רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

סגולות לראש השנה

את השולחן של ראש השנה עורכים לפני הצהריים, סגולה שלא יבואו צרות לבית הזה כל אותה שנה. "תערוך לפני שולחן נגד צוררי", כלומר, לערוך את השולחן בבוקר היום הראשון של החג, שיהיה מוכן בצהרים.
 לפני הדלקת נרות החג-לתת צדקה 18 שקלים. צדקה תציל ממוות, זה פדיון נפש...וגם בערב כיפור לשמור ולתת את שני הפדיונות בערב סוכות לאנשים נזקקים.
✨רצוי להרבות בצדקה.
סגולה גדולה  לקנות סכין חדשה מכסף בערב ראש השנה ולחתוך בה את החלה  של ראש השנה, סגולה לפרנסה בשפע כל השנה (לא לשכוח לטבול את הסכין לפני השימוש).
אופים חלה-למה? מפני שחוה אימנו בראש השנה קלקלה את ...עיסתו של עולם. בהפרשת החלה את מכפרת על חטא חוה. החלה של ערב ראש השנה סגולה שתהיה עגולה, לא קלועה, שתהיה שנה חלקה,בלי שומשום.
מסוכן לחלום לא טוב בשני הלילות של ראש השנה. זה סימן לא טוב. מה עושים כתרופה מונעת? אומר ה"פלא יועץ": לפני שאת הולכת לישון, תקראי א'-ד' בתהילים בשני הלילות של ראש השנה, זה מנקה.
אסור לדאוג בראש השנה. מי שבאה לה מחשבה מדאיגה בראש השנה, אומר האר"י הקדוש בשער הכוונות, תדמיין שתי אותיות: ע', ב'. "מחיתי כענן פשעיך, כעב חטאותיך". כשם שהענן חולף, כך יעברו המחשבות המעוננות שלך.
לקום מוקדם בשני הבקרים של ראש השנה! מי שקם מאוחר ישן מזלו. מותר לישון אחר חצות היום
פיוס עם המשפחה. לכתוב אגרות ברכה לזאת שרבת איתה, לבת דודתך, לגיסתך. ככל שזה ניתן, אל תבואי לראש השנה מפולגת ומסוכסכת עם בני המשפחה.
לא לכעוס בראש השנה. כל הכועס בראש השנה סימן רע לו כל השנה.
למחול ולסלוח.
מומלץ לצום בערב ראש-השנה מעלות השחר עד הצהריים.
רצוי לסייםשני ספרי תהיליםכנגד "כפר" ביום הראשון של החג וגם ביום השני..
טוב לעשות תענית דיבור בשני ימי החג כדי לסתום את פי המקטרגים.
רצוי לא לישון במשך היום שמזלנו לא יישן
כפי שנתנהג בראש השנה זהו סימן לכל השנה יש להיות בשמחה.
ובעיקר - להמליך  את הקב"ה  בלי תן לי... ותן לי זה לא שייך לראש השנה  להתפלל ולבקש מעומק הלב מאבינו שבשמיים שירחם..ויחזיר את עם ישראל בתשובה ויבטל מעלינו כל גזרות קשות ורעות ויברך אותנו בשנה טובה ומתוקה.
 שנה מתוקה ומבורכת .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.