רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 באפריל 2018

יהודי פשוט משיב ליהודי שמח

יקירי
באכסניה של הרב שאולזאהן שום דבר איננו אישי
ואברכך ברכת הדיוט כי יתן ה׳ לך ולביתך שמחה וטוב לב עד בלי די

אני משתכנע כי השקט במשטר הקהילתי יקר לך מכל יקר ומקוממת אותך העובדה שמאן דהוא חושב ואף מעיז לומר ובפרהסיא שצעקת הדל היא לגיטימית וראויה להישמע גם אם היא מאפיינת יותר כאב וזעם מאשר את הרגישות לשקט התעשייתי המתבקש וכמובן ׳ההכנעה׳ הוואסאלית עליה אתה תולה מהטעם הכמוס עמך את מורשת קהילת יעקב.
זו לא הפלטפורמא להכנס עמך להכרת תהליכים היסטוריים קרובים ורחוקים מה היה היה ומה לא היה ומה גרם למה ואיך גרם.. ואם אתה מתעקש לומר שספות הרווה את הצמאה היא רעיון מצויין כל עוד כלבי העדר באיזור אז תיתי לך, אך אל נא יחר אפך בעבדך החושב מעט אחרת.
אם מותר להזכיר את תורת משה מבלי להיחשד בקלקול הדיעות, הייתי מזכיר לך שמשה עבד ה׳ קיבל את תלונות ה'למה נגרע' הן מהטמאים לנפש והן מבנות צלפחד בן חפר כלגיטימיות גם אם הן נגדו על פניהם את מצוות השם. ואם תעצור לחשוב בדבר תמצא שהמרירות המושתקת מסוכנת למסגרת לאין שיעור יותר מזו שמקבלת את ביטוייה. (וישנה תבונה קדומה האומרת כי כסאם של שליטים לא שלם עד שלא ירו לעבר מרכבותיהם..)
גברו עלי חסדיו יתברך עד שנוח לי בכל פריבילגיה לה זכה זולתי. באותה שעה אני גם יודע בהכרה ברורה שכאשר מתרגלים להעמיד ילודי אשה במעמד אלוהי גם מתרגלים לכך שהאחרים יהיו במעמד של קופים ובהמות למחצה ושליש וזה רע מאוד.
ועתה יקירי בוא והגע בנפשך כמה טוב ונעים היה לו השקיעו צדיקי דורנו את הסכומים המבהילים שמצאו עבור ראוותנות, סליחה, עבור כבוד החסידות רק בשנתיים האחרונות וכיוונו את הכסף והמאמץ להטבת מצבם החמרי של התלויים בהם הרי הם עצמם ובניהם אחריהם יצאו נשכרים יותר לאין שיעור וערך.. ואם אתה מסוגל להסתכל בצילום חתונת נכד הקדוש הבעלזאי ששלחתי מבלי שיתהפכו בך המעיים מהדקדנס השתוללות המגלומניה והידרדרות תפישת הטוב הרע היפה והמכוער המכובד והמביש אז זה לך האות שמנהיגנו קיבלו שקט והרבה הרבה יותר שקט מהמועיל. וזה כבר לא רק אותו קדוש אלא כל הגדיילים וגוטע אידן מברסלב עד זלוטשיק וסמוטשיק כוולם שבאו להשתתף בהצגה של הכסאות המוזיקליים שעל הבמה, פיכססס בלע''ז. . 
מטבע המים העומדים שיעלו סרחון וסירחון ההתבהמות אחור וקדם הוא נורא ואיום וזהו פרי השקט שאתה דורש שלא להפר ועוד לא ראית ידידי את הרע מכל. הוא כבר קיים חי ובועט אבל בינתיים רק באתכסיא.
תבורך אחי, ושוב אנא ונא המשך לכתוב כי למדתי הרבה משורותיך מהכתוב ועוד יותר ממה שלא כתוב בהם.

יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.