רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

מהומות בחתונת אחד מבחירי הרב גיזנבורג

ר' חיים שלום,
אני רואה שטרם פרסמת את דבריי ובכל זאת אני מוצא את עצמי כותב לך שוב בעקבות מאורע שארע הערב. זה עתה שבתי מחתונה של אחד מתלמידי הרב גינסבורג אליה הוזמנתי שהתקיימה באולם שירת ירושלים באזה"ת גבעת שאול בירושלים. החתן ......., תושב אלון מורה בשומרון הוא אחד מהדמויות העולות בחצרו של הרב גינסבורג ולמרות שלאחרונה מאוד התרחקתי מהחצר הנ"ל כמו שכבר כתבתי לך, הוזמנתי ע"י החתן עקב כך שהוא למד אצלי בעבר בכמה מסגרות. כרגע אבקשך בכל לשון של בקשה שלא לפרסם את שמו של החתן, אלא רק את הספור שאכתוב כדלהלן. שוב זו הזדמנות עבורי להודות לך בשמי ובשם של המון חברים שאני מכיר ושכך שמעתי מהם, על פועלך הרב בכתיבת הדברים הנכוחים שאתה מעלה לבלום 'בעולמם של חרדים' וכולנו תקווה שחשיפת כל העוולות תביא לשחר חדש בציבור החרדי והחסידי.

בברכה,
(השם שמור במערכת)

הערב התקיימה חתונתו של אחד מבחירי החסידים של הרב גינסבורג ורוב רובם של החסידים הגיעו לשמחה. אך דא עקא נראה שהתככים והמזימות בתוך חצרו של הרב גינסבורג לא פוסקים לרגע. החתן מזוהה עם הפלג של אפרים ארנברג עוד מתקופה ארוכה שעבד אצלו בישיבה שבראשותו. למרות שהיו בחתונה רבנים גדולים ונכבדים, בעיקר מצד הכלה, החליט החתן כי ארנברג יכובד בברכה אחריתא בשבע ברכות בכדי לחלוק לו כבוד גדול. אגב, הרב גינסבורג עצמו נמנע מלהשתתף בחתונה והסתפק בעריכת קבלת פנים לחתן בביתו בכפר חב"ד. ממה ששמעתי בחתונה הסיבה שהרב בחר שלא להשתתף היא התככנות שפשתה בחצר לאחרונה עם כל ענייני ההכתרה שבוטלה ברגע האחרון והכספים ממשה שילת בהם מעורבים איתיאלי וארנברג.
אני חוזר לספור השבע ברכות. חלק ממקורביו של איתיאלי גלעדי, בהם אליהו טישלר ואיל מימוני לא הגיעו לחתונה לאחר שהבינו שמדובר במפגן כח של הצד של ארנברג לאחר הביזיון שספג עם ביטול ההכתרה של הרב גינסבורג בי"ט כסלו שנעשה באופן חד צדדי ע"י איתיאלי גלעדי. מאידך כמה ממקורביו של איתיאלי שכן הגיעו פשוט עשו תרגיל לארנברג ועם תחילת השבע ברכות דאגו להרחיק את ארנברג מהמקום באמצעים לא כשרים. עד כמה שבררתי הם קראו לארנברג החוצה ופתחו איתו בתגרה כשקודם לכן דאגו להזמין למקום ניידת משטרה בתואנה שארנברג תקף אותם. ארנברג נעצר ונלקח לתחנת המשטרה ושוחרר לאחר שעתיים של חקירה. מה שקרה בינתיים הוא שהקריין הזמין את ארנברג לברכה אחריתא ואין קול ואין עונה. לאחר שהמתינו עד בוש וארנברג לא הופיע, כובד רב אחר בברכה.
אציין שאיתיאלי עצמו לא היה נוכח בשעת החופה ואמנם הגיע מאוחר יותר. אינני יודע אם הוא עצמו תכנן זאת, מה שכלל לא מופקע בעיני, אבל בכל אופן ראיתי שקורת רוח רבה הייתה נסוכה על פניו.
מקורביו של ארנברג אומרים שהם לא ימחלו על הבזיון שקרה שם ושלא יתנו יד למעלליהם של חבורת איתיאלי ויגרמו לבזיון שמו הטוב של הרב גינסבורג. הם טוענים שבימים הקרובים ארנברג יציב אולטימטום לרב גינסבורג לסילוקו של איתיאלי וחבר מרעיו מהחצר ואם לא הם עצמם עלולים יפרשו.
חבל לי על ששמו של הרב גינסבורג מתחלל בגלל קומץ רודפי כבוד שררה ותאווה, אבל אין מנוס מלהציג את הדברים כמות שהם בתקווה שנזכה לשינוי.

2 תגובות:

  1. הוא ביקש לא לרשום את שם החתן וחיים מפרסם....או שפשוט הוא מעלה בלי לראות מה הוא מעלה

    השבמחק
    תשובות
    1. האפשרות השלישית והנכונה היא שאתה פשוט לא יודע לקרוא (וזה כלימוד זכות עליך) ואכן שם החתן לא מוזכר!!

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.