רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 2 במרץ 2023

הגהות החרדי בעולמו 2

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

* לפעמים אני מופתע מעומק ורוחב אי המודעות של אנשים, שלכאורה אמורים להיות חכמים ונבונים. כדי להקל על העיכול, אביא דוגמה מאנשים נאורים ומשכילים.

אהרן ברק, למי שאינו מכיר, הוא דמות אב של ת"ח. איש עמוק ורחב, שדעותיו המשפטיות נלמדות במיטב האוניברסיטאות. הוא 'בעל מחדש' גדול, ובין חידושיו יש כאלה שאנחנו משלמים עליהם מחיר יקר ושבגינם רועשת וסוערת החברה הישראלית.

מפליא ומדהים לשמוע מפיו פניני לשון כמו "אל תאמר שהעם החליט אחרת. בס"ה כל הבעיה שמרץ לא עברה. אם ארבעת המנדטים של מרץ היו עוברים, היינו חוזרים לאיזון בין הגושים". נכון, השופט הדגול לא אמור להיות מומחה בחירות ולא בהכרח קרא את הניתוח שהתפרסם אחרי הבחירות, שגם אם מרץ היתה מקבלת את ארבעת המנדטים, היתה המפה הפוליטית משתנה רק במספרים. הקואליציה הנוכחית היתה מקבלת 62 מנדטים, במקום 64. אבל גם איש שאינו מומחה בחירות, אלא רק בעל יושרה אינטלקטואלית, היה מבין שאם אתה סופר את ארבעת המנדטים שלא עברו משמאל, עליך לספור את שני המנדטים שלא עברו מימין. רק הגינות ויושרה.

יתר על כן, מה שקרוי כיום 'מחנה השמאל' אינו אלא מחנה רל"ב. מעטים מאוד בתוכו הינם שמאלנים ונמצאים שם ימניים יותר ימניים מכו"כ נבחרי הליכוד (אלא ששנאתם לביבי חזקה מאהבתם לליכוד - באשמתו הוא!). ב'יש עתיד' יש רבים - כולל לפיד עצמו - שהתבטאו לא פעם נחרצות נגד מערכת המשפט כפי שהיא. אם ברק אינו יודע את העובדות הללו, אז אמנם אינו שרלטן, אבל בוודאי מנותק מהמציאות, ברמה שמטילה ספק במסוגלותו להביע דעה על משהו.

והוא גם סופר את הערבים למחנה 'שלו', הגם שהם נגד כל מה שציוני, בלי הבדל בין ימין לשמאל.

בהמשך טען ברק שהוא לא עשה שום מהפיכה והדבר היחיד שהוא מתחרט עליו הוא על כך שהשתמש בביטוי 'מהפיכה משפטית'. שוב, לא צריך להיות מומחה כדי לזהות שברק עשה גם עשה מהפיכה ושבמסגרת פסיקותיו הוא קיבל, הלכה למעשה, את ערכי השמאל ודחה את ערכי הימין. צריך להיות חסר מודעות עצמית טוטאלית, כדי לומר ביושר שלא עשית מהפיכה. חסר מודעות או חסר יושרה - הבוחר יבחר.

* גם הביטוי השגור כרגע בתשקורת הנפוצה 'המהפיכה המשטרית' הינו שקר-שקוף. השינוי הוא החזרת מערכת המשפט למה שהיתה לפני ההפיכה של ברק. אם מה שנעשה עכשיו זו הפיכה משטרית, אז צריך להודות שמה שברק עשה בזמנו היה מהפיכה משטרית.

* אחד משיאי הצביעות המתחסדת של בג"ץ היה בעת שכפה על הורי ביה"ס בעמנואל, לשלוח את בנותיהם לביה"ס - שעפ"י החלטת הבג"ץ עליו לשלב בנות שההורים אינם רוצים בכך. הבג"ץ, שאמור  להגן על המיעוט, לא איפשר להורים לשלוח את בנותיהם לבי"ס אחר - נגד רצונם והכרתם - משום שבכך הם עוקפים את הדיקטטורה השיפוטית שברק הקים.

המדהים הוא שההורים כלל לא היו צד במשפט. לא כפרטים ולא כקבוצה. משכך לא יכולים היו להפר פסק דין, משום שהוא לא ניתן נגדם, אלא נגד בית הספר והחינוך העצמאי. מאימתי יכול בית משפט להורות על צד שלישי כיצד לפעול??

* גם העובדה שהבג"ץ רואה עצמו כמגן על המיעוטים, בעוד אלה עצמם מבקשים ממנו 'מויחל טובות' ורק תעזוב אותנו, אינה מלמדת אותם כלום.

* מעניין שברור לכל המפגינים, שאם המפתח למינוי שופטים יעבור מהשמאל לימין, אזי כל הפסיקות יהיו מוטות ולא ענייניות. כל עוד השליטה בידי השופטים השמאלנים, אזי פסיקות השופטים הם לגופם של דברים ובלי שום הטיות, אבל אם השופטים יבחרו ע"י ממשלת ימין, ברור ששופטים מחליטים לפי אג'נדות ולא לגופם של דברים.

* אהרן ברק פוסל חוקים, בטענה שהם סותרים את מגילת העצמאות (שמקבלת, לצורך העניין, מעמד של חוקה. כי ככה זה מתאים לו כרגע). במגילת העצמאות כתוב שהיא תהיה מדינה יהודית ודמוקרטית וחוק שנראה בעיניו פחות דמוקרטי (כי הוא סותר את תפיסתו הנאורה לגבי מהי הדמוקרטיה) נפסל. ומה אם חוק זה תואם בדיוק את הגדרת 'מדינה יהודית'? אהרן ברק מודה שאין לו מושג יהדות מהי. אז איך אפשר לשפוט לפי חצי הגדרה? ככה. אפשר? איך? כי אם לא תשמעו לנו, אז נשרוף את המדינה. דמוקרטיה במיטבה כבר אמרנו?

* איני חושב שאנחנו יותר ישרים או הוגנים מברק. זו רק הזדמנות לראות את עצמנו במראה. אם אינך מזהה היכן אנחנו עושים שקר לנפשנו ולסובבים אותנו, אתה כנראה אורח בכתיבה שלי. ברוך הבא.

 

חרדי בעולמו

- - - -

לא מוגה. כפי הראוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.