רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

איך ישיבת כנסת יצחק הגיע למצב הזה???? ניתוח מדהים מתוך כבשנה של חדרה!

מאת בן תורה

עדיין עיניינו זולגות דמעות כמים, עדיין ליבינו שותת דם, ממאן להאמין כי נהפך לאבל מחולינו, שרים בפיהם נתלו על עץ, ובית אלוקינו הפך לשממה, איך נעשה זאת לנו, מה הביא אותנו למצב זה, את זה ועוד ננסה לענות לעצמינו בחשבון הנפש דלהלן, יובהר ברורות כי אין בדעתינו [ולא רק לשם המליצה] לפגוע באי מי מרבני הישיבה הק' ואדרבא יגדל המספד מאד לנוכח העובדה כי אבדה תקוותינו כי ברשת זו נלכדה רגלם, ועם אלוקינו לא ידע עתידו, לולא העמיד לנו גדולי עולם בכל דור האומרים על הן הן ועל לאו לאו, ולולא זאת כאין שופכו אשורינו, כי גם בקדושיו לא יאמין ובמלאכיו לא ישים תהילה.

ראשיתה של ישיבת כנסת יצחק הורתה ולידתה בקדושה, הישיבה הק' שנוסדה בעצה ובמזימה ובהכוונה נכונה של מרן רבינו הגדול הגרא"מ שך זצוקללה"ה, אשר עמד וטיפח ועודד וימינו יסדה ארץ לפאר ולרוממם להגדיל קרנה של תורה, וללא ספק ישיבה זו הייתה אחת היצירות היותר מופלאות של רבינו זצוקללה"ה, הלא זה ברור שאין ראש ישיבה בשיעורים והחדרת צורת הלימוד בדור זה כהרב ארנברג שליט"א, ואין משגיח המצליח להעביר את אשר עם לבבו ולהחדירו באופן ברור כהרב נוביק אין וכמדומה הוא ששילוב כזה הוא שילוב נדיר מאד במחוזותינו.
כשהלכה הישיבה והתבססה אז נזרע הגרעין שהפך את הקערה כולה על פיה, וספק לנו [כי לא נשמע כזאת בכל רושמי תולדות הישיבה הק'] אם מרן ראש הישיבה זצוקללה"ה נתן את האות והדחף לזה, רבינו המשגיח אדם ענק מאד ללא ספק, שהחל לעסוק בענייני השקפה ולא עוד אלא שהחליט להעביר מתורתו לאחרים קרי: בני הישיבה הק'.
כשמדובר על בני הישיבה ראוי לכל קורא לתת את הדעת במה מדובר, בחורים צעירים עם כל מרץ הנעורים, הקונים בשקיקה כל אמרת שפר היוצאת מפיו של המשגיח ובפרט שאדם מיוחד הוא בכושר הניתוח שלו והעמדת הדברים, אחזור רק על אמרת שפר השגורה בפי המשגיח שליט"א על לימודי חול, עת הוא מקריא את מכתבו הידוע של החזון איש זלה"ה כי אין לנו שום התנגדות ללימודי חול לכשעצמם [כשאין בהם דברים אסורים כמובן] אלא שקבלו עליהם חכמי הדורות ללחום מלחמת מצוה שלא לתת לצעיר להשקיע את מרץ ימי הנעורים בדברים אחרים, ואז רועם קולו של המשגיח ומסביר, הא.. לא בגלל האיסור שבזה- כשאין בהם דברים אסורים כמובן, אלא קבלו עליהם כמלחמת מצוה שלא לתת לצעיר שום נטיה ואת כל מרץ נעוריו להשקיע אך ורק בלימוד התורה. נתבונן רגע מה קורה כשאת אותו מרץ נעורים משקיעים אמנם הרבה בתורה, אבל חלק גדול ממנו מופנה דוקא להתעסקות בענייני השעה והשקפה, שמא תאמרו חובה היא לו שידע, שמא תאמרו כיצד תשתמר תורתו אם לא ידע, הלא נתבונן נא בעיניים מפוקחות וכי כל עשרות הישיבות הק' כולל ישיבת פוניבז' המעטירה, וכולל הזמן שעמדו בה גדולי עולם! כולל מרן הגרא"מ שך עסקו בשיחותיהם בנושאים אלו, או שמא, כשהגיע העת עמדו ודברו, או שמא טפטפו בין השיטין את ההשקפה הטהורה בכל שטחי החיים, לא כן בחדרה העיסוק האובססי בהשקפה מגרד ממרץ ימי הנעורים חלק ניכר ומפנה אותו לאפיקים שאינם רצויים,
ונתבונן נא במבחן התוצאה,- חדרה עמוסה בבוגרים שאינם פותחים ספר כל היום, אבל הם בראש ובראשונה אנשי השקפה!! משועממים ממש שכל מרצם לאחר נישואיהם מושקע בהשקפה וביסוסה, מתעמרים על ריב לא להם בכל נושא, והם חוד החנית של מאבקי הציבור החרדי בציבור החרדי, רוב ויכוחי יכה יוסי את יוסי בציבור החרדי מנוהלים כיום על ידי בוגרי הישיבה הק', ולמה? ואיך זה בא? ולמה זה מגיע? נכון ישנם גם מאות בוגרים שהתעלו מעל עצמם ועוסקים בחיי התורה בטהרתה גרידא, חלקם אף בישיבה לא יצרו קשר מיוחד עם המשגיח, ובכלל ככל שהסגנון יותר שקוע הקשר עם המשגיח פוחת והולך, אמנם ישנם טיפוסים עם נשמה חסידית טיפוסים עם נשמה המבקשת ריגושי רוחניות אשר סיפקו את מבוקשם דוקא אצל המשגיח שליט"א אבל אם ניקח את הבחור הקלאסי בחדרה שהוא טוב בהרבה מהרבה קלאסיים בישיבות אחרות, אם לא בילבול המחשבה והעמצת האינטגרציות השליליות ולבישת השחורים בהסתכלות על העולם והסובב, יכל הוא לפרוח, לחדש, לגדל את עצמו ואת אחרים טוב והרבה יותר טוב יותר, ולמה זה לא קורה? התשובה היא מכתבו של מרן החזו"א זלה"ה הנ"ל- מרץ ימי הנעורים מופנה למקומות שהנפש הצעירה נמשכת אליהם הרבה יותר מלימוד התורה, לכן יכולים להיות חניו"ק להחריד אבל עם זאת בטלן להחריד, זו לא סתירה בהוויה של חדרה.
אז בעצם תמיד הישיבה התנהלה כארבע ישיבות,
הראשונה: ישיבתו של הראש ישיבה המונה חוג מצומצם מאד של כאלה בעלי קשר טוב מאד עמו, העולים ומתעלים ולאו דוקא בחייהם האישיים אלא בלימוד ולמדנות [נושא שיש לדון עליו בפני עצמו] הישיבה.
השניה היא: חוג של תלמידי הראש ישיבה שלא זכו לקשר מחמת האומפלסיביות של ראש הישיבה, חוג זה נקרע בין הרצון להתחבר לחדרתיות ולהבנה, לדבוק במוצלחים ולהיות כמוהם, דבר שמשאיר בו רושם רע מאד והרבה פגמי אופי צצים לו במשך הזמן בעקבות כך כולל נחיתות נוראה וחוסר בגבולות כי כשמחקים אחרים הגבולות מטושטשים כידוע,
ישיבה שלישית היא: של חסידי הרב נוביק אלו הדואגים להעביר אילו נושאים בוערים ולהבעיר את הישיבה הק' ומספקים חומר לבטלני הישיבה ומחדדי המחלוקות די בכל אתר ואתר, בחורים מוכשרים ללא ספק שהרי עברו הם את סף מבחני הקבלה לישיבה, אבל טעם של תורה לא תופס אותם, וריח של הבנה לא נודף מפיהם.
החלק הרביעי: הם אותם חסידי המשגיח האמיתיים שמחפשים לדעת ולהבין לחקור ולקבל עוד בעומק התפילה הבטחון וההשקפה הטהורה כמובן היחס שלנו למדינה ולציונות, היחס לרב קוק לר' יצחק הוטנר, לרש"ר הירש, לר' וולבא ועוד ועוד עזה"ד בדרך הם דם זוכים לטעום קצת מהיחס האמיתי לגדולי ישראל דהיום כששום ביקורת לא נהדפת אלא הכל נשתה בצמא.
מה שקרא בסיפור האחרון, הנושא הבוער של הנהגת הדור אין מה לומר נגע ללב ליבו של הציבור כולו!!! ללא יוצא מן הכלל, מעטרת וחברון ור' הלל עובר בברכפלד מיר, וכלה בסלבודקא ואפילו זכרון, בנושא הזה כולם התעסקו ללא יוצא מן הכלל, כמה אירוני הוא שהנושא של הגיוס עליו השתיתו את המערכה שלהם דוקא לא תפס תאוצה בציבור הנורמלי, כולם כמעט מבינים שאין זה אלא מחלוקת בטקטיקה ותו לא, ולא כמו שהם ניסו לצייר, משכך: כל ארבעת הישיבות המרכיבות את חדרה נדרשו הפעם לנושא, וכאן באה לה ההתנגשות המאד מסוכנת בין הישיבות המרכיבות את חדרה, לא רק על חדרה עברה כוס זו, אלא על כל הישיבות די בכל אתר ואתר, אלא שבכל מקום הנהגה אחת ברורה ודעה אחת מוצקת בכל הנוגע למעמד הישיבה ומשכך כשאמרו ראשי הישיבה די בכל אתר ואתר את דבריהם מיד קוטלגה ישיבתם או לטוב או למוטב [כמובן בכל מקום ישנם גם כאלו השייכים לצד השני אבל הישיבה קוטלגה באופן ברור עם אמירתו של ראש הישיבה] לא כן בחדרה, ההתנגשות בין מהלכי הרוחות המרכיבים את הישיבה המורכבת הזו, באה הפעם לידי ביטוי כואב, קיצוניותו של המשגיח עם מחויבותו של ראש הישיבה לצדדים אחרים, עמדו הפעם בעוכריהם, כי אם על נושא הגיוס העניין סולח כי גם הרב נוביק לא ראה בזה באמת יהרג ואל יעבור [בהתייצבות למשל] שהרי הוא לא שבר את הכלים, לא כן בנושא הנהגת הדור הקיצוניות עם חוסר הזהירות הביאו את הישיבה למדרון שאף פעם היא לא חשבה שתעמוד בו. שוב כמה אירוני הוא שדוקא נושא זה של הנהגת הדור נתפס אצלם כיהרג ואל יעבור שבשבילו הם נלחמים עד כדי סכנת עצמם וכל עמלם, מה שאין כן על נושא הגיוס שבשבילו לכאורה כל המלחמה על הנהגת הדור, בזה נתנו לכאורה חופש פעולה לבחורים לעשות כרצון רבותיהם, בזה לא יצאו הקלטות על דעתו של ראש הישיבה והמשגיח לכאן או לכאן, בזה לא נלחמו בחירוף נפש עד כדי אבדן לדעת.
הלא תאמרו בשביל מה מכרו את הישיבה אם לא על כבודו של נתי גרוסמן??
אוי וכמה כאב יש בזה, כמה צער, כמה הם יתנו את הדין על זה אותם מחרחרי ריב ומדון שהביאו את הישיבה לעיוורון כזה ולאיבוד חושים כזה.

4 תגובות:

  1. זה ברור שאת הישיבה כ"ק מרן המשיח שליט"א (חזו"א 5) לא הצליח להרוס אלא היה מן טשטוש בציבור ועוד שאת הישיבה ודאי שאתה לא מכיר כך נראה לפי הניתוח המטופש שלך אנא ממך ולכבוד משפחתך התעסק נא בדברים אשר בהם אתה מתמצא ולא בחיי ישיבות ותורה שהקשר שלך לזה הוא רחוק כממזרח למערב

    השבמחק
  2. את המאמר כתב יצחק ידואב אכול שנאה עצמית ומתוסבך עד עומק נימי נפשו ונשמתו שש שנים ציפה ליחס מהרב ארנברג אך כיון שמי שלא פותח ספר לא זוכה ליחס עבר למיר ונהיה כתב באתר הזול של חיים שאולזון תחת השם בן תורה

    השבמחק
    תשובות
    1. את התגובה הזו כתבו א.מ. וד.ב. [הני תרתי חדא נינהו] אכולי שנאה עצמית ומתוסבכים עד עומק נימי נפשם ונשמתם וכו' אך משום הלאו של ארור מכה רעהו בסתר כתבתי רק ברמז ולא הארכתי גם בפרטים [הם ודאי יודעים למי אני מתכוון!]

      מחק
  3. מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו לומר שיש הרבה מהבוגרים שלא פותחים ספר הרי זה בדיחה שלא נשמעה כמוה אני מכיר אותם באופן אישי בכולל אצלינו ובעוד הרבה מקומות ואגב עדיין לא נכתב בכל הכתבה המתיימרת הזו על ולמה ובאיזה נסיבות נסגרה הישיבה יש עוד הרבה מאוד מה לומר בנושא אך לא זו הבמה הראויה לכך.
    יבושו כל עושי עוול

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.