רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 בפברואר 2016

מבזקים - מפה ומשם


שמחה בפוניבז' בבית הגרח"ש ליבוביץ שמאושפז בביה"ח. חתנו הרב יצחק שוורצמן שהתאלמן לפני מס' חודשים, וכלתו האלמנה בלומה ליבוביץ התארסו הערב יחד.
 --------------------
ישי כהן ב'כיכר': הראשל"צ הגר"ש עמאר משיב אש "מישהו דיבר נגד גדולי הדור? שטויות!, אנחנו עפר תחת כפות רגליהם. כל אלה שנגעו בזה - זה רק להסיח הדעת כדי שלא לדבר על הרפורמים. אף אחד לא יסתום לנו את הפה".
 --------------------ההישגים המלאים של הרפורמים בכותל המערבי - כניסה אחת לכל מתחם הכותל, הגדלת הרחבה, קבלת תקצוב שנתי שוטף, ציוד קבוע ברחבה הכולל ספרי תורה והפקעת סמכויות רב הכותל.
 --------------------
המאבק בפגעי הטכנולוגיה: ויסברג ב'בחדרי': הרבי מבעלזא סירב לשמש סנדק לבן חסיד שבבעלותו נייד לא כשר.
 --------------------
 שידור חוזר: מוסדות 'שובה ישראל' של הרב יאשיהו פינטו מערערים לביהמ”ש בניו יורק על מחיקת התביעה בסך מאה מיליון דולר נגד אילנה דיין והתוכנית 'עובדה'.(העין השביעית)
 --------------------
ח"כ גפני ללביא ב'קול חי': "לא עשינו משבר קואליציוני על הרפורמים כי לא השתנה כלום מבחינתינו. לא הכרנו ברפורמים". לביא: "האם המועצת דנה ברפורמים?". גפני: "אני לא הדובר של המועצת".
 --------------------
 מתאחדים רישמית: 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' שעד כה היו 2 מפלגות שרצו יחד, קיימו הערב פגישה לקראת הקמת חזית מאוחדת כמפלגה אחת לבחירות הבאות ('כיפה')
 --------------------
 ישי כהן ב'כיכר': הראשל"צ הגר"ש עמאר משיב אש "מישהו דיבר נגד גדולי הדור? שטויות!, אנחנו עפר תחת כפות רגליהם. כל אלה שנגעו בזה - זה רק להסיח הדעת כדי שלא לדבר על הרפורמים. אף אחד לא יסתום לנו את הפה".
 --------------------
 האפליה נמשכת. אדמקר ב'וואלה': שתי בנות ספרדיות מרכסים יושבות כבר חצי שנה בבית לאחר שהסמינר ביישוב לא הסכים לקבל אותן. היום הוגש ערעור לוועדה במחוז החרדי במשרד החינוך.
 --------------------
שרקי בטוויטר: ניצחון נוסף לרפורמים ולקונסרבטיבים: בג"צ קבע שעל משרד הדתות לאפשר שימוש במקוואות גם עבור גיורים לא אורתודוכסיים.
 --------------------
שר הבריאות יעקב ליצמן למימרן בקול חי: המתווה עם הרפורמים אינו סוף פסוק. נלחמנו בו ונמשיך להילחם, עניין הבגץ ידוע, וזה עדיין לא סוף פסוק.
השר בנט שינה את היחס שלו לחרדים הקדנציה הזו, אני גפני ודרעי קבענו להיפגש איתו בשבוע הבא ונדון בכל הסעיפים הקואליציוניים הקשורים לחינוך.
 --------------------
‬: פרויקט מיוחד ב'בחדרי': בחינה מדוקדקת כולל מפות ותוכניות של 'הכותל הרפורמי' מגלה כי הרפורמים לא קיבלו כלום בעצם, למעט הכרה רשמית בהם כזרם יהודי.
 --------------------
: איפה יוסלה. דן מרגלית - 'ישראל היום': אסור לצה״ל לוותר על לכידת החרדי העריק מאשדוד מחמת כניעה לביריונים.
 --------------------
עוד מהרה"ר הגר"ד לאו ל'משפחה': "אם ההחלטות בממשלה בנושאים ביטחוניים מתקבלות באותה רמת חובבנות שמתקבלות ההחלטות בנושאים דתיים - כולנו צריכים להיות מודאגים מאוד".
 --------------------
זאב קם ב'מקור ראשון': לנשיא ראובן ריבלין הגיעו מס' פניות בלתי רשמיות מבכירים לשעבר במערכת הפוליטית והביטחונית לחנינה עבור אולמרט. ריבלין בשיחות סגורות: אולמרט לא יקבל חנינה.
 --------------------
'בחדרי': האד' מסאטמר סיים הלילה ביקור של 6 שעות באנטוורפן לשם הגיע במטוס פרטי. בביקור הקצר גייס במקום 3 מיליון דולר.
  --------------------
כותרות 'ישראל היום', 'מעריב' ו'מקור ראשון': ביקורו של ח"כ יעקב מרגי מש"ס בקהילה היהודית בחצי האי צפוי לעורר משבר דיפלומטי. הביקור מסוקר גם בתקשורת באוקראינה.
 --------------------
ישראל כהן ב'כיכר': מאמר המערכת בעיתון 'דער בלאט' של פלג האד' מהר"א מסאטמר תוקף בחריפות את הפאשקוויל שהופץ כנגד מרן הגראי"ל שטיינמן.
  --------------------
פרסום הטלפונים בש"ס: מנחם טוקר חייג בהפתעה לכל רשימת הטלפונים וכולם ענו. טוקר: "אני עובר לש"ס".
  --------------------
'קוקר': הרב נריה מגיב למתקפות נגדו: "אני לא שתול חרדי, לרגע לא זלזלתי בתורה שלנו, אך אין מספיק הערכה ללומדי תורה בציונות הדתית. בחור שנכנס עם מדי צבא לבית כנסת רוחשים לו יותר כבוד מללומד תורה".

להמשך המבזקים כנסו כאן:



 --------------------
 דוברות מוסדות רחל אמנו: מתנדבי מד"א ואיחוד הצלה העניקו הערב טיפול רפואי ראשוני למספר נפגעים במצב קל חלקם ילדים, כתוצאה מצריבות בעיניים ובעיות נשימה קלות עקב גז מדמיע שחדר למתחם קבר רחל אמנו בבית לחם.
הרב צבי עוזיהו מרבני מוסדות רחל אמנו סיפר: "מדובר בגז מדמיע שהותז לעבר מתפרעים פלסטיניים בסמוך לקבר רחל אמנו וחדר למתחם הקבר, פעילות הכולל והלימודים במקום נמשכו וימשכו כרגיל גם בשעות הקרובות ובכולל חצות, אנו מוקירים את פעילותם של כוחות הביטחון שפועלים על מנת לאפשר את הלימוד הקבוע בקבר רחל למרות המצב הביטחוני המתוח. אחד המתפללים פונה במצב קל לבית חולים".
נחום ביננפלד מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי במספר אברכים וילדים שאינם חשים בטוב לאחר שלדברי המתפללים חדר גז מדמיע לתוך מתחם הקבר וגרם להם לצריבות בעיניים ולבעיות נשימה קלות. הנפגעים טופלו במקום ואחד מהם אף פונה במצב קל לבית החולים בירושלים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט - ראש השב"כ הבא: נדב ארגמן. מכהן כיום כסגן ראש השב"כ.
 --------------------
'ערוץ 1' חושף: מחלוקת ראשונה פרצה בימים האחרונים בין השר ארדן למפכ"ל אלשיך.
 --------------------
ח"כ משה גפני ב'קול ברמה': "אני לא מבין עד לרגע זה למה החוק הנורווגי לא מקויים. זו תעודת עניות לחברים באגודת ישראל, בו בזמן שיהדוה"ת צריכה להתמודד עם אתגרים וצריכה תוספת כוח".
 --------------------
 מקורביו של רזי ברקאי ל'ערוץ 2': "אם תוכניתו תקוצץ לשעה, הוא לא יישאר בתחנה".
 -------------------- '
 מהדורת 12 ב׳קול החרדי׳:
 ימים בודדים לפני הכניסה לכלא, הניסיון האחרון של הרב פינטו - שי מלול עורך ׳המגזין אשדוד׳ בראיון: ״הקלף האחרון של הרב להגיע לוועדה הרפואית של השב״כ, להציג את המסמכים הקשים שהגיעו מהרופאים בארה״ב, ולקוות שהוועדה תבקש לדחות את כניסתו למעצר. חסידיו טוענים שכל יום הוא הולך לטיפולים בביה״ח. רק ביום שני יחליטו האם יוצאים בתהלוכה לכלא״.
הרפורמים מנצלים את הניצחון בכותל לכבוש גם גיורים וכשרויות - הרב יהושע ונדייק מנכ״ל ליב״ה בראיון: ״אחרי שבירת הסטטוס קוו בכותל, הם חותרים להקים בתי דין רפורמים וכשרויות עם רבנים רפורמים. הם מחזירים לפה את השואה״.
מני גירא: ההחלטה השערורייתית של בג"צ במקוואות, שזרקה מכל המדרגות את משרד הדתות והמועצה הדתית, כשחייבה אותם לשלם לרפורמים גם את הוצאות המשפט, מלמדת מה עלול להיות הפסק בעניין הכותל הרפורמי.
דברי הרב נריה עוררו סערה - הרב יצחק נריה בראיון: ״עוררתי סערה רק כי העזתי להעביר ביקורת על הציבור שלנו. במקום לתקוף אותי, מי שמרגיש שצריך להשתפר, שיעשה שינוי. יצטרכו אצלינו לכבד לומדי תורה כמו שמכבדים חיילי צה״ל״. האם הציונות הדתית מתאחדת?
נתנאל לייפער ׳כיפה׳ בראיון: ״בכל השנים האחרונות ׳הבית היהודי׳ ו׳האיחוד הלאומי׳ רצו ביחד. הפעם רצו באיחוד הלאומי להתמודד לבד, אבל הבינו שהם לא יעברו את אחוז החסימה. יש מו״מ רציני בשבוע האחרון לאחד אותם קבוע, בבית היהודי מכחישים״.
 --------------------
מהדורת חצות בסקופים: התקפה חסרת תקדים!
הרב אליהו עמאר בנו של רבה של ירושלים הראשל”צ הגרש”מ עמאר תוקף בראיון:  "מי יצא נגד אבא? אותם בעלי המחלוקת שפוררו את הציבור הליטאי, אחד מהם מגדיר את עצמו כאיש חינוך, צמד חמד שזועקים בקול את השקרים שלהם שוב ושוב, מנסים לגרום להכרה של הממשלה ברפורמים לרדת מסדר היום".
• בעיתון 'דער בלאט' מאמר מפתיע נגד הפאשקויל שעורר סערה, אלתר ווגשל דובר חסידות מהר”א מסאטמר בראיון: בעשור האחרון קמו אנשים שמכנים עצמם סאטמר ויוצאים אישית נגד רבנים מה שלא היה דרכינו מעולם.
• ביקור שר הפנים בצרפת במעונו של הרב הראשי לשעבר הרב סיטרוק, הרב אפרים סיטרוק בראיון: התייעצו בעניני חינוך הבנים בצרפת שיש כמה בעיות.
• בג”ץ המקוואות, יועץ משרד הדתות עו”ד ישראל פת מגיב בראיון: אני תמיד תמכתי בפשרה כדי למנוע החלטות כאלו.
הרב יהושע וין דק חבר מרכז הליב“ה בראיון: אנחנו לא מתעסקים עם פוליטיקה, רק עם נתונים. והנתונים חמורים ביותר.
• ועדה רפואית יכולה להחליט על דחיית כניסתו של הרב פינטו לכלא? העיתונאי שי מלול בראיון.
• היהודי שמזרים מיליוני דולרים למורדים בסוריה מוטי כהנא מייסד אירגון ׳עמליה׳ בראיון: חיזבלאה כבר סימן אותי כמשת״פ עם אל-קעידה. באמצעות הקשרים שבניתי שם הצלחתי לשמור על המורשת היהודית.
• האם ניסו להפיל את רב העיר ירושלים הג״ר אריה שטרן בשוחד? ראש לשכתו אבינועם קוטשר בראיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.