואמר לה: אמא תדליקי נר, האדמור הזקן יצא ממאסר.
עברו עוד שבועיים. בא לאמא שלו ואמר לה:
אמא! תדליקי נר, הרבי זכה במשפט.
אמא שלו מסתכלת עליו ככה ואומרת לו: *ממי כפרה, אתה בטוח שאתה מסתובב בחברה טובה?

📌 אחרי השקעה עצומה ביצע עורך דין מעבר למשרד גדול ומרווח. כבר ביום הראשון הוא מקבל זר פרחים מחברו ואליו מצורף כרטיס ברכה.
עורך הדין פותח את הכרטיס ומוכה הלם. בכרטיס כתב לו החבר:
תנוח בשלום על משכבך"
הוא מתקשר אליו ושואל אותו בזעם לפשר הדבר. החבר נבוך עד מאוד, מתקשר לחנות הפרחים ושואל איך אירעה פשלה שכזו. אומר לו בעל החנות:
"יש לנו צרות יותר גדולות, להלוויה שלחנו זר ובו כתוב
"מזל טוב על המיקום החדש

📌 מוסקוביץ עבר לגור בכפר מל"ל וקנה מהשכן שלו חמור ב 1000 ₪.
המוכר הבטיח למסור את החמור למחרת היום.
אלא שלמחרת היום הודיע השכן "מצטער, יש לי חדשות רעות: החמור מת".
מוסקוביץ ענה "טוב, אז רק תחזיר לי את הכסף".
"מצטער", ענה השכן, "אין לי אפשרות. כבר בזבזתי אותו".
מוסקוביץ לא ויתר וענה "טוב, אז תביא לי את גויית החמור".
"מה תעשה עם גויית חמור מת?" שאל השכן.
"אני אוציא אותה להגרלה" ענה מוסקוביץ.
"אתה לא יכול להוציא להגרלה חמור מת" אמר השכן.
"בוודאי שאני יכול, חכה ותראה. אני לא אספר שהחמור מת".
כעבור חודש ימים פוגש השכן את מוסקוביץ ושואל אותו "מה היה עם החמור המת?"
"הוצאתי אותו להגרלה" ענה ישראל, "מכרתי 500 כרטיסים תמורת 10₪ כל אחד והרווחתי 4990 ₪".
פחות ה-1000 שנתתי לך, יש לי רווח נקי של 3990 שח
"מישהו התלונן?" שאל השכן
"רק הבחור שזכה בהגרלה" ענה מוסקוביץ, "אז החזרתי לו את מחיר הכרטיס שלו".
היום עובד מוסקוביץ במשרד האוצר ומוכר לנו אגרות חוב ממשלתיות ומכין תכנית רשת בטחון לפנסיה
החמורים הם אנחנו, רק שאנחנו עוד לא יודעים את זה !

📌 א חסיד האט אמאל פארציילט אז זיין רבי איז דורך געפארן א דארף זענען ארויסגעקומען אפאר שקצים מיט גרויסע שטיינער און געוואלט ווארפן האט דער רבי געזאגט דעם פסוק בגדול זרועך ידמו כאבן און אלע זענען געווארן פאראלאזירט און נישט געקענט רוקן דאס האנט
פרעגט אים איינער אבער פארוואס איז דעמאלטס דער רבי אהיים געקומען מיט א געשוואלענעם אויג?
ענטפערט ער, וואס זאל מען טוהן אז איינע פון דעי שקצים איז געווען טויב און ער האט נישט געהערט דעם פסוק!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.