רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 בדצמבר 2013

האדמו"ר מגור חידש שיטת לימוד חדשה, לא עוד עיון או בקיאות אלא "להתפלל את הגמרא" מבלי צורך להבין כלל

מאת גערער

הנושא של שיטת הלימוד בגור התעורר שוב לאחרונה עם חשיפתך כי באמצע השנה ביטלו את לימוד מסכת בבא בתרא לטובת מסכתות מכות וביצה.

הציבור מחוץ לגור לא קולט מה מדובר, והוא סבור כי בגור ביטלו את העיון ולומדים רק בקיאות. אך לטובת הציבור אסביר בצורה ברורה יותר את שיטת הלימוד החדשה שהגה וטווה האדמו"ר מגור שליט"א, מדובר בשיטה חדשה שלא שערום אבותינו.

מה שהיה ידוע לכלל ישראל עד לדור של הרבי המופלא, שגמרא צריך להבין, וכך היא מצוות לימוד התורה ויגיעת התורה, כאן נכנס לתמונה הרבי מגור שליט"א וגילה מהשמים שממש אין צורך להבין את הגמרא, די בקריאת המילים בבחינת "להתפלל את הגמרא", ולא רק שדי בכך אלא שאין מעלה גבוהה הימנה.

[אכן הורונו חז"ל (שבת סג ע"א): ליגמר איניש והדר ליסבר, אך בגור ביטלו לחלוטין את ה"הדר ליסבר", ואין צורך כלל להבין, ואין זה חלק מידיעת התורה או מגיעת התורה].

וכאן נכנס לתמונה "לוח ההספקים"
הרבי מגור חידש "לוח הספקים" תבנית קבועה ויצוקה לכל החיידרים ברחבי הארץ, והיא מכילה תוכנית סדום של הספקי הלימוד לכל גיל וגיל, בלי שום התחשבות בגמרא קשה או קלה, ברמה של הכיתה הספציפית או בסגנונו המיוחד של המלמד וכדו'.
כפי שניתן לראות בלוח ההספקים המצו"ב של ילד בן 7 הלומד עתה מסכת ברכות, ילמד בגיל 15 את מסכת בבא בתרא, בהספק של דף גפ"ת (=גמרא, רש"י ותוספות) ליום!!!
את ההספק המטורף הזה (לשם דוגמא בעלמא) ניתן לעשות רק בהשבעת שדים או בקריאת הגמרא רש"י ותוס' מבלי להבין כלל.
ומה יעשה מי שכן רוצה להבין?
פשוט מאוד, עליו לחפש חסידות אחרת. כי כאן בגור אין מקום לבחורים או אברכים שמבינים מה שהם לומדים. כי הרבי מאוד חושש ממי שמבין, כי הוא נהפך ליותר רציני ממנו עצמו. ולכן המטרה של "לוח ההספקים" היא להבטיח ששום חסיד לא יעקוף את ההבנה של הרבי בגמרא, ולכן קובעים רף אפס של קריאת הגמרא בלבד.
והיינו טעמא דשופר והיינו טעמא דמגילה
מכאן יכולים לקרוא רק בעלי העיון: לפי זה אתי שפיר כולא סוגיא דרבינו הקדוש מגור שליט"א.
כיון שהוא חושש עד לשם עצמותיו מאנשים מוכשרים ממנו וכן מאנשים תלמידי חכמיםם ממנו, מובן היטב מדוע מסלק כל מי שנחשד בהבנה בתורה יתירה ממנו, למשל ראש ישיבת שפת אמת (בדימוס) הגאון ר' שאול אלטר, או רבה של קרית גת (בדימוס) ר' בצלאל וקסלשטיין, או מועמד לרבנות בית שמש ר' יעקב שלמה מוזסון, או ר' מנדל שפרן או ר' אברהם אטלס וכו' וכו', הצד השווה שבהן שתלמידי חכמים מופלגים הם יותר מהרבי ובניו, ודרכן לילך ולהפיץ תורה בעיון ובעמקות ואין להם שמירה אלא סכין.

3 תגובות:

  1. רוב המוסלמים אינם יודעים ערבית, ורבים מדוברי הערבית מתקשים בהבנת הקוראן. לפיכך תקנו חכמי המוסלמים כי גם קריאת הקוראן ללא הבנה הנה מצוה חשובה להם. והרי זו דרך טובה להדמות לישמעאלים.

    השבמחק
  2. אצל יהודים מתפללים ומבינים פירוש המילים בתפילה

    השבמחק
  3. יש דברים טובים בזה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.