רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 במאי 2024

מבזקים

 

✅ חזקי ברוך: ראש המל"ל צחי הנגבי טען במהלך סקירה מדינית בועדת החוץ וביטחון בכנסת כי "מדינה פלסטינית היא אסון למדינת ישראל". 

✅ שר המשפטים לוין במליאה: החלטת התובע בהאג היא קריסה מוחלטת של הערכים האנושיים הבסיסיים ביותר. אותה אנטישמיות שחווה הרצל, שבה ומרימה את ראשה המכוער.

✅ יו״ר בית הנבחרים ג׳ונסון אישר שנתניהו יוזמן לנאום בפני שני בתי הקונגרס (עמית סגל) .

✅ עמיחי שטיין: יו"ר בית הנבחרים ג'ונסון אומר שהוא נתן למנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט צ'אק שומר תאריך יעד של היום לחתום על מכתב המזמין את  נתניהו לנאום ולנציג את עמדת ישראל בכינוס משותף של 2 בתי הקונגרס. "אם לא, נמשיך ונזמין את נתניהו רק לבית הנבחרים", אמר ג'ונסון. שומר אומר שהוא דן ברעיון עם ג'ונסון.

✅ פוליטיקו: ההערכה העדכנית של המודיעין האמריקני קובעת כי ישראל הצליחה לחסל רק כ-30%-35% מהלוחמים שהיו לחמאס לפני 7 באוקטובר, וכי 65% מהמנהרות של ארגון הטרור עדיין פעילות. בנוסף, מאז 7 באוקטובר הצליח חמאס לגייס עוד אלפי לוחמים חדשים. בממשל ביידן חוששים שישראל מאבדת את ההזדמנות לנצח את חמאס וכינו את האסטרטגיה שלה בעזה כ"תבוסה עצמית" ו"פתיחת דלת להישארות חמאס" .

✅ השיחות הסודיות של ארה"ב ואיראן על החלפת השלטון בישראל
ארצות הברית קיימה שיחות סודיות עם איראן להחלפת השלטון בישראל ועצירת המלחמה בעזה • השיחות נעצרו השבוע בעקבות מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי, כך מפרסם המידל-איסט-איי הבריטי • המשא ומתן נערך במוסקט בירת עומאן, בה התקיימו גם חלק משיחות הגרעין

✅ אחוז התמיכה בתפקודו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בקרב האמריקנים ירד החודש מ-38% ל-36%, הנתון הנמוך ביותר זה שנתיים. כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות רויטרס וחברת הסקרים איפסוס. הסקר מצא כי הבעיות החשובות ביותר שעומדות בפני ארה"ב הן בפן הכלכלי, ו-40% מהמשיבים סבורים כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ קיים מדיניות טובה יותר בנושא. בתחום העימותים הזרים והמלחמה בטרור, 36% טענו שטראמפ  התמודד טוב יותר עם הנושא, לעומת 29% שהעדיפו את מדיניות ממשל ביידן.

✅ סקר בארה"ב: במדינת ניו יורק שהייתה מעוז דמוקרטי קל ובטוח (עם הפרש של שלושים אחוז) ביידן מוביל בתשעה אחוז בלבד. (עמית סגל)

✅ עוד גל סקרים במדינות המתנדנדות, הפעם של בלומברג: טראמפ מנצח בשש משבע המדינות המתנדנדות לרבות שתיים משלוש המדינות הצפוניות (הוא זקוק לאחת כדי לנצח) ועוד נתון מעניין מסקר סיינה: במדינת ניו יורק שהייתה מעוז דמוקרטי קח ובטוח (עם הפרש של שלושים אחוז) ביידן מוביל בתשעה אחוז בלבד (עמית סגל)

✅ רישי סונאק: ״עתה העת לבריטניה להחליט. מוקדם יותר היום פניתי למלך בבקשה לפזר את הפרלמנט ולצאת לבחירות. המלך הסכים והבחירות תתקיימנה ב-4 ביולי״ .

✅ הבית הלבן: הנשיא ביידן מאמין שמדינה פלסטינית צריכה להתממש באמצעות מו"מ ולא הכרה חד צדדית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.