רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 12 בדצמבר 2018

ידיעות כלליות

ראש מטה זרוע היבשה, תא"ל אורי גורדין, בוועדה למוכנות צה"ל למלחמה בכנסת: "הצבא הזה מוכן למלחמה. כל המפקדים, מהרמטכ"ל ומטה, אומרים שהם כשירים למלחמה. יש בעיות וצריך לטפל בהן, אנחנו לא מתעלמים" ‎

הסתה? ר"ע טבריה רון קובי בפייסבוק: אף אחד לא יכול באמת להפחיד אותנו, לא פוליטיקאים, לא עבריינים ובטח לא רבנים. היום הם יבינו את זה יותר מתמיד.

איתי גדסי: פרסום ראשון: גודי סילמן עוזרו של ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין מחתים רבני קהילות בעיר על מכתב תמיכה לראש העיר בעקבות הסערה הציבורית על הריסת בתי הכנסת. המכתב צפוי להתפרסם כדי להעניק לרובינשטיין לגיטימציה ציבורית להריסה.

'ישראל היום': בכנסת מסמנים תאריך נוסף שעלול להוביל לבחירות - 14.2, הסיבה: בנימין נתניהו יצטרך את אישור הכנסת כדי להאריך את כהונתו כממלא מקום שר הביטחון בתום 90 מהתפטרות ליברמן.

'ידיעות': עוד נקודת ציון בתהליך ההתחרדות שעוברת טבריה: בית הקולנוע המיתולוגי של העיר, קולנוע "חן" בשכונה ד', נהרס שלשום ובמקומו יוקמו בית מדרש וישיבהשל חסידות קרלין.

דובר עיריית טבריה, אילן אוחנה, ל'ידיעות': "מדובר במבנה שהיה בבעלות פרטית. ראש העיר הנכנס הוא ראש העיר של כולם, והחרדים המהווים 22 אחוז מכלל התושבים הם חלק מאיתנו".

שר בכיר ל'ישראל היום': "מאמין שראש הממשלה יבקש מהכנסת להאריך את כהונתו כמ"מ שר הביטחון. במקביל, הוא ימנה את אחד משרי הממשלה לכהונת שר החוץ, ואז צפוי מאבק בין כמה משרי הממשלה על התיק שיפנה אותו שר".

'כיכר': המשטרה פשטה אתמול על מספר כוללים וישיבות בבני ברק, ועצרה אברכים ובחורי ישיבות שנמלטו מרכב השב"ס, לאחר מעצרם בהפגנה של הפלג שהתקיימה ביום שני בצומת הרחובות ז'בוטינסקי והשומר בבני ברק.

"חוק הגיוס הוא האתגר הקשה ביותר של הקואליציה הנוכחית. אם נצליח לגייס רוב לאישורו של החוק, הממשלה הנוכחית תצליח להחזיק מעמד עד חודש נובמבר 2019, שבו יתקיימו הבחירות". כך אומר שר בכיר ל'ישראל היום'.

שר בכיר לגדעון אלון: אם לא תושג הסכמה עם החרדים לגבי נוסח חוק הגיוס עד חודש ינואר, ייאלץ ראש הממשלה להעביר חוק בכנסת להקדמת הבחירות, והן יתקיימו ככל הנראה בחודש מאי הקרוב.

בלום בטורו ב׳קו עיתונות׳: לא קרוואן אחד של הפלג, אלא שמונה קרוואנים על שטחים ירוקים הונחו בב״ב בשבועות שקדמו לבחירות. רובינשטיין נכנס לזירה בעיניים פקוחות. הוא יכל למסמס את פניית התושבים, צעד מהסוג הזה אולי היה מקנה לו שקט לטווח הקצר, אך מנטרל באחת את כוח ההרתעה שחיוני לכל ראש עיר שנכנס.

אבי בלום בטורו ב׳קו עיתונות׳: גפני וליצמן שוחחו ביניהם מאז הבחירות אך לא בעניין הכי חשוב על חוק הגיוס. עם נתניהו לעומת זאת הם כן שוחחו על הנושא אבל כל אחד לחוד. גפני לא רוצה לספר מה הוא דיבר, אבל הכחיש את הפרסומים שאיים על רה״מ. זה באמת הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו: איומים ואולטימטום.

ח״כ מיהדוה״ת לבלום ב׳קו עיתונות׳ - ״הפיגוע ממערכת הבחירות לא נקודתי, זה בכל הארץ. לא ידענו בחיים מערכת כזו: בי-ם, בבית שמש, באלעד, בפ״ת, בחיפה ובביתר. בכל עיר ששמים עליה אצבע המחלוקת נמשכת כאילו אנחנו חודש לפני הבחירות ולא חודש אחרי״.

יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור ב"קול חי": "האופוזיציה לא מצליחה להביך אותנו בכנסת. אף אחד לא רוצה בחירות עכשיו. הממשלה לא תיפול על חוק הגיוס. יש הידברות של מועצות גדולי וחכמי התורה בנושא. רק אתמול השר דרעי נפגש בעניין עם האדמו"ר מבעלזא"

עוד מבלום ב'קו עיתונות': את העמדה הרשמית של דגה"ת השמיע השבוע ח"כ יעקב אשר: ״הובהר לראש הממשלה שלא נוכל להיות שותפים בממשלה בשעה שייערמו קשיים על בני ישיבות בגלל שאין חוק המסדיר את המשך לימודם הרציף באופן חוקי״.

אדמקר: ‏באגודת ישראל תכננו מתקפה בעיתונים נגד משה ליאון בעק' ההחלטה לשחרר מעצמו את הסמכות על שיפוץ הרחבה הרפורמית בכותל. בינתיים, הצעד נבלם אבל אם הסיעה תישאר באופוזיציה בירושלים וודאי תהיה קדנציה מעניינת.

ח"כ אייכלר ב"קול חי": "איבדנו את בית שמש בגלל כמה שוטים. למרות שאגו"י הצטרפה לקואליציה, אהיה מרוצה מאד כשכל המפלגות החרדיות בעיר יהיו בקואליציה"

אדמקר ב"וואלה": מסתמן כי רג'א זעאתרה יוותר היום על מינוי כסגן ראש העיר חיפה, ובתוך כך, לא ייתנצל ולא יחזור בו מאמירות מעברו. עוד מסתמן, כי ''החזית החיפאית" של חד''ש נשארת בקואליציה.

קלמן ב'בחדרי': לקראת כניסת סיעת ש"ס בבית שמש לקואליציה, יערכו בתנועה שינויים משמעותיים, כאשר תפקיד היושב ראש שיחזיק בתיק הבכיר ישתנה, כשברקע קיים קרב פנימי על זהות המחליף.

רבינא חושף תיעוד ב'כיכר': לאחר ביזוי הרב הראשי לטבריה בישיבת המועצה, ראש העיר רון קובי עלה במפתיע לביתו בשעת לילה מאוחרת להתנצל ולבקש את סליחתו. הערב עצרת תמיכה בסמוך לבית הרב בוחבוט.

המודיע בעמ׳ ראשון; קריאה לר”ע י-ם ליאון להפסיק את המפגע החמור בשוק מחנה יהודה “המצב הנוכחי גורם סבל בל יתואר לתושבי האזור” שיכנסו לקואליציה עם תיק שפ"ע ואז יוכלו לטפל בזה.

׳ידיעות׳: כאב ראש נוסף לשר ארדן - בעוד הוא מחפש מחליף למפכ״ל, גם נציבת שירות בתי הסוהר פורשת בסוף החודש והוא יצטרך למנות לה מחליף. מדובר בהליך דומה למינוי המפכ״ל גם עם וועדה מייעצת ואישור ממשלה.

׳ידיעות׳: שיפור נוסף במצבה של שירה איש רן שנפצעה במצב קשה מאוד בפיגוע בעופרה. הרופאים הוציאו לה את צינור הנשימה והיא חזרה לנשום בכוחות עצמה וגם לשוחח.

השרה איילת שקד פרסמה לציבור את תקנות השקיפות בתיווך נכסים להשכרה, לפיהן חובה יהיה לגלות כיצד מתחלקים דמי התיווך בדירות שכורות. מטרת התיקון היא בין היתר לסייע לשוכר לגלות האם המשכיר, שמתווך פועל מטעמו, מטיל את עלויות התיווך על השוכר.

ו. הכלכלה בראשות ח"כ כבל כעת בדיון נרחב על טיסת השבת באלעל בהשתתפות החכי"ם אשר, בן צור מלכיאלי וטיבי, בכירי אלעל והעיתונאי יהודה שלזינגר. ח"כ אשר: "מטרת הדיון היא הפקת לקחים באלעל, גיבוש ופרסום נהלים למניעת חילולי שבת בטיסות והסברה לעובדי החברה כיצד להתנהל מול המגזר החרדי".

ערוץ 7: חסידות סטאמר יחד עם קהילות חרדיות נוספות גייסה ביממות האחרונות כ-2 מיליון דולר לטובת האצת הרפורמה המקודמת בממשל האמריקאי למתן הקלות לאסירים ועצורים על עבירות צווארון לבן.

חיים פרינדלנדר בתיעוד בטויטר: ‏הקרקס הטברייני: חבר המועצה מדגל התורה דוד אוחנה הותקף בצאתו מישיבת המועצה החגיגית של טבריה, על ידי הקהל המשולהב של ר"ע רון קובי, ונזקק למאבטחים שיחלצו אותו בשלום מהקהל.


להמשך כנסו כאן:

 ראש הממשלה נתניהו בביקור בפיקוד צפון: "ערוכים לתגובה חזקה מאוד אם חיזבאללה יעשה את הטעות הגדולה ויחליט לפגוע בנו"

עוד מ‏נתניהו: "תחשבו שלא היינו עושים את המבצע, וביום סגריר חיזבאללה היה מגיח מהמנהרות וחוטף אנשים. הניסיונות להגחיך את המבצע - בעצם מגוחכים" ‎

נתניהו בפגישתו עם הרמטכ"ל: "אני מעריך שחיזבאללה מבין שאנחנו ערוכים היטב לכל ניסיון תגובה שלו והוא מעריך שיש לנו כוח עצום מולו. ‏עוד הוסיף נתניהו כי הערב תצא משלחת של צה״ל למוסקבה שתסביר על המבצעים של ישראל.

צה"ל תגבר את כוחותיו בכמה פלוגות בפיקוד המרכז לאחר הפיגוע. המצוד אחרי החוליה מתמקד כרגע במידע מודיעיני. ההערכה במערכת הביטחון שחברי החוליה יתפסו בזמן הקרוב. *כאן 11*

פרלשטיין: ‏הסתיימה פגישת סיעת אגודת ישראל עם משה ליאון. בכיר בסיעה: "ההצעה לא מכובדת. ליאון לא הסכים להיכנס לנושא האידישקייט, ובנושא הוועדות לא הוצע לנו דבר. לא ניכנס כגלגל רזרבי". הצעת ליאון נדחתה. ההצעה לדייטש: סגנות במחצית השנייה של הקדנציה.

ח"כ ינון אזולאי במתקפה אצל מימרן ב'קול חי' "דגל התורה לא נותנים לש"ס להיכנס לקואליציה בחיפה כי הם רוצים להיות הפטרונים שלנו" מימרן בתגובה "אתם רוצים שקליש תפר את ההסכם שלה עם 'דגל' ותיתן לש"ס חלקים ממה ש'דגל' קיבלו".

עוד מדבריו של ח"כ אזולאי למימרן ב'קול חי': "בהוראת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, לא ניתן שהספרדים בעיר יהיו נשלטים - הימים הללו חלפו מהעולם. בקדנציה הקודמת ויתרנו על סגנות רק בשביל האחדות, זה הקו המנחה של יו"ר התנועה בכל הארץ".

ח"כ ינון אזולאי למימרן ב'קול חי', "צר לי שאלפר בוחר בלפלג את הציבור החרדי בחיפה, הגרוע מכל שאלפר מוכן לשבת בקואליציה עם ראביי קונסרבטיבי, יחד עם תומך מוצהר של החיזבאללה ורק את תנועת ש"ס הוא מדיר".

אריה זיסמן ב'קול חי': אלפר עשה הכל כדי שכל הנציגים החרדים יהיו בקואליציה. אגו"י אכן בפנים. שס נותרה בחוץ כי היא מבקשת לקבל תיקים וכיבודים מעבר לכוחה ומה שכבר הובטח לדגל התורה. זו הסיבה שהיא בחוץ.

ישי כהן בכיכר: יו"ר ש"ס דרעי נועד עם נציגי ש"ס בירושלים ופירט את המתווה לפיצול תיק חינוך חרדי בין ש"ס ו'דגל'. בין היתר, שיבוץ הבנות יופקד בידי ועדת רבנים שתקבל שכר.

לירן תמרי 'מיינט' בטוויטר: ‏הבטיח ומקיים: שנה אחרי שהחליט ברקת לסגור את ישיבות המועצה לציבור הרחב ליאון פותח לראשונה את ישיבת המועצה הקרובה ביום חמישי ומזמין את הציבור לקחת בה חלק.

ח"כ אייכלר לגלסנר ב'קול ברמה': נוכחתי לדעת שיש בעיה בדיון משולש ומשותף של כלל מועצות גדולי וחכמי התורה אז סיכמנו שמזכירי כל מועצת יעבירו את עמדות המועצות ונגיע להחלטה משותפת בנושא חוק הגיוס.

שרת המשפטים שקד לגלסנר ב'קול ברמה': היינו במצב דומה בעבר שלא היה חוק גיוס מוסכם וזה יצר בעיה של תקציבים לעולם הישיבות, אנחנו לא רוצים לחזור לשם.

רפי פרלשטיין: הקואליציה המתגבשת - מסתמן: ישיבת המועצה להצגת הקואליציה ואישור המינויים של ראש העיר משה ליאון, תתקיים כבר בתחילת השבוע הבא, ביום שני או בשלישי.

עו"ד אברימי יוסטמן למימרן ב'קול חי': כש'דגל' נשארים בחוץ אז פתאום צצה בעיה של אידישקייט, אגודת ישראל ובני תורה חרדים בודאי לא פחות מהם ונדאג לאינטרסים חרדים לא פחות מהם, הפרסומים קשקוש יש לנו מועצת.

ח"כ אייכלר במתקפה על כחלון אצל גלסנר ב'קול ברמה': ״הממשלה נכשלה בטיפול במצוקת הדיור, אין פתרון לציבור החרדי, מחיר למשתכן זו ההונאה הכי גדולה״.

משה מונטג לגלסנר ב'קול ברמה': "בפוליטיקה תמיד אפשר לעשות חשב מסלול מחדש. כרגע, אנחנו חזק באופוזיציה בעקבות החלטת ראש העיר להעביר את כל הכוח שיש במועצה הדתית לבית היהודי".

עוד ממונטג לגלסנר ב'קול ברמה': "הדרישה שלנו היא שהרבנים יחליטו על המנגנון ההלכתי של המועצה הדתית. כל עוד זה לא ישתנה, אנחנו לא יכולים להיות בפנים".

מונטג לגלסנר ב'קול ברמה': "הסיסמא של אגודה בבחירות הייתה "כוחנו באחדותינו". עוד לא יבש הדיו מכותרות הבחירות והם מובילים לפירוד. עוד לא היה כדבר הזה שסיעה אחת הצביעה נגד השניה".

כאן חדשות: ‏מסתמן שתיק חקירת החשדות החדשים נגד שרה נתניהו ייסגר. זאת בשל קושי ראייתי לסתור את גרסתה של נתניהו. התיק עוסק בחשדות שלפיהם ניסתה רעיית רה"מ להונות את מבקר המדינה בנושא התשלום ליועץ התקשורת ניר חפץ .

חשיפת ערוץ 20: המיועדת להחליף את זעאתרה קראה במהלך 'צוק איתן' להתנגדות אלימה נגד כוחותינו והצהירה "בדם ואש נפדה אותך עזה".

יו"ר 'דגל' בביתר דודי זלץ ליעקב גרודקה וישראל כהן ב'קול ברמה': אם לא נקבל את תפקיד הסגן בביתר נפרוש לאופוזיציה.

ישי כהן בפרסום ראשון בכיכר: יור שס אריה דרעי נועד במשך שעה ארוכה עם האדמו"ר מבעלזא בנושא חוק הגיוס.

עוד ב'כיכר': בעיריית ב"ב מבהירים כי "אין המדובר במלחמה נגד פלג כזה או אחר. ראש העיר פועל לעשות סדר ומבקש להעתיק את המבנים הבלתי חוקיים שנבנו בשטחים ירוקים. לכל הקהילות מגיעה הקצאה, אולם הכל צריך להיעשות בצורה מסודרת וחוקית".

כותרת ראשית ב'קו עיתונות': השלכות הבחירות המוניציפאליות - ליצמן שובר שתיקה ומעריך: למרות הכל בבחירות לכנסת נרוץ יחד. יעקב אשר: הבחירות המקומית השפיעו לרעה על העבודה שלנו בכנסת.

עמית סגל ב'ערוץ 2': בשבוע שעבר פורסם כי בתקופה האחרונה חתמו בחשאיות מוחלטת 130 מייסדים על מסמכי מפלגתו החדשה של בני גנץ. המשמעות היא שגנץ החליט ככה"נ לרוץ ברשימה נפרדת, גם אם בעתיד יהיה איחוד רשימות או חבירה מסוימת במהלך מערכת הבחירות.


 פרסום ראשון: יוסי יהושוע: ‏אותרה מנהרה שלישית מלבנון.

הודעת דובר צה"ל מבצע "מגן צפוני" איתור מנהרת טרור התקפית. דובר צה"ל מוסר כי לוחמי צה"ל איתרו מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה. האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל.

העיתון "אל-אח'באר", המזוהה עם חזבאללה, מדווח כי ישראל פועלת להגביר את המאבק המדיני בארגון, במאמץ לשכנע את הקהילה הבינלאומית להכביד את העיצומים הכלכליים על חזבאללה. לפי הדיווח, "ההסתה הישראלית המלווה את הפעילות ההנדסית של צה''ל, לא הובילה לתוצאה הרצויה מבחינת ישראל" ‎

ראש אמ"ן לוועדת החוץ והביטחון: לחיזבאללה אין יכולת תעשייתית להסבה וייצור של טילים מדוייקים. עוד מדבריו: מחיר ההתבססות האיראנית בסוריה מעורר מחלוקת בקרב צמרת קבלת ההחלטות באיראן, ולפיכך אמ"ן מזהה מגמת בלימה וצמצום בשטח של הנוכחות האיראנית בעשרות אחוזים.

אור הלר: ‏מפקד יוניפיל, הגנרל האיטלקי סטפנו דל קול; צוות טכני יוניפיל מאשר את קיומה של מנהרה שניה מלבנון הנמצאת צפונית למנהרה הראשונה. (מנהרת קילא-מטולה)



רבינא ב'כיכר': המפלגות החרדיות והדתיות בטבריה הובילו מהלך משותף לשתק את הקדנציה של רון קובי, ויצרו גוש חוסם של תשעה חברים מול שישה ממפלגתו של קובי. היום ישיבת מועצה ראשונה, המינויים החדשים לא יעברו.

ר"ע טבריה רון קובי בפייסבוק: היום בערב ישיבת מועצה חגיגית. כולכם מוזמנים להגיע מוקדם ולתפוס מקומות, האולם יהיה מלא עד אפס מקום. אנחנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בעיר טבריה ובתהליך השיקום, נגמרו ימי הקומבינות והאינטריגות.

הערב במהדורה ב'כאן 11': תיעוד ממצלמה נסתרת של אישה ירושלמית המשכנעת בנות לא בהכרח דתיות להנפיק פטור מטעמי דת בפתח לשכת הגיוס בירושלים "המטרה שלהם לחלן אותך".

סערת עץ האשוח במרכז 'ביג' באשדוד - מ"מ ראש העיר מטעם סיעת ש"ס - אבי אמסלם בפנייה להנהלת הביג: "הסירו את החרפה".

גורמים בכירים בעיריית חיפה לחדשות עשר על סערת זעאתרה: "לא נוותר על מסורת ארוכת שנים של סגן ראש עיר ערבי בעיריית חיפה, לכן מסתמן שיוצע לחברת המועצה שהירה שלבי להתמנות לסגנית ראש העיר, במידה וזעתרה לא יחזור בו מדבריו"

משלחת 'גשר' נוספת לארה"ב יצאה אמש: 2 עיתונאים חרדים משתתפים: יצחק נחשוני ואברהם גרינצייג.

רייניץ ב'המודיע': אחרי עשור שקבוצת "גבעת ירושלים" היתה תקועה במתחם גולובנציץ בבית שמש, נמסרו השבוע מפתחות לשני הבניינים הראשונים.

סגן ראש עיריית אשדוד אלי נכט, שביקש להציב עץ אשוח במרכז הקניות "ביג" בעיר, טוען בגל"צ: "זו לא פרובוקציה. אין בחג שום סימן נוצרי, אלא להרגיש אירופה"

הסוף להפצת שמועות ברשת - עשרות ח"כים חתמו על הצעה לקנוס בסכום של עד ל-50,000 ש"ח מי שיפיץ שמות של נפגעים ללא הודעה רשמית של דוברות.

ראשי מחלקת אגף התנועה של אגד האחראים על תכנון התנועה וקווי התחבורה של החברה מקיימים כעת ישיבה לייעול ושיפור השירות עם יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר בחדר הוועדה בכנסת.

ח"כ ינון אזולאי בוועדה לזכויות הילד בנושא הצע"ח התקנת מצלמות במעונות יום: "מטרת החוק להגן על הפעוט, ומשכך האפשרות לצפייה במצלמות תיהיה אך ורק בידי המשטרה ורק במקרה של תלונה".

מעריב: התנועה לאיכות השלטון הגישה היום עתירה לבג"ץ נגד רה"מ בנימין נתניהו, בדרישה כי יסביר מדוע אינו מוותר על תיקי הממשלה שבידיו.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ניגש אתמול בפתח ישיבת הסיעה ללחוץ את ידו של ראש הממשלה נתניהו, שסירב להושיט את ידו. "אני פגוע ממך", אמר לו נתניהו. בירר מי שבירר וגילה: אוחנה הגיע לכנס התמיכה של גדעון סער.

אריה ארליך: התפקיד הציבורי החדש של יצחק פינדרוס: מונה למנכ״ל ״המכון החרדי למחקרי מדיניות״, העוסק ביצירת תכנית לאומית מקיפה ליחס ממשלתי שוויוני ומקצועי לחברה החרדית.

חברת אסם הודיעה שתעלה את המחירים של שליש ממוצריה. העלייה, שתיכנס לתוקף בתחילת 2019, תהיה בשיעורים שבין 4.5%-2%. מהחברה נמסר: "במשך 6 שנים הצלחנו להימנע מהעלאת מחירים בזכות התייעלות עמוקה ועקבית" ‎‏בין מוצרי אסם שצפויים להתייקר: ביסלי, פתי בר ופודינג.

רבינא חושף ב'כיכר': אריה קינג הניח מכתב התפטרות בידיו של דב קלמנוביץ' והבהיר כי מוכן להתפטר בתחילת הקדנציה, ולפשר במחלוקת בין קלמנוביץ' ליוני יוסף מי יכהן כחבר מועצה בשלב הראשון. בשלב זה הצעתו לא התקבלה.

איתי גדסי: הולכים להרוס הלילה 3 בתי כנסת בעיר. לבעלזא לליטאים ולעץ. צפי להפגנות. ראש העיר רובינשטיין תכנן את זה להלילה כדי שלא יהיה בעיר בהפגנות.

ועדת הכספים מתכנסת כעת לדיון בנושא אפליית תעסוקת חרדים במשרדי הממשלה.
יו"ר הועדה ח"כ משה גפני: "הועדה לא תרפה, ותעקוב אחרי יישום חוק העדפה מתקנת לחרדים". משתתפים: נציגי משרדי הממשלה, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ מקלב, והחכי"ם אשר, מלכיאלי ומיקי לוי.

רבינא ב'כיכר': משה ליאון זימן את חברי 'אגודה' לפגישת מו"מ בשעה 17:00 בלשכתו בספרא.

פרידלנדר: ‏במפתיע מי שקרובה להיכנס לקואליציה העירונית בירושלים היא מפלגת 'בני תורה' (עץ), שהובילה בבחירות האחרונות קו מיליטנטי נגד ליאון.

כעת בועדת הכספים בכנסת - דיון על עידוד תעסוקת חרדים בישראל.

כאן 11: ‏אוסם הודיעה שתעלה מחירים רק לנו העיתונאים, ברשתות המזון שהיא אמורה לעבוד מולם - שמעו על זה מהתקשורת. ״עדיין לא קיבלנו שום הודעה רשמית על העלאה או פירוט של אילו מוצרים הם מבקשים לייקר, ההתנהלות שלהם הזויה״, אמר לי אחד הקמעונאים.

ישי כהן: ‏ח"כ דני סיידא הגיש הצעה לסדר בנושא טיסת השבת של אל על. מסיבה שאינה ברורה קיבלו הוראה מהסיעה למשוך את ההצעה. אמרנו יחצנים חרדים?

שלהבת חסדיאל: אפשר לומר שעינת קליש רותם החלה קדנציה ברגל שמאל.

׳ידיעות׳: שרה נתניהו יצאה אתמול עם משלחת של משרד החוץ לגואטמלה. זו פעם הראשונה שהיא יוצאת לבד עם משלחת רשמית מטעם המדינה. היועמ״ש הבהיר כי אין לה בביקור סמכויות מטעם המדינה. את הוצאות הנסיעה והלינה מימנו ממשלת גואטמלה.

ח"כ ענת ברקו (הליכוד) ל'ערוץ הכנסת' על חוק הגיוס: "יש עייפות מהעיסוק בחוק, ולחרדים זה חוק הגיוס הטוב יותר והקואליציה הטובה ביותר אז כדאי להעביר את זה".

'כאן': ‏משרד התחבורה העביר לאישור ועדת הכלכלה תקנות חדשות להגברת בטיחות רוכבי האופניים והקורקינט החשמליים. בין השאר, מוצע להחיל קנס של 1,000 שקל למי שירכב סגווי או הובר-בורד מתחת לגיל המותר, וקנס של 250 שקלים על רכיבה על אופניים חשמליים ללא אפוד זוהר כחוק.

חברת החשמל פרסמה הודעה עדכנית אודות ההתייקרות בתעריפי החשמל שצפויה להיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2019. לפי ההודעה, מחירי החשמל יעלו בין 6.5% ל-8%, וזאת לאחר ההערכה הקודמת שפרסמה החברה בשבוע שעבר, לפיה העריכה ההתייקרות תעמוד על כ-6%.

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר בשערי צדק, מעדכן על מצב הפצועים מהפיגוע בעפרה: "יש שיפור במצבה של שירה איש-רן, והוא כעת יציב, אך מצבו של התינוק עדיין קשה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.