רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 באפריל 2024

יש לו אמנם אינטרסים פוליטיים, אבל הנושא דורש בדיקה גם עניינית

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
כל כך מורגלים השקרנים המסיתים לאמץ את שקריהם-הם, עד שגם כאשר האמת זועקת מתוך דבריהם עצמם, אין להם יכולת להתנתק מהשקר, אותו ארגו במו ידיהם.
 
צה"ל ומערכת הבטחון החליטו שהם מזמנים טייסות שלמות של מטוסי תקיפה, מהסוגים היקרים ביותר. העובדה שהעתיד של המטוסים כבר מאחוריהם, אינה סיבה למקובעי החשיבה לנסות לארגן את מחשבותיהם מחדש. אם מטוס אף 35 יכול ליירט טילים, אז בוודאי שיקנו מהם עוד ועוד. יש חוסר הגיון מובנה בהפלת טילים ע"י מטוסים. מחירו של טיל/כטב"מ יכול לנוע בין אלפי דולרים למיליונים בודדים. עלותו של מטוס, עלות טיסתו ועלות מיירטיו יקרה לעין ארוך מהעלות של האוייב. העולם גילה כבר שמטוסי חיל אוויר מצויינים לתפקידים מסוימים, אבל כמעט אינם רלוונטיים למלחמה בשטח. ברור לחלוטין שהעתיד בשדה הקרב ינוע סביב כטב"מים ומיירטי כטב"מים. עלויותיהם של אלה והיכולת לייצר מהם נחילים נחילים מכתיבים כבר עכשיו את שדה הקרב באוקראינה. ארה"ב עצרה את כל נושא פיתוח מסוקי הקרב, מתוך הבנה שקצב תכנון ובנייתם של אלו, תביא לכך שכאשר יבנו מסוקים אלו, הם יהיו אלטע זאכן, עוד לפני שירדו מפס הייצור.
 
אבל, חכמי צה"ל לא שמעו על אוקראינה, כנראה. אין ילד בישראל שלא ראה רחפנים-בגרוש מפילים רימונים ופצצות מאולתרות על טנקים ומערכי אוייב. האוקראינים ממגנים את כלי הרכב שלהם, זה למעלה משנה, בסבכות ברזל, כאלה שמונעות מהרימונים להגיע ליעדם. מי היחידים בארץ שלא שמעו על כך דבר והשאירו את המערכות הכי מתוחכמות שלהם (כמו מערכת 'רואה-יורה') ללא הגנה? חכמי צה"ל. רק אחרי שהושמדו כל מערכות התצפית של צה"ל, גילו חכמיו שבעצם ניתן להגן עליהם, אם רק פורשים רשת או שבכה למגננה.
 
חכמי צה"ל, אלו שהחזיקו בתפקידם אז ומחזיקים בו גם כיום, ממשיכים להשתמש באותו ראש אלטע זאכן שלהם. מכינים את הצבא למלחמות שהיו ואינם לומדים לקח או מסיקים מסקנות. האלוף בריק, שהתריע מראש על מחדלי הצבא ועל המחיר אותו אנחנו משלמים, התריע לכל אורך הדרך שהמשך ההשקעה במטוסים מתוחכמים הנה בזבוז משאבים בנושאים לא רלוונטיים. לדבריו, מה שצריך להשקיע בו הוא 'חיל טילים'. הבעיה עם חיל טילים היא שמן הסתן הוא ישתייך לחיל התותחנים ולא לחיל האוויר ואת הכוח שבידיהם, אינם מוכנים לעזוב.
 
יתר על כן. גם השקעה מסיבית בכטב"מים (שישראל היתה מראשוני ממציאיו) מאיימת על מרכזי הכוח של חיל האוויר. כבר היום מופעלים כטב"מים מסוגים שונים בידי חיילות שאינם חיל האוויר ואין שום בטחון או הבטחה שחיל האוויר ימשיך לשאוב את עיקר תקציבי צה"ל.
 
הנושא אינו קשור לפוליטיקה כלל וכלל. זה נדון עצמאי וכבר משקל. מדובר בתקציבים של 35 מיליארד דולר!! סכומים מטורפים לגמרי, שייתכן שנזרקים מראש לפח. כששר האוצר, מבקש לעשות עצירה לצורך חושבים, מיד הוא מואשם בפוליטיקה, משל מפקדי חיל האוויר וצמרת צה"ל לא הוכיחו כבר ששיקוליהם מוטים ונפסדים. לייחס כוונות זדון פוליטיות לשר אוצר שעושה בדיוק את מה שתפקידו מחייב אותו: לשמור על האוצר, שלא יזרק לפח, זו לא רק פוליטיקה. זו פוליטיקה מסריחה!
 
שר הבטחון המכהן, שהוא שותף מלא לכל אורך הדרך לצימצומו וניוונו של צה"ל, בא בטענות לשר האוצר. טענתו העיקרית היא שהוכח שצה"ל בונה עצמו נכון 75 שנה ואין האחד בא לגור ושפוט ישפוט?
אחרי שהכל יודעים, כמה מוצדקת היתה ביקורתו של האלוף יצחק בריק לכל אורך הדרך ושהעובדה שצה"ל אינו חותר להכרעה בצפון, נובעת בדיוק מהעובדה הזאת: שצה"ל והמדינה לא הוכנו כראוי במשך עשרות שנים. בא עכשיו גלנט ומביא את כשלונה המובהק ביותר של מערכת הבטחון, שלא הצליחה להעמיד בטחון לתושבי המדינה, כהוכחה לצדקת דרכו. "בניין הכוח של צה"ל הוכיח את עצמו 75 שנה"...
 
פעמים, אנשים כל כך תפוסים ואחוזים בדעותיהם שמקדם, עד שאינם שמים אל לב שהעובדות מדברות את ההיפך.
 
מוכר לך מאיזשהו מקום??
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com
 
 
נ.ב.
בעיני, כל המלצה חד משמעית שניתנת ע"י השלישיה גלנט, הרצי וחלוויה צריכה להידון מלכתחילה כלא קשורה למציאות. אלו האנשים שבנו את הבטחון שלנו על כך ש'החמאס לא יעשה זאת' 'הם לא מסוגלים לזה' וכו'. גלנט הבטיח ביום פרוץ המלחמה שהוא ישטח את עזה וסגר להם את המים. תגובה של ילד בן שלש בערך. ושלשתם לחצו על נתניהו לפתוח במלחמה בו זמנית גם בצפון. הרצי הוא שבנה את תפיסת הבטחון שאין צורך בחיילים, כי הטכנולוגיה שלו תעצור כל התקפה. היהידות שלהם הביאה לכך שאפילו לא הכריזו על 'כוננות עם שחר' (מה שהיה מביא שפחות חיילים ישחטו במיטותיהם).
בקיצור, ילדים קטנים ויהירים שמקומם בגן פעוטות לילדים עם קשיים רגשיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.