רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ בניגוד ללפיד וליברמן: סער אומר שוב שיצביע בעד חוק הארכת שירות לשלוש שנים (ירחי)

✅ הליכוד: לפיד וחבריו מסרבים לגנות את מעשי ההסתה ואת הקריאות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו. שתיקתו של לפיד מנרמלת את האלימות ומקרבת את הרצח הפוליטי הבא.

✅ יוסי כהן החליט לא לרוץ בבחירות הקרובות. האריך את החוזה עם סופט-בנק לעוד שנתיים. הגיע למסקנה שאין היתכנות למפלגה ימנית גדולה. (דנה וייס)

✅ משה שטיינמץ: זו ההחלטה של בן גביר: מועמדו למפכ"לות הסמפכ"ל פלד יהפוך מחר בחצות הלילה באופן אוטומטי למ"מ המפכ"ל. לא צריך החלטת ממשלה, וגם אם הוועדה למינוי בכירים תפסול אותו בימים הבאים, הוא יוכל להמשיך לכהן כמ"מ .

✅ על פי ההערכה של האו"ם, 137,297 בניינים ברצועת עזה נפגעו בהפצצות, ואתרי הריסות ענקיים מכסים 5 קילומטרים משטחה. עוד על פי האו"ם, השירותים ברצועת עזה חזרו לרמתם בשנת 1980. "הפצצות שהוטלו משנות את הנוף, נוצרו גבעות חדשות" (וואלה) .

✅ לצי של יותר ממאה משאיות יקח יותר מ-15 שנה לפנות את עזה מההריסות, כך דווח בגרדיאן. על פי הערכה של האו"ם, עזה מכוסה ביותר מ-40 מיליון טונות של הריסות, ועבודת הפינוי תעלה כ-600 מיליון דולרים .

✅ "הנזק לתשתיות לא יאמן, בחאן יונס אין בניין אחד שלא נפגע", מסר גורם באו"ם. "הטופוגרפיה של השטח השתנתה, 'גבעות' חדשות צצו. הפצצות שהוטלו משנות את הנוף". עוד צויין כי ערימות ההריסות ברחבי רצועת עזה זרועות בפצצות רדומות וחומרי נפץ אחרים, מה שיהפוך את שיקום רצועת עזה למשימה קשה אף יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.