רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 24 ביולי 2024

"היום בתניא" יום ד' י"ח תמוז

 "היום בתניא" יום ד'  י"ח תמוז
"אגרת התשובה" 
פרק ד'  
שנה מעוברת

תשובה נעלית יותר:
בפרקים ב'-ג' למדנו, שעל ידי הקורבנות (התעניות שבמקומם והצדקה שתמורתם), פועלים שיהיה מרוצה וחביב לפני ה' כלפני החטא - תוך כדי הדגשה שיש סדר בעבודה, ועניינים אלו באים לא לפני שיזכה "לכפרה ולמחילת העוון לגמרי" (הנפעלים עם עזיבת החטא והוידוי והחרטה שהוא מביע).
ובתחילת פרק ד' מוסיף רבנו: שבנוסף למצות התשובה הבסיסית (הבאה לידי ביטוי בעזיבת החטא ובקשת מחילה ווידוי). יש להכיר את "התחלת  מצות התשובה ועיקרה", שענינה הוא "לשוב עד ה' באמת ובלב שלם".
...
הקדמה להבנת עבודה זו:
"לשוב עד ה' באמת ובלב שלם", היא עבודת תשובה ברמה מאוד נעלית. וכדי להבין את מהותה, מבהיר אדמו"ר הזקן, שיש צורך להקדים את ביאורם של שלושת הנושאים הבאים:
א. את מה שאומר הזהר הקדוש, שהמילה "תשובה" על פי הסוד היא נוטריקון של תשוב ה' (השבת אותיות ה' שבשם הוי' למקומם, לאחר שנפגעו בעקבות החטא) - ורמז יש כאן לשתי בחינות של תשובה, תשובה תתאה (בהשבת ה' האחרונה משם הוי'), ותשובה עילאה (בהשבת ה' העליונה למקומה).
ב. את מה שאומר הזהר, שאין תשובה מועילה לעבירות הקשורות בפגם הברית. שדבריו לכאורה אינם תואמים עם הנאמר בכמה מקומות "שאין לך דבר העומד בפני התשובה".
ג. את דברי חז"ל, בהבהירם, כיצד היו מתבצעים עונשי הכרת והמיתה בידי שמים. וכן את העובדה, שבכל דור ודור נמצאו "כמה וכמה חייבי כריתות ומיתות, והאריכו ימיהם ושנותיהם בנעימים".
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.