רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 8 בפברואר 2016

במה בדיוק אנו מוחקים את זכרו של הרב שך? שאלות נוקבות לנתי גרוסמן ושמוליק לוין הראביי מאכיל טריפות מארגנטינה

מאת בני ברקי

בכל פעם הם מעלים את הטיעון השחוק והחלוד ש"גדולי הדור מוחקים את זכרו של הרב שך". זכה הדור שלנו שהרב שך השאיר כמה מגינים עליו והם דואגים שלא ימחקו את זכרו. יפה מאד.
 
אבל אם כבר עולה טיעון כזה ברצוני לברר את מהות הטיעון של מחיקת זכרו של הרב שך.
 
שימו לב אף אחד לא חושש ממחיקת זכרו של החזון איש, הבריסקער ר' חיים גריינמן וענקי התורה כי כולם יודעים שגדולי ישראל הולכים בדרכיהם הדרך המסורה מדור דור. יש להם רק בעיה שמוחקים את זכרו של הרב שך וזה עצמו אומר דרשני מדוע כל הזמן הם זועקים זאת. ואיזה זכר של הרב שך מוחקים.
 
אז כדי לענות על השאלה הסבוכה הזאת נסביר לכם. מורשתו של הרב שך לוטה בערפל סמיך.
 
לא בדיוק ברור מי זה הרב שך ומה הוא אומר. יש את ר' לייזר שך שאומר כך ויש את הרב שך שאומר כך ויש את ה"ידא אריכתא" שמסביר דבר שלישי בהרב שך ויש את הנכד אברהם ישעיהו ברגמן שמקבל חזיונות מידי לילה מסבו הרב שך. ועדיין לא סיכמנו את המצב של משפחת שך הביולוגית הבן אפריים דרך נכדיו שהם בכלל רואים את הרב שך באספקלריא שונה.
 
אתן לכם דוגמא מעשית. הרב שך היה מדבר בנאומיו הארוכים דברים לא מובנים. מילה אחת לא התחברה לשניה. אף אחד לא הבין מה הוא רוצה חוץ מיללות וקללות שנחתו מידי פעם. אבל כשהייתם פותחים את המאמר המשוכתב של הרב שך שכתב נתי גרוסמן מצאתם תורה חדשה כנתינתה מסיני.
 
אז מכאן בדיוק מתחילה הבעיה של גדולי ישראל מה זה להשכיח את מורשת הרב שך.
אגב זה אותה בעיה עם מורשת רבין של השמאל. מי שהכיר את רבין הכיר מורשת שונה לגמרי ממה שמר"צ מספרים עליו כל שנה בכיכר רבין ולכן לא ברור מהי המורשת הזאת.
 רוצים דוגמאות?
הם טוענים בתוקף שמורשת הרב שך זה לא להתייצב. אבל מה לעשות שהרב שך כתב שמי שלא לומד אסור לתת לו דיחוי וזה בחתימת הרב שך.
בכל נושא ונושא יש את שיטת הרב שך אליבא דגרוסמן ויש שיטה אחרת ולעיתים יש גם שיטה שלישית ורביעית וחמישית.
וזה בדיוק התשובה למה גדולי ישראל החליטו כולם יחד להשאיר את שיטת הרב שך ואת המורשת המפוארת הזאת לשמואל אריה לוין מארגנטינה ולנתי גרוסמן שהוא הידא אריכתא של הרב שך ולר' שמואל אויערבך שהם כותבים שהרב שך העיד עליו שידו כידי ופיו כפי. כדי שהם יזכו את כלל ישראל להעביר את המורשת המפוארת של הרב שך.
גדולי ישראל עסוקים להמשיך את שרשרת הדורות המפוארת כפי שהנחיל לנו מרן החזון איש ומרן הגרי"ז מבריסק  ללא סטיות וללא פשקוילים נוסח סאטמאר סיקריקים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.