רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 ביולי 2024

ווארטים

 

📌 איך אומר הרבי מזלאטשוב בשם אמו הרבנית ע״ה. בתמוז אוכלים תפוז.

📌 הרב שלמה זלמן אוירבך נהג להתקלח לפני הטבילה במקווה, 
ושוב חזר והתקלח לאחר מכן.
אחד התלמידים תמה וביקש להבין 'מדוע אין הוא חושש למה שכתוב שלא להתרחץ אחרי הטבילה במקוה?'
תשובת הרב היתה קצרה וקולעת:
"לפני שאני טובל במקוה אני מתרחץ כדי לקיים מצות 'ואהבת לרעך כמוך', 
ואילו אחרי שאני טובל במקוה אני מתרחץ בגלל אלו שלא חוששים לקיים את 'ואהבת לרעך כמוך'...".

📌 ר' חיים קניבסקי שליט"א אמר לא לשמוע שידוכים ממשפחות בדרום!!
היות והם באים מבתים "הרוסים"...
ויש האומרים גם לא להשתדך עם משפחות מעזה כי הם ה״מחבלים״

📌 בתפילת שחרית אחרי ובא לציון אומרים קדיש שלם, כי כל הציבור עדיין נמצא בבית הכנסת,
אחרי קוה, קדיש דרבנן, כי רק הרבנים נמצאים בבית הכנסת,
אחרי עלינו לשבח, קדיש יתום, כי רק היתומים נשארו בבית הכנסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.