רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ מיכאל שמש ('כאן') לפיני אפיק בחצות בסקופים: נראה שהפעם צה"ל עושה הכל בכדי להתאים עצמו לחרדים - ממח"ט דתי/ חרדי, הליכי גיוס נפרדים, שירות קרוב לסביבה חרדית. ראשונים לקבל צווי גיוס הינם בחורים עובדים בעלי תלוש משמעותי ע"פ נתוני ביטוח לאומי.

✅ הלפרין ב'קול חי': ההבטחה של אדלשטיין לחרדים בשיחות שקיימו השבוע - "לא אעכב את העברת חוק הגיוס בוועדה. אמנם לא אזרז אותה מעבר למה שתוכנן, לא מאיץ את התהליך, אבל גם לא אתקע את החוק אלא אאפשר לקדם כפי שהקואליציה רצתה. נוכח בשיחה: "נתן להבין שהוא רוצה להגיע לפתרון מוסכם"

✅ מרדכי הלפרין חושף ב'קול חי':בצה"ל סימנו את תאריך היעד מבחינתם להשלמת גיוס 3,000 הבחורים מהמגזר החרדי שבגצ חייב - בחודש חשוון (מחזור גיוס דצמבר הקרוב), בעוד כארבעה חודשים. לא מדובר ב*התחלת* גיוס הבחורים אלא ב*השלמת* גיוסם כאשר אז כבר תושלם הקמת החטיבה החרדית החדשה 

✅ עמדת היועצת המשפטית על גיוס חרדים נחשפת: אם צה״ל לא יעמוד ביעד של גיוס חרדים במחזור אוגוסט בדרכי שיווק והסברה, יהיה עליו להוציא צווי גיוס לחרדים גם ללא הסכמתם. (אבישי גרינצייג).

✅ בלום ב'משפחה': המפגשים עם גורמים חרדים מ'יהדות התורה' בביתו הפתוח - לצילומים מוזמנים ולמפגשים מודלפים - ביד מרדכי, הקפיצו את ראשי האופוזיציה החוששים שגנץ מנסה לבנות עם החרדים ציר נפרד, על חשבונם

✅ ח"כ אלון שוסטר למשי וגדלוביץ' ב'קול ברמה': "צריך להקדים את הבחירות בגלל סיבות אחרות, אבל עניין מתווה הגיוס צריך להיות גשר לפיוס ולא חס ושלום לשסע". על הפגישה של גנץ עם בבצ'יק - "יהודים נפגשים. אנחנו מדברים כל הזמן כדי לגשר על פערים. מדברים כל הזמן גם עם גלנט"

✅ עוד מח"כ אלון שוסטר למשי וגדלוביץ' ב'קול ברמה': "כקיבוצניק שיש לו סט סדור של ערכים - אני מוקיר ומתרגש מציבורים שיש להם משנה סדורה ומוכנים לשלם עליה מחיר ברמת החיים וגם בניכור החברתי. גיוס החרדים צריך להיות בקצב והיכולת של המערכות להכיל באופן הגון את הציבור החרדי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.