רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 19 ביוני 2018

ידיעות כלליות


שרת המשפטים איילת שקד לחכם ב"קול חי ": אף חוק לא עובר בקריאה שלישית כפי שהוגש בתחילה, צריך לשבת עם החרדים לבצע שינויים ולהעביר את חוק הגיוס. מי שלא נמצא בסוד העניינים של חוק הגיוס יוצא ומדבר לתקשורת מי שבאמת מנהל את המגעים שותק. אין שם סנקציות פליליות כמו שלפיד דרש, טוב יעשו כל החברים בקואלציה אם יעבירו את החוק, משבר הגיוס בהחלט פתיר,תזכיר החוק של משרד הביטחון הוא תזכיר מאוזן מאוד,תזכיר חוק שגם החברה החרדית צריכה לאמץ. אם נלך לבחירות בגלל הגיוס,הקואלציה הבאה לא תדע להעביר חוק נוח יותר.החוק הזה מאוזן והוא גם יעבור להערכתי בבגץ.
שרת המשפטים איילת שקד במתקפה על לפיד אצל גלסנר ב"קול ברמה':* הוא משקר את הציבור בנושא חוק הגיוס. החוק מאוזן וראוי שיעבור ע"י מפלגות הקואליציה.
יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן תוקף את ראש העיר על כניעתו לארגוני הנשים: "רון חולדאי נכנס ללחץ מכל מיני קבוצות לחץ שמאלניות. הוא מפחד שהרשימה החילונית ומר"צ ישתו לו קולות ולכן הוא מתנהג בצורה שטותית".
פיני בדש חברו הטוב של גונן שגב לחכם במהדורה המרכזית בקול חי: אני לא מופתע בכלל ממה שהתברר עליו היום,הוא היה הכי ימני במפלגה והוא פרש מאיתנו והעביר את אוסלו ומכר את מדינת ישראל ולכן אני לא מתפלא היום,אני לא יתפלא אם יתברר שהוא עצמו פנה לאיראנים.
בכיר המוסד לשעבר חיים תומר לגלסנר ב'קול ברמה': לא חסרים למדינת ישראל אויבים. ברגע ששומעים על דמות בכירה שיש לה קשיים כלכליים אז מנסים ליצור איתו קשר. לפי הידוע לנו הוא ניסה לגייס עוד אנשי שרות לשעבר לעבוד למען האירנים. האיש הפך להיות ספונסר למידע בנושא ישראל.
ח"כ יואב קיש יו"ר ועדת הפנים לחכם בקול חי:* להערכתי חוק הגיוס יעבור במושב הקיץ,לא מבין את האמירות של חלק מהחרדים שהם יפילו את הממשלה,אם הממשלה תיפול אז החוק יעבור בממשלה הבאה?חוק יותר רך מהחוק הזה לא יהיה. אני קורא לממשלה להיות נחושה בנושא טרור העפיפונים ולגבות מחיר מחמאס על זה,דינם של משגרי העפיפונים כדין משגרי הקסאמים. אלו בתוך המפלגות החרדיות שחושבים שהם יצליחו אם יקשו על החוק הזה הם טועים,מקווה שהגישה הפרמטתית בחוק הזה תתקבל.
שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ לגלסנר ב'קול ברמה': אני מכיר את האיש הרבה שנים. הייתי בהלם! קשה להאמין איך אפשר לרדת לרמה כזו, הדבר בלתי נתפש. שיחפשו בפרטים, הדבר יטלטל פה את המדינה.
בכירים במשרד החוץ אמרו לחדשות עשר כי גונן שגב שימש "רופא אמון" של שגרירות ישראל בניגריה והעניק במשך שנים ייעוץ וטיפול רפואי לדיפלומטים ישראלים וכן למאבטחי השגרירות. פקיד ישראלי בכיר מסר כי שגב טען בחקירתו כי הקשר עם האיראנים נוצר אחרי ששגרירות איראן באבוג'ה הזמינה אותו לתת יעוץ וטיפול רפואי לדיפלומטים איראנים.
ח" כ אלוף במיל' אייל בן ראובן המחנה הציוני לחכם בקול חי:* כל העניין של הסנקציות הפליליות כלפי בחורי הישיבה זה דבר מטופש,החוק שמוצע כעת הוא חוק סביר,אני שומע קולות בתוך המחנה הציוני שרוצים לתמוך בחוק,אנסה לשכנע אותם לתמוך בחוק הזה בכל מחיר.
יו״ר הקואליציה אמסלם הגיש רוויזיה על חוק קיזוז כספי טרור שאושר בועדת חוץ ובטחון בניגוד לעמדת הממשלה. בפורום המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה טוענים שמדובר בניסיון של ראש הממשלה לתקוע את החוק. אמסלם טוען כי הוא מחכה לשובו של דיכטר מחו״ל לבצע כמה תיקונים בחוק. לא נמסר איזה. (דפנה ליאל)
משבר חוק הגיוס- בישיבת סיעת יהדות התורה סיכמו חברי הכנסת  ללכת יחד ולא להתפצל. אחד הפתרונות שהציע ח"כ אייכלר הוא להכניס בחוק הגיוס תוספת שתאפשר דחיה גם למגזרים אחרים בתנאים מסויימים (לדג׳ לצורכי לימודים) וכך יעמוד החוק במבחן בגצ. (דפנה ליאל)
ח"מ העיר בית שמש ישראל סילבסטין לגלסנר ב'קול ברמה'* : אני לא יודע אם אבוטבול מהתל בנו, המו"מ תקוע ואין התקדמות למעט כמה נושאים. מניח שראש העיר רוצה אותנו בפנים.
ר"ע צפת אילן שוחט, בפאנל מוניצפאלי אצל חכם ב'קול חי, עם גדסי ורבינא: "מלבד אליעזר לזר שלא מייצג אף אחד, כל החרדים יתמכו בי. שוקי אוחנה התמודד מולי פעמיים והפסיד, כך גם יהיה הפעם".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני, נפגשו אתמול ברבת עמון, ירדן*. ראש הממשלה והמלך שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. רה"מ נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים.
סערה באשדוד: נחשפו הקלטות של המועמדת לראשות העיר הלן גלבר: "החרדים אוהבים כסף, הם יותר גרועים מכולם"
השגריר הישראלי ברבת עמון, אמיר וייסברוד, שהה בכלל בירושלים בזמן שראש הממשלה נתניהו היה במפגש עם המלך עבדאללה בירדן.
בפגישת רה"מ נתניהו ברבת עמון השתתף גם ראש המוסד יוסי כהן. יחד עמו גם המזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו, וגם ראש המועצה הלאומית לכלכלה, אבי שמחון, כך לפי לשכת רה"מ. (גילי כהן בטויטר)
חשיפה ראשונית ודרמטית: הלן גלבר: "החרדים אוהבים כסף, הם יותר גרועים מכולם" 7 הקלטות נחשפות כאן וצפויות לעורר סערה גדולה בעיר. מדובר באמירות חמורות של הלן גלבר כנגד הציבור החרדי באשדוד, להלן תמצית ההקלטות:
הקלטה 1: גלבר מודה בצורה ברורה שרק אם מגיעים לרב שמוביל את הציבור החרדי-חסידי בעיר, ודואגים להעביר כספים לאלה שמקבלים את ההחלטות, אפשר לקבל את התמיכה שלהם.
הקלטה 2: גלבר שומרת על "דממת אלחוט" בכל הקשור למחאת השבת, (ממש נציגת האו"ם), כדי לא לחבל בסיכוייה לקבל את תמיכת החרדים בבחירות הקרובות.
הקלטה 3: למרות כל מה שהיא אומרת וחושבת על החרדים שהם הכי גרועים, בכל זאת גלבר מספרת על מאמציה וקשריה לזכות בתמיכת החרדים למרות הכל. ומהצד השני, גלבר "פותחת פה" בלי חשבון וחושפת את הפרצוף האמיתי שלה, מה היא באמת חושבת על הציבור החרדי, תוך שהיא מטיחה בו האשמות פליליות חמורות
הקלטה 4: גלבר אומרת במפורש שהחרדים אוהבים כסף, והם יותר גרועים מכולם.
הקלטה 5: גלבר אומרת בצורה ברורה שניתן "לקנות" את החרדים עם מזוודות של כסף.
הקלטה 6: גלבר אומרת שהחרדים מביאים גם תעודות "מתים" לקלפיות ומצביעים ב-120%
הקלטה 7: גלבר סוף סוף מודה שיש לה ראש קרימנלי....
ועכשיו, כדי להבין את כל הסיפור ולקבל תשובות לכל השאלות איך יכול להיות שה"לוחמת בשחיתות" אומרת פעם ככה, ופעם ככה (ואגב, לא רק בענייני החרדים), תשמעו את הלן גלבר מה היא אומרת על עצמה ותשפטו… בימים הקרובים אנו נחשוף הקלטות נוספות, חמורות הרבה יותר, שבהן תבינו כי לא רק הראש קרימינלי, אלא מדובר באישה קרימינלית שלא בוחלת בכלום כדי לקדם את עצמה על חשבון הציבור האשדודי. 'אשדוד אונליין'
מטה הלן גלבר לרבינא ב'כיכר': "ההקלטות מבושלות. בימים הקרובים ייחשף הציבור לרעידת אדמה אמיתית שתוכיח את ממדי מעללי החבורה העבריינית שהשתלטה על אשדוד ואז כבר לא יהיו שאלות על הקלטות למימיהן"
טראמפ תלה תמונות שלו עם קים ז'ונג און על קיר הבית הלבן - במקום תמונות שלו עם נשיא צרפת מקרון.
התקשורת הרשמית בירדן: המלך עבדאללה אמר לנתניהו כי ירושלים חשובה למוסלמים ולנוצרים בדיוק כמו ליהודים, וכי על מעמדה להיות מוכרע במסגרת מו"מ לשלום ‎
בכיר אמריקני ל- CNN : מאחורי תקיפה אווירית שבוצעה בסמוך לגבול סוריה-עיראק אתמול לא עומדות ארה"ב ולא שותפותיה לקואליציה נגד דאע"ש - אלא ישראל.
יעקב ריבלין בחצות בסקופים: פעילות נמרצת מאחורי הקלעים של שלושת המועצות לנוסחה שתאפשר לאגו"י לתמוך בחוק דחיית הגיוס.
ברוב של 57 מול 0 מתנגדים אישרה הכנסת את חוק השבת. ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) מיוזמי החוק בראיון בחצות בסקופים: "מודה לבורא עולם על הזכות שנפלה בחלקי, החוק מאשר לחילונים לסרב לעבוד בשבת. לולי ח"כ גפני החוק לא היה עובר".
׳ערוץ 20׳ חושף: ‏עיסקת אבי גבאי ובני גנץ קרובה מאוד לסגירה. גבאי מעוניין במסיבת עיתונאים משותפת עוד החודש.
סיו"ר הכנסת ח"כ הרב ישראל אייכלר על פרשת הריגול עבור איראן* המדינה מזועזעת מהסיפור של שר האנרגיה והתשתיות לשעבר גונן שגב שחשוד בעבירת ריגול עבור איראן. אני רק רוצה להזכיר, שאותו גונן שגב היה פטריוט גדול שהגיע לכנסת בספינה של מפלגת 'צומת' שהסמל שלה היה 'צו גיוס לחרדים'. על ההצהרה הזו הם קיבלו שמונה מנדטים עוד לפני שנולדו כל המפלגות האחרות שעסקו בזה. אחר כך בגד במפלגתו ובימין והצטרף יחד עם גולדפרב לקואלציית אוסלו. בהמשך הספיק גם להסתבך בפלילים ולשבת בבית הסוהר ועכשיו הדרדר עד לריגול עבור האויב המסוכן ביותר לעם היהודי. כך שאינני מתרשם מהפטריוטיות שמגלים כל אלו שרוצים לגייס את החרדים. כפי שאומרים: הפטריוטיזם הוא מפלטו של הנבל.

להמשך כנסו כאן:


טרור עפיפונים:
בתוך שעות בודדות: לפחות 17 שריפות בדרום ארצנו כתוצאה מטרור העפיפונים, לוחמי אש, רכזי ביטחון, צוותי קק"ל וכוחות נוספים פעלו בשעות האחרונות (שני) בלפחות 17 מוקדי שריפה שונים בדרום ארצנו כתוצאה מטרור עפיפוני התבערה. אחת השריפות שהחלה אחר הצהריים באזור המועצה האזורית אשכול התקרבה לאחד המוצבים הצבאיים שבאזור ומטופלת על ידי כוחותינו. כזכור, לפנות בוקר תקף צה"ל מטרות חמאס בצפון רצועת עזה בתגובה לטרור עפיפוני הנפץ. במקביל שוגרו מספר רקטות לעבר יישובי הדרום. (0404)
השר לשעבר גונן שגב מואשם בריגול: "ניסיתי לסייע למדינה" בחודש מאי האחרון הגיע שגב לגיניאה המשוונית, שם הוא הועבר לישראל על פי בקשתה • לאחר חקירה של גורמי הביטחון הוגש נגדו כתב אישום בגין סיוע לאויב במלחמה נגד מדינת ישראל • שגב הודה בחקירתו כי יצר קשר עם האיראנים, אך טען: "לא היה לי מידע סודי" (ישראל היום)
אריאל כהנא: ניסיון נוסף לרכך את נוסח החוק לקיזוז משכורות מחבלים, שבוע לאחר שוועדת החוץ והביטחון אישרה גרסה נשכנית של החוק, הממשלה מעוניינת לדון בו מחדש • המטרה: להוסיף סעיף לפיו לקבינט ולדרג המדיני תינתן הסמכות להחזיר כספים שקוזזו "במצבים מיוחדים"
חוק הגיור נדחה: ‏נשיאת בית המשפט העליון, חיות, קיבלה את בקשת ראש הממשלה להעניק לו חצי שנה בטרם תגיש המדינה את תגובתה לכמה עתירות בסוגיית הגיור.
רביב דרוקר בטור ב"הארץ": השתיקה של המרכז שמאל מול מתווה הגיוס ותמיכתו של לפיד במתווה מלמדת כי החילונים פשוט נכנעו אין להם עוד אנרגיה להילחם על השיוויון בנטל.
אלוף במיל׳ נועם תיבון לרונן כץ ב׳קול ברמה׳:* החיילים החרדים הם מהמשובחים שיש בצבא. חייבים להגיע להסדר קבע, אבל אסור בשום אופן לעשות זאת בכפייה. הפוליטיקאים לוקחים את זה למקום לא טוב, יש הרבה חרדים פטריוטים שרוצים לתרום למדינה, הכפייה מרתיעה אותם.
ח״כ חיים ילין לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול לרונן כץ ב׳קול ברמה׳:* פעם זה היה ילדים, היום זה כבר גדודים מאורגנים של חמאס שמפריחים בלונים ועפיפונים. הדרג המדיני לא יודע לאן לקחת את זה והחוסן של התושבים מתחיל להישחק, השחור בעיניים גורם למועקה נוראית, הכל שרוף.
אדמקר בטוויטר: ‏ליברמן רמז שלא יתנגד לשינויים מצד החרדים בחוק הגיוס בשני תנאים: 1. יעבור מבחן בג"ץ. 2. יקבל אישור רמטכ"ל.
ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ראש הסגל יואב הורוביץ לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, וזאת בנוסף לתפקידו כראש הסגל בלשכת רה"מ. על כן, מנכ"ל המשרד היוצא אלי גרונר יסיים את תפקידו בימים הקרובים.
שימו לב הורים יקרים: לאור הקמת מאגר המידע הנגיש בין כל משרדי הממשלה: בחור שנוסע באוטובוס ע''י 'רב קו' באמצע הסדר לא ישתמש ברב קו שלו אלא של אביו וכדו', כי אפשר דרך המערכת הממוחשבת לראות ברגע אחד שהוא כעת על אוטובוס לירושלים במקום בישיבה.
ישראל כהן ב׳כיכר׳: ישיבת סיעה סוערת של יהדות התורה על רקע חוק הגיוס. ח״כי ׳דגל׳ תקפו את מוזס שמתראיין על הנושא הרגיש מוזס הגיב: זו זכותי ואף חובתי להסביר לציבור את עמדת המועצת החסידית שמתנגדת לחוק.
עוד ב׳כיכר׳: הח״כים גפני ומקלב לפרוש: ״מה תעשו כשבחורי ישיבות ייעצרו חלילה בעשרת ימי תשובה לאחר ביטול מעמדם ע״י בג״צ״. פרוש: ״גם אחרי ביטול ׳חוק טל׳ היתה אי בהירות במשך שנתיים ולא עצרו אף אחד״
הכתב לעניני ערבים של "ערוץ עשר" צבי יחזקאלי יספיד את מורו ורבו הרב קלמן גולדשמיט זצ"ל בביהכנ"ס ויז'ניץ בהר נוף לצד רבנים ומשפיעים.
השרה שקד בגל"צ על חוק הגיוס: תמיד עושים שינויים בחקיקה, גם כאו יהיו שינויים.
עוד משקד בגל"צ: לפיד מבלף! יש עתיד נלחמו שתופעל חובת גיוס באופן אוטומטי באם לא יעמדו ביעדים. מתווה הגיוס של ליברמן שונה מהמתווה שהובילה יש עתיד בקדנציה הקודמת.
ח"כ אורן חזן בטויטר: סוף סוף הצלחנו להעביר כעת בכנסת הצעת חוק, לה אני שותף, שכבר ממזמן הייתה צריכה לעבור במדינה היהודית: גם אם אתה לא אדם דתי ועדיין לא מתאים לך לעבוד בשבת - מעכשיו תוכל לסרב ואף אחד לא יוכל יותר להכריח אותך לעשות את זה. השבת היא קודש עבור כל יהודי באשר הוא. כך היה וכך תמיד יהיה!
'החדשות': בבית היהודי החליטו לקדם את פסקת ההתגברות בגרסה שתפורה למידותיו של כחלון- רק על נושא המסתננים.
גדסי ב׳קול חי׳: בישיבת סיעת יהדות התורה הציע ח"כ אייכלר להוסיף לחוק הגיוס אפשרות למתן פטור גם לחלק מסויים מהציבור הכללי בנסיבות מסויימות, על מנת לאפשר להגן על החוק בבג"צ מטעמי שוויון.
שלזינגר ׳ישראל היום׳: רון חולדאי הודיע למארגני האירוע של חב״ד בכיכר רבין - ״אני לא מאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירוע״.
אבי בלום ויעקב רבלין לחכם ב"קול חי": מועצות גדולי וחכמי התורה של דגל התורה וש"ס לא יתכנסו בעניין חוק הגיוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.