רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 19 בדצמבר 2018

עיוות דין - 200 שעות שירות לתועלת הציבור על מנשה ארביב

מאת חיים טוויל

בית משפט השלום בראשון-לציון גזר היום (רביעי) עונש של 200 שעות שירות לתועלת הציבור וארבעה חודשי מאסר על תנאי – על ראש יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב, בגין עבירת אי-מילוי חובה רשמית,  על כך שלא דיווח על הצעת השוחד שקיבל מהרב יאשיהו פינטו ועל קשריו עם הרב.

ניצב בדימוס ארביב, שכיהן גם כנציג משטרת ישראל בארה"ב, הורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשת הרב יאשיהו פינטו. כתב האישום המקורי ייחס לארביב עבירות של מרמה והפרת אמונים, אך בהסדר הומר לאי דיווח.

השופטת הדגישה כי מי שדיווח על הקשרים בין השניים היה הרב פינטו, לאחר שנחקר.

"תפקידו הרם של הנאשם מחייב דיווח בכל עת, באי הדיווח ובהסתרת הדברים הייתה מעילה קשה ומשמעותית באמון שניתן בנאשם על ידי הארגון בו שירת האמון על אכיפת החוק. מעשיו נמשכו על פני זמן רב ויש בכך משנה חומרה. הפגיעה הקשה היא לא רק באמון שניתן לנאשם על ידי המשטרה אלא גם על ידי האמון הניתן מהציבור. במעשיו של הנאשם נפגע אמון הציבור במשטרה. כרום מעמדו כך מצופה ממנו התנהגות ערכית ונורמטיבית".

עו"ד הלה אדלמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה התייחסה לגזר הדין אמרה על גזר הדין: ״בית המשפט קבע שמדובר במערכת יחסים פסולה ומתמשכת במסגרתה הוצעו לקצין הבכיר טובות הנאה פעם אחר פעם והוא מצדו נמנע מלדווח עליהן לאורך שנים. בכך למעשה העדיף את טובתו האישית על פני מילוי חובתו כמשרת ציבור וכבעל תפקיד בכיר ביותר במשטרת ישראל. בית המשפט הרשיע את הנאשם והעביר מסר לפיו אין להשלים עם נורמות התנהגות של קצינים ושוטרים אשר מעדיפים לקדם את ענייניהם האישיים על פני מילוי חובתם הציבורית באמינות וביושרה״.


חיים שאולזון מוסיף:

הוא גמר את זה בזול בגלל שמדובר היה במרן האדמו"ר הרב פינטו שעמו יש למשטרה חשבון ארוך, אם מדובר היה באחר הוא היה יושב כמה שנים טובות, אבל מאחר והוא הצטרף לפוגעים בהרב פינטו משכו את המשפט מה שיותר זמן ובסוף גמרו את זה במחיר זול, 200 שעות שיישב ככל הנראה באיזה משרד כאילו לרווחת הציבור

האדמו"ר הרב פינטו נמצא כעת במרוקו אצל ציון סבו הצדיק רבי חיים פינטו זצוק"ל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.