רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 15 באפריל 2019

ידיעות כלליות

העיתון וושינגטון פוסט מדווח כי הנשיא טראמפ יציג בתכנית השלום שלו המכונה עסקת המאה -- חבילת הטבות לפלסטינים שלא תכלול מדינה ריבונית. אנשים שנחשפו לחלקים העיקריים בתכנית אומרים כי יוצעו לפלסטינים הטבות כלכליות מפליגות . לדבריהם, התכנית תתמקד בעיקר בצרכיה הביטחוניים של ישראל.

טוכפלד ב׳ישראל היום׳ על חלוקת התיקים בממשלה - כחלון יקבל את האוצר וידרוש תפקיד של שר לאלי כהן. דרעי יקבל חוץ מפנים, נגב גליל ודתות עוד תפקיד של שר כלכלי בינוני. תיק החינוך לא יעבור בקלות לאיחוד הימין, נתניהו מתעקש שזה יישאר בתוך ׳הליכוד׳.

עוד מטוכפלד ב׳ישראל היום׳ על חלוקת התיקים בממשלה - כמו תמיד המהומה האמיתית תהיה בתוך ׳הליכוד׳. תיק החוץ יישאר בידי ישראל כץ והסיפור הוא התיקים למועמדים החדשים לתפקידי שר: גדעון סער, ניר ברקת, יואב גלנט, דיכטר, חוטובלי, דודי אמסלם, אוחנה ויואב קיש.

יו"ר מטה פעילים הרב מרדכי בלוי לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - ״אמש בחצות חיפשנו בחורים שיתנדבו לעבור על תוצאות הקלפיות, בתוך דקות התנדבו עשרות רבות למען כבוד התורה. בדקנו בפרוטוקולים טעויות של ג׳ וגם של ש״ס. גילינו ממצאים שנותנים לנו הבוקר אופטימיות זהירה״.

החדשות 13 - ח"כ גפני: "אפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לבחון את חוקיות כוונת עיריית תל אביב להפעיל תחבורה ציבורית בשבת קודש". את הדברים אמר ל"יתד נאמן"

ח"כ עופר כסיף מחד"ש למנדי וביתאן ב׳כאן מורשת׳: "אנחנו מתנגדים לכל גיוס בכפיה. מי שלא רוצה להתגייס - מבחינה דתית או מצפונית, לא יתגייס".

‏הנציגה החרדית בכחול לבן עמר ינקבליץ לנשיא: מתפללת להקב"ה שיסייע לך לקבל את ההחלטה הנכונה.

חיים לוינסון: "אם עמיר פרץ ישתלט על מפלגת העבודה בשבועות הקרובים, יש סיכוי שהעבודה תיכנס לממשלת נתניהו, כנראה בלי אבי גבאי וסתיו שפיר".

שרקי: ‏אחרי שנפגש עם החרדים הבוקר, נתניהו זימן למחר גם את הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ מאיחוד מפלגות הימין לפגישה עוד לפני שימליצו לנשיא. ליברמן עדיין לא עונה לטלפון.

‏גפני בהצהרה לתקשורת בבית הנשיא: ההתחזקות שלנו היתה מציבור לא חרדי. אולי אפילו ציבור חילוני. השאלה של הגיוס היא לא הכי חשובה. נעשה כל מאמץ לדאוג לכלל האזרחים.

‏ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי על אף ההודעה של יהדות התורה כי קיבלה מנדט נוסף, הוועדה אינה מוסרת עדכוני ביניים בדבר תוצאות הבחירות לרשימות המועמדים. כמו כן, הדגישה כי החישובים לחלוקת המנדטים יתבצעו אך ורק בתום הליך הבקרה והבדיקות.

בכיר בליכוד ל'ידיעות' על ליברמן - "קשה להבין את נפשו של ליברמן ואנחנו לא יודעים איך ינהג". לדבריו, "הוא דורש שחוק הגיוס שגרם להפלת הממשלה ע"י החרדים יאושר בכנסת "בלי שינוי אפילו של פסיק או נקודה".

בש"ס מגיבים ל'ישראל היום' לדרישה של ישראל ביתנו את תיק הפנים. בכיר במפלגה: "ליברמן מתבלבל. הוא קיבל חמשה מנדטים וש"ס שמונה. אין מה להיבהל. הכל יהיה בסדר ואין אצלנו דאגה. אלו חלק מאמירות שלפני מו"מ".

'מעריב': לא פחות מ-49 ח"כים חדשים ייכנסו למשכן, וכדי להקל עליהם את תהליך הקליטה הם יעברו קורס הכרות מזורז שכולל סיור באולם המליאה, כפתורי ההצבעה וילמדו מושגי יסוד כמו הגשת שאילתה, ואיך מנסחים הצע"ח.

‏השר זאב אלקין בריאיון לרשת ב': "ללא ספק המחלוקות בין ליברמן למפלגות החרדיות תהיה מהנושאים הקשים במו"מ הקואליציוני".

'וואלה': ליברמן יציג הערב לראשונה את תנאיו לכניסה לממשלת נתניהו באירוע הרמת כוסית עם ישראל ביתנו. מבחינת תיקים, הוא צפוי לדרוש תיק בכיר - ביטחון או חוץ, ולהתקוטט עם ש"ס על תיקי הפנים והעלייה והקליטה.

ריבלין לנציגי 'כחול לבן': אני רק שואל, אם יוצע לכם להצטרף לממשלת נתניהו לטובת החברה בישראל האם הייתם שוקלים? אשכנזי: "לא נוכל לשרת בממשלה כזו".

נציגי ש"ס המליצו לנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה: השר וקנין - "אנחנו ממשיכים בדרך אותה התחלנו ותומכים בנתניהו"
השר וקנין לנשיא ריבלין: "לא נוכל לתת יד לממשלה אחרת שתקום פה, בוודאי אחרי ששמענו שתהיה פגיעה בקודשי ישראל".

לאחר שהצהיר כי אינו שונא חרדים, רא"ע טבריה, רון קובי ממשיך להסית: "עיר שיש בה 22 אחוז חרדים שרוצים לסחוט את הקופה של העירייה. ארנונה בקושי משלמים, לטנף את העיר – מטנפים. בושה וכלימה".

'כיכר': תושב העיר פ"ת הופתע כאשר האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא התבטא על ר"ע פ"ת - "הוא ידיד שלנו גרינברג, חזק וברוך".

סגה"ש פרוש אצל נשיא המדינה: 'יהדות התורה' עם השם הזה מהכנסת השניה, ואנו ממשיכים באותה הדרך. יש משילות ומפלגה שקיבלה 5 מנדטים אינה יכולה לדרוש מה שמפלגה שקיבלה 35 מנדטים או 8 מנדטים יכולה לדרוש".

‏הדיווחים הלא מאומתים של האופוזיציה הסורית על כך שמשלחת רוסית עזבה סוריה עם ארון קבורה ישראלי ובו שרידי גופתו של אלי כהן לא זוכים עד עתה להכחשה ישראלית ברורה וגורפת. את דבר הדיווחים האלה הצנזורה אישרה לנו עכשיו לפרסם גם, אם כי לא ברורה מידת מהימנותם, אם בכלל קיימת. ירון אברהם

‏אין כרגע דיווח אמיתי של האופוזיציה הסורית על החזרת עצמותיו של אלי כהן וגם אם היה... מחזיר אתכם לספטמבר 2016 שכלי תקשורת אחד אצלנו גורר כמעט את כולם לדווח שהאופוזיציה הסורית מחזירה את עצמותיו על סמך ערוץ לבנוני ואז מתברר שהערוץ שגה בדיווח והודה בכך. הלוואי שטועה אבל איפה האחריות. רועי קייס

עו"ד יורם שפטל בערוץ 20: דרישת ליברמן את תיקי הביטחון והפנים לסייעה של חמישה חכי"ם נחשבת דרישה מחוצפת לכל הדיעות ואחר כך התקשורת עוד תדבר על סחטנות כביכול מצד החרדים. כמו כן דרישתו של כחלון את תיק האוצר לסייעה של ארבעה חכי"ם נחשבת לדרישה מקומת לכל הדיעות. נתניהו צריך לומר להם שיש 2 אפשרויות: או להיכנס לפרופורציות ברמת הדרישות. או שיילכו שוב לבחירות באשמת ליברמן. שם נתניהו יוכל לומר להם שהוא מציג אותם כסחטנים ואז אין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה.

ח״כ דוד ביטן לנחמה דואק ואטילה שומפלבי: ״איילת שקד תתפקד לליכוד אחרי חג הפסח. היא מחכה עד שיגמרו ההליכים של הימין החדש בוועדת הבחירות״.

סגה"ש ליצמן אצל נשיא המדינה: ”אנו ממליצים על נתניהו לראש הממשלה. עבדנו עמו בקדנציה האחרונה בשיתוף פעולה וזכינו להישגים רבים למען כלל אזרחי ישראל ולציבור החרדי. הוא האיש הנכון לנהל את מדינת ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.