שלום וברכה מורי ורבותי!
עיצומם של ימי בין הזמנים, והנה שאלה שלכם!
בימים הראשונים הבן הלך לישיבת בין הזמנים הלך ללמוד גם ולמרות ימי החופש בהתמדה עצומה.
זה היה מדהים, זה היה נפלא.
אבל הנה, רק התחלנו את השבוע השני והוא זולג, הוא לא מגיע למקום, אני כבר לא רואה אותו, הוא קם מתי שבא, הולך להיכן שבא לו, כל השעות היפהפיות שהיו לו ב"יומי דפגרא", הימים שבאמת הופכים את מיטב בנינו לגודלי ישראל של הדור הבא, הלכו, תמו וספו מן העולם.
איך דבר כזה קורה?
שימו לב טוב מורי ורבותי!
את השאלה הזו היינו אמורים לשאול יחד לפני שהתחילו ימי בין הזמנים.
הרי זה לא טבעי לילד קטן וצעיר שרואה את מנעמי העולם, החופש, הקייטנות, הבריכות וה"אקשן" האופפים והעוברים יום יום ושעה שעה כל אחד מילדי ישראל, לעזוב את הכל, להשליך את הכל ולהיכנס לבית המדרש.
זה לא אופייני, זה לא טבעי, זה משהו גדול, זה משהו שילד עושה כאשר הוא מאמין באמת במוצר ומאמין באמת במטרה.
מה היה התפקיד שלנו כהורים לעשות כאשר חזר הינוקא בשעה אחת וחצי לאחר תפילת מנחה לארוחת צהריים?
היינו אמורים כל בני המשפחה להתכנס יחד, להפריח בלונים, למחוא כפיים, לשיר לו "היום יום הולדת" על יום נוסף שבו גדל וצמח לנו בן תורה, אחד מגדולי ישראל של הדור הבא.
האם עשינו זאת, או שזה עבר לידינו כך?
האם פרגנו מכל הלב, או שהוצאנו איזשהו "פיש" קטן שהשאיר אותו בצל יחסית לאחרים שהלכו ונהנו באותן שעות?
ככל שאנו יודעים להכיר ולהוקיר את הדברים הטובים והמופלאים שעושים הילדים שלנו, בכל גיל, וזה לא נגמר רק בגילאים הקטנים, זה אומר שאנו נותנים להם את הכחות להמשיך ולעשות זאת גם מחר.
וכפי שאמרנו אין ספור פעמים, אין ילד שנולד ללא תאווה למתוק ולכבוד.
אנו אמורים לקחת את התאוות הבסיסיות האלו ולהפוך אותן למשהו שאיתו צומחים וגדלים.
אם הילד יודע שהשמחה והאושר של ההורים שלו על כך שהוא ישב ולמד היום במשך שלוש שעות בבוקר ואולי אפילו עוד שעתיים נוספות קראת ערב, הם הדבר שהופך אותם למאושרים עלי אדמות, זה הדבר שנותן לו את הסיפוק והשמחה הגדולים והופך אותו למלך של הבית, בוודאי שהוא יעשה זאת גם למחרת וגם למחרתיים.
ובבין הזמנים הזה, במקום חס ושלום וחס וחלילה לדרוך במקום או אפילו להידרדר, הוא ילך, יצמח ויפרח ויעשה צעד נוסף לקראת גדלותו כאחד מגדולי ישראל של הדור הבא.
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.