ב' אופנים בפירוש הפסוק "ויאמר ה' אל אברם לך לך וגו'" [שבתחילת פ' לך
לך]: א) מלמעלה למטה: "אברם" - אב רם - בחי' "שכל הנעלם מכל רעיון",וממקום
זה הי' צ"ל ירידת נשמת אברם עד לארץ הלזו התחתונה. והסדר הוא: "מארצך"
- בחי' הרצון, ואח"ז "וממולדתך" - מדות הנולדים מן המוחין, ואח"ז" מבית
אביך" דרגא שלמטה יותר (כמבואר בכ"מ), ואח"ז "אל הארץ"
- בחי' המלכות. ועד"ז הוא בירידת כל נשמה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. אבל ע"י
הירידה נעשה "אשר אראך" - מתגלה מעלות הנשמה וכו'. ב) מלמטה למעלה:
כבפשטות הענין שאברם עלה מחרן לארץ ישראל. וברוחניות ה"ז העלי'
(מתחיל) ממקום שהוא "חרון אף של עולם" ולמעלה. והסדר הוא: "מארצך" - רצון
בלתי רצוי, ואח"ז "וממולדתך" - רגיליות, ואח"ז "מבית אביך" -מוחין
ומדות, וכו' עד שהוא מתעלה "אל הארץ אשר אראך" - רצון האמיתי, רצון קונו.
ממאמר ד"ה לך לך מארצך וגו', אור לז' מרחשון ה'תשמ"ו
ממאמר ד"ה לך לך מארצך וגו', אור לז' מרחשון ה'תשמ"ו

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.