רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 26 ביולי 2024

"היום בתניא" יום ו' כ' תמוז

 

"היום בתניא" יום ו'  כ' תמוז
"אגרת התשובה" 
המשך פרק ד'  (עמוד צ"ד)
שנה מעוברת

המלאכים לעומת נשמות ישראל:
כמבואר לעיל בשער היחוד והאמונה", לעולם כולו חיות אלוקית.
ובתניא שלפנינו מודגש, שבעוד שלכל הנבראים שנבראו בדיבור ("בעשרה מאמרות"), החיות הנמשכת בהם מהבורא היא חיות חיצונית בלבד (כדוגמת החיות אותה משקיע האדם בדיבורו). הרי שבנשמת האדם שעליה נאמר "ויפח באפיו" נמשכה חיות פנימית מהבורא "מתוכיותו ופנימיותו".
...
נשמת היהודי היא משהו מיוחד:
נשמות ישראל הם חלק משם הוי', שם המורה על פנימיות החיות. ולעומתם, שאר הנבראים, צבא הארץ וצבא השמים ואפילו המלאכים, משתייכים לשם אלקים (שהוא בחינה חיצונית לגבי שם הוי'), כמו שכתוב "בראשית ברא אלקים".
ולכן, גם נקראו המלאכים בשם אלקים כמו שכתוב "ויבואו בני האלקים להתיצב וגו'", כי חיותם היא כאמור מבחינת החיצוניות, משם אלקים.
ולעומת המלאכים, נשמת היהודי (הכלולה בנשמת אדם הראשון), שהחיות הנמשכת בה היא חיות פנימית, חיות שהיא משם הוי', עליה נאמר "כי חלק ה' עמו".
...
המאמר "נעשה אדם":
גם המאמר "נעשה אדם", שונה משאר העשרה מאמרות שבהם נברא העולם.
שכן למשל, במאמר "ויאמר אלקים תוצא הארץ נפש חיה", הנה, ממאמר זה נבראו מאין ליש כל בעלי החיים בגופם ובנפשם (הגוף והנפש כאחד).
ואילו באדם שונה הדבר. עצם התהוותה של הנשמה הוא על ידי "ויפח וגו'". ואחר כך, על ידי האותיות שבמאמר "נעשה אדם", היא יורדת למטה להתלבש בגוף הנמצא בעולם הזה התחתון.
 …..
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.