רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 בינואר 2019

בסוד שיח - יתרו

מאת הרב שאול יצחק שיף

היה זה במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר עשרים וארבע רבנים היו מוחזקים באיטליה ועמדו להיות מוחזרים לאירופה שתחת השלטון הנאצי למוות בטוח‎.
הרה"ג רבי אהרון קוטלר זצ"ל, ראש ישיבת לייקווד בניו ג'רזי ומייסדה,  פנה אל  מחבר הספר  "אתיקה מסיני", מר ארווינג בונים ושאל אותו מי יכול להתערב בשם 24 הרבנים הללו. בהיעדר אלטרנטיבה, הציע ארווינג בונים את המאפיה האיטלקית. הרב קוטלר דחק במר בונים לפנות אליהם מיד. לאחר הפנייה אליהם, שאל מר בונים את הרב קוטלר , "את מי אנחנו שולחים לפגישה?" הרב השיב: "אתה ואני הולכים."
הם הלכו לפגוש את הסנדק של המאפיה, ג'ו בונאנו. הרב קוטלר לא דיבר אנגלית, כך שמר בונים היה זה שהסביר את הבעיה של 24 הרבנים הלכודים באיטליה.
ראש המאפיה שאל את מר בונים, "מי האיש הקשיש שלידך? " הוא ענה לו, "שמו  רבי אהרן קוטלר. הוא הסנדק של העם היהודי ". "באמת?" שאל ראש המאפיה. "כן!" השיב מר בונים.
"תגיד לו שאני רוצה ברכה." אמר "הסנדק" ראש המאפיה האיטלקית. אז מר ארווינג בונים פנה אל הרב קוטלר וביידיש אמר לו, "הוא רוצה ברכה מהרב".
ענה לו הרב קוטלר: "תגיד לו שאני מברך אותו שיהיו לו חיים ארוכים ושהוא ימות במיטתו"
ארווינג בונים פנה שוב לראש המאפיה ג'ו בוננו ואמר לו: "הרב מברך אותך בחיים ארוכים ושאתה תמות במיטתך". (ראשי המאפיה האיטלקית לרוב מתו בקיצור ימים בהתנקשות ברחוב ולעולם לא הגיעו לאריכות ימים)
לאחר ששמע זאת, השיב ראש המאפיה: "אני אוהב את זה", והבטיח כי בתוך שבועיים יביא לשחרורם של 24 הרבנים התקועים באיטליה, וכך אכן עשה.
עשרים שנה פלוס מאוחר יותר, בשנת 1968, לימוזינה שחורה ארוכה ומבריקה נעצרה בחזית ישיבת לייקווד. שני גברים לבושים בהידור יצאו וניגשו אל המשרד. וביקשו את הרב קוטלר.
יצא אליהם אדם שהציג את עצמו כרב קוטלר.
"לא, לא אתה", אומרים שני הבחורים האיטלקים. "אנחנו מחפשים אדם מבוגר".
"זה היה אבא שלי", אומר ראש הישיבה, הרב שניאור קוטלר, "אבל הוא נפטר לפני מספר שנים".
הגברים האיטלקים הסבירו לו שהם האחים בונאנו. ושאביהם תמיד ציין שאריכות הימים שלו הושגה בזכות ברכתו של אביו הקדוש. "עכשיו שאבינו פרש, באנו לכאן לקבל את אותה ברכה. "
"אני מצטער", אמר הרב שניאור, "אבא שלי יכול היה לעשות את זה, אבל אני לא ברמה הגבוהה הזאת".
מאוכזבים, ראשי המאפיה החדשים נפרדו מרבי שניאור ויצאו.
בזכות הצלת 24 רבנים מן הנאצים, וברכתו של הרב אהרון קוטלר, ג 'ו בונאנו - הסנדק של המאפיה – חי עד לגיל 97 ומת במיטתו.
שבת שלום ומבורך וישועות לרוב לכלל ולפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.