רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 ביוני 2017

איש צבא בכיר חושף נתונים לבעולמם של חרדים: הצבא מפעיל כיום בחב"ד 140 מעודדי גיוס במטרה לפרק את ישיבות חב"ד בתוך עשור שנים

מאת איש צבא קבע

לכבוד הרב חיים שאולזון

כאיש צבא קבע וכאחד שרחוק מאד מלהתנגד לצבא, אבל כמי שיודע דברים מאחורי הקלעים וער להם אני חייב לשתף אותך במשהו חמור מאד שמתרחש  כעת בצבא ולא מתוך כוונות רעות של הצבא. הפוך.  אלא במטרה למלא את מכסת הייעדים של הציבור החרדי  ללכת לצבא כפי שנקבע בחוק, כדי שהציבור החרדי יוכל לשבת וללמוד ולא יהיה חשוף לבעיה מקבלת הפטור של בן ישיבה. 

במחנה מז"י הקים הצבא  מדור בשם "עידוד גיוס" מאחורי השם הזה מסתתר מגמה לגייס בתוך עשור את רוב בחורי חב"ד לצבא. עד היום מונו 140 מעודדי גיוס בחב"ד שזה תפקידם הרשמי לדבר על לב הבחורים ולפתות אותם שיש משכורות טובות בצבא וכי הישיבה זה מקור לבטלה ולשעמום.

עכשיו תשאל מדוע תפסו את חב"ד? התשובה מעניינת הם  גילו שחב"ד זה מקום ש"כל אחד עושה מה בא לו", הם החליטו ללכת על חב"ד. השיטה עובדת מאד מתוחכם. הם מגיעים מהצד של שליחות קודש וכעת גם הוסיפו שיש לזה היתר מבית הדין העליון של חב"ד להתגייס בתור בחורים והם מסבירים שבחב"ד יש כמה פלגים אבל הם הצליחו להתאחד בנושא הגיוס לצבא מהמשיחיסטים ועד הממסד בחב"ד ובית הדין.

ראיתי את התדריכים כולל בניירות העמדה והזדעזעתי. הבנתי כיצד עומדים לקחת עדה מפוארת שהייתה לשם ולתפארת ולהוציא לה את כל החן וההדר. כל זמן שזה היה בתחום הסביר והיו כללים נוקשים מי הולך ומתי כמו שהיה אצלנו בשנות השבעים והשמונים  זה היה בסדר אבל כעת הכל נפרץ לחלוטין.

למרות שאני מבית ליטאי כואב לי לראות יום יום את התדרוכים שמקבלים חב"דניקים תמימים איך לשכנע את החברים שלהם ולעשות אוירה בקהילות של חב"ד שכולם מתגייסים. ולהגיד לך את האמת לפעמים בא לי להכניס סטירה לאיזה חב"דניק לראות את התמימות והטפשות שנוזלת מהם ולא מבינים שמישהו משחק איתם. 

שמעתי מספר פעמים את הדיווחים שמעבירים מידי יום ראשון ורביעי מעודדי הגיוס בחב"ד למפקדים שלהם ואני המום איך עורכים להם סימולציות לדעת לעמוד מול שאלות נוקבות ומה לענות וכיצד לפורר את ישיבות חב"ד מבפנים ולהטיח באלו שלא רוצים להתגייס אתה שייך לדור האתמול אתה תהיה מסכן רק בצבא נותנים לך מחשבים ועתיד כלכלי לחיים.  ומעודדי הגיוס מגיעים לדווח על סיפורי ההצלחות שלהם. וכל יום נופלים ברשת הזאת בחורים תמימים.

 בעבר לפני 15 שנים הם היו שולחים למשימות דתיים לאומיים או כאלו שפרשו ולכן היה להם קשה כיום מעודדי הגיוס נראים אברכים תמימים ומסכנים והם מקבלים משכורת מהצבא שכל תפקידם לשכנע ולעשות אוירה ולכן משחררים אותם מוקדם הביתה מקבלים בונוסים והטבות ולא מטילים עליהם תעסוקה ודברים אחרים וככה הם עושים גם עבודה נוספת מהצד.

הבעיה שאני מגלה בצבא כמי שרואה את הדברים מהצד כיצד דווקא הסחורה של חב"ד בצבא נופלת יותר מהציבור הדתי לאומי. בעוד ששם זה אידיאל ללכת לצבא וזה דבר מקודש מבחינה דתית בחב"ד הולכים להתפרקות ואתה מתחיל לראות את הזלזול בכל דבר שבקדושה. בתפילות במניין ובעוד דברים שהשתיקה יפה להם.  

חשבתי לתומי שיבואו החבדניקים  לצבא אני יראה מבצע תפילין אהבת ישראל  יותר אידשקייט ואני מגלה לפתע שזה בדיוק ההיפך החילוניים מצליחים למשוך את החבדניקים לכיוונים שלהם של סמרטפונים ווואצפים וקבוצות עם חיילות וכל היום צ'אפחות ודיבורים שלא מזכירים שמדובר בחסידי חב"ד. 

אני שואל אם מספרים להם שליחות אז למה אני לא רואה את השליחות שעל זה סיפרו לנו כל השנים. מדוע שאותם חבדניקים מגיעים לצבא הם נהפכים ללא יותר מבורג במערכת המשומנת? היכן החן של החסידות החב"דית?

התופעה הזאת של מעודדי גיוס בחב"ד במספרים הללו החל השנה שהוקם במז"י מדור עידוד גיוס שמושקע שם משאבים גדולים  למפעילים. אם רבני חב"ד ומעצבי דעת הקהל לא יעצרו את זה יהיה שם פשוט אסון. הצבא עושה זאת לאחר שבכל החוגים החרדים יותר והחרדים פחות  הוא פשוט חסום ושומרים על הילדים שלהם ורק בחב"ד נותנים להם לפעול כאוות נפשם. חב"ד נמצאת כעת רגע לפני שיאבדו טוטאלית את השליטה על הבחורים שלהם.

 אמר לי אחד המפקדים שהוא מאד אוהב את החב"דניקים בצבא הם הכי ממושמעים ועושים כל המוטל עליהם ללא ציוץ. אחד המפקדים אמר לי שאת העתיד לגיוס החרדים הם רואים בחב"ד שנותנת להם הכל ומעולם לא התווכחו איתם וכי מדובר בהנהגה מאד חלשה שאין להם מרות ואיש הישר בעיניו יעשה. שילוב של הנהגה רופסת מול מסע יח"צ חסר תקדים וכסף ענק הרי לך תוצאות הרות אסון!!! אותו מפקד אמר לי גלויות הציבור החרדי במיינסטרים חייב לשמור על הבחורים שלו ולא יכול לספק את היעדים ולפי ההחלטות הפוליטיות בממשלה שמועבר לדרגים הצבאים הבכירים אי אפשר לעשות נגדם כלום ולכן הפתרון היחיד זה חב"ד, ולכן הוקם המדור עידוד גיוס שהוא לא יותר משם כיבוס לגיוס בחורי ישיבות חב"ד.

אני כותב את הדברים מתוך המעט שביכולתי לעשות ולהעביר את המידע לגורמים הרלוונטיים אני מאד מקווה שמישהו שם יתעורר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.