רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 13 בפברואר 2017

בריטניה: הממשלה מימנה בתי ספר חרדיים לא חוקיים

ה"אינדיפנדנט" הבריטי חשף כי מאות אלפי לירות שטרלינג הועברו למוסדות חינוך שאינם עומדים בתקן הרשמי, שכן הם אינם מלמדים באנגלית והמורים לא עוברים הכשרה מסודרת

סוכנויות הידיעות | 13/2/2017 10:34

הממשלה הבריטית מימנה בתי ספר חרדיים לא חוקיים בסכומים העולים לכדי מאות אלפי לירות שטרלינג – כך פרסם הבוקר (יום ב') ה"אינדיפנדנט" הבריטי. 

המימון מכספי הציבור, בסכום ראשוני של יותר מ-116 אלף לירות שטרלינג, הועבר למוסדות חינוך שמשרד החינוך בלונדון סימן כבלתי חוקיים. זאת, משום ששפת ההוראה בהם היא עברית או יידיש, והתלמידים יודעים מעט מאוד אנגלית. כמו כן, המורים לא עוברים הכשרה רשמית הנדרשת מהם כחוק, והם אף לא עוברים בדיקות רקע כמו כל אנשי החינוך במדינה. תלמידים במוסדות כאלה אף דיווחו בעבר על התעללות מינית ופיזית. 

ארבעה לפחות מהארגונים המפעילים את בתי הספר שפנו לקרן הלוטו הממשלתית ציינו בטופסי הבקשה שלהם כי הם מנהלים מוסדות חינוכיים ותייגו אותם כ"ישיבות". פניות אחרות נרשמו תחת הכתובת שבה יושבים מוסדות לא חוקיים כאלה. 

בסך הכול, מאמינה הממשלה ברחוב דאונינג, פועלים כ-27 בתי ספר לא חוקיים חרדיים כאלה ברחבי העיר לונדון. כאלף תלמידים לומדים בהם. 

כל בקשות המימון שהגישו מוסדות כאלה ניתנו על שעות הוראה שמחוץ למסגרת הלימודית, הכוללים בתי ספר בסופי השבוע, לימודי ערב, תוכניות מיוחדות ועוד. כמה מבתי הספר דרשו כספים להקמת "ספרייה כשרה" או בשביל מניעת ניצול של ילדים, שנעדרים מסגרת לימודית הולמת.


בתי הספר שהוזכרו בכתבה סירבו להגיב, ומקרן הלוטו הממשלתית ציינו כי בזמן הגשת הבקשה הם עמדו באמות המידה למימון. כמו כן, היא הוסיפה שבדיקות אחדות נערכות כדי לוודא שהמוסדות עומדים ביעדים ואינם סוטים מהתקנים הקבועים להם בחוק. ממשרד החינוך הבריטי נמסר כי בתי ספר כאלה הם בעייתיים, ולמשטרה ולרשויות המקומיות יש סמכויות לפעול כדי לסכל את פעילותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.