שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת וארא שנת ה'תשנ"ב
סימן יו"ד
,
ובהדגשה יתירה
בדורנו זה – שהעשירי בשבט [ העשירי יהיה קודש , בכל חודש , ועל אחת כמה וכמה
העשירי בחודש אחד עשר ] הוא יום ההילולא דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא
דורנו , ענינו של יום ההילולא – כמו שכתב רבינו הזקן בתניא שכל מעשיו ותורתו
ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו , , מתגלה ומאיר בבחינת גילוי מלמעלה למטה , , ופועל
ישועות בקרב הארץ , ועוד ועיקר , שכולל הנתינת – כח על המשך הצמיחה ביתר שאת וביתר
עוז לאחרי הסתלקותו כתוצאה מהזריעה דכל מעשיו ותורתו ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו
, עד להצמיחה דהגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו בדורנו זה [ דור אחרון של
הגלות ודור הראשון של הגאולה ] , כעדותו של נשיא דורנו שכבר כלו כל הקיצין , והכל
מוכן לסעודה דלעתיד לבוא , שולחן ערוך עם הסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר ,
ויש לומר , שכללות הזמן הקשור עם יום ההילולא העשירי בשבט
[ שבעים
שנה בחיים חיותו בעלמא דין , והמשך השנים שלאחרי זה , יותר מארבעים שנה ] נחלק לג'
תקופות שהם על דרך ובדוגמת ג' התקופות הכלליות במשך כל הדורות [ לפני מתן תורה ,
מתן תורה וימות המשיח ] , שמרומזות בג' הפרשיות שמות וארא בא
[ כנזכר
לעיל סימן ח' ] ,
תקופה ראשונה ,
ארבעים שנה [ תר"ם – תר"פ ] , בזמן נשיאותו של אביו , שאז התחיל שלימות
הענין דהפצת המעיינות חוצה ובפרט על ידי התייסדות ישיבת תומכי תמימים
[ בניהולו
של בנו יחידו ] – על דרך ובדוגמת עבודת האבות בהכנה והתחלת הענין דמתן תורה ,
תקופה שניה ,
שלושים שנות נשיאותו בחיים חיותו בעלמא דין [ תר"פ – שי"ת ] , שבהם היה
החידוש המיוחד שלו בתור נשיא דתורת חסידות חב"ד בהפצת המעיינות חוצה ממש ,
ועד להחידוש בעשר שנים האחרונות [ גמר ושלימות עבודתו ] בהפצת המעיינות חוצה בחצי
כדור התחתון [ שבו לא היה מתן תורה ] – על דרך ובדוגמת החידוש דמתן תורה ,
ותקופה שלישית ,
המשך הנשיאות לאחרי הסתלקותו [ מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר [
תשי"א ] ] , שניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בהפצת המעיינות חוצה בכל קצוי תבל ,
ועד לגמר ושלימות העבודה , שהכל מוכן לסעודה דלעתיד לבוא – ימות המשיח , ובפרטיות
יותר יש לומר שג' תקופות הניזכרים לעיל מרומזים בג' התקופות דשלושים שנות נשיאותו
[ בחיים חיותו בעלמא דין ,
תקופה ראשונה ,
מהתחלת נשיאותו עד להמאסר והגאולה והיציאה ממדינה ההיא , במעמד ומצב של תוקף
גזירות המלכות
[ בדוגמת העבודה
במצרים , כור הברזל , לפני מתן תורה ] , שעיקר עבודתו היתה במסירת נפש ממש [
על דרך עבודת האבות ]
תקופה שניה ,
בבואו במדינת פולין , שעיקר עבודתו היתה בלימוד והפצת תורת חסידות חב"ד באופן
של הבנה והשגה אף שעד אז היה ברובו על דרך חסידות פולין [ על דרך החידוש דוידעתם
כי אני השם במתן תורה ] ,
ותקופה שלישית ,
בבואו לחצי כדור התחתון , שעיקר עבודתו היתה בהפצת המעיינות חוצה ממש , לקרב ולזרז
ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד , כהכרזתו הידועה , לאלתר לתשובה
לאלתר לגאולה ,
סימו י"א ,
ובנוגע לפועל ,
בעמדנו בשבת מברכים חודש שבט , כולל ובמיוחד העשירי בשבט – צריך כל אחד ואחד לקבל
על עצמו להוסיף ביתר שאת וביתר עוז במעשיו , תורתו ועבודתו של בעל ההילולא , כבוד
קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , אשר הורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו נצח
סלה ועד , ובפרט בהביטול וההתקשרות אל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא הדור
, הנשיא הוא הכל , שבכל אחד ואחד – מציאותו וכל עניניו , בכל מכל כל , נעשים קודש
לנשיא הדור , על ידי זה שמלאים וחדורים בקיום שליחותו של נשיא הדור – משה רבינו
שבדור , גואל ראשון הוא גואל אחרון – שענינו העיקרי להביא לימות המשיח בפועל ממש ,
ולהוסיף שהידיעה שתיכף ומיד נכנס כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו [
כיון שהקיצו ורננו שוכני עפר ] ומביט על כל אחד ואחד מהחסידים והמקושרים לבחון
מעמדו ומצבו כולהו מעוררת ופועלת לסיים ולהשלים [ גם מלשון שלימות ] את כל מעשינו
ועבודתינו , וכדאי ונכון לערוך התוועדויות מיוחדות – החל מיום השבת קודש מברכים
חודש שבט [ נוסף על ההתוועדות שבכל שבת ושבת , שנאמר בפרשת שבת ויקהל משה , ,
להקהיל קהילות בכל שבת להכנס בבתי כנסיות ובבתי מדרשות ללמוד בהם תורה לרבים ] ,
ובפרט בראש חודש שבט [ נוסף על הנהוג לאחרונה בכל ראשי חודשים ] , בעשתי עשר חודש
באחד לחודש , , הואיל משה באר את התורה , בשבעים לשון [ תוכן עבודתו של בעל
ההילולא בהפצת המעיינות חוצה בשבעים לשון ] – לעורר ולחזק איש את רעהו בכל הענינים
האמורים , ובמיוחד בזירוז והבאת הגאולה תיכף ומיד , וכן יש לעורר על דרך ההכנות
לעריכת התוועדות דהעשירי בשבט – שבודאי תהיה ביחד עם בעל ההילולא , נשיא דורנו
בראשנו , משה ואהרן [ הם המדברים גומר להוציא את בני ישראל ממצרים ] עמהם , כיון
שתיכף ומיד ממש , ביום השבת קודש פרשת וארא [ לפני התחלת הקריאה בפרשת בא ] ,
יוצאים כל בני ישראל מהגלות , בנערינו ובזקנינו גומר בבנינו ובבנותינו [ כפי
שקורין במנחה ] , ובלשון המדרש ראובן ושמעון סלקין , העליה דכל בני ישראל מן הגלות
אל הגאולה האמיתית והשלימה , כולל גם העליה דבני ישראל לדרגת האבות , העצם דישראל
כפי שהם חד עם עצמותו יתברך , ובזה גופא בעילוי אחר עילוי עד אין סוף , כמו שכתוב
ילכו מחיל אל חיל יראה אל אלוקים בציון , בבית המקדש השלישי והמשולש , מקדש
אדנ-י כוננו ידיך ,
בברכת התורה
משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.