רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 8 בדצמבר 2013

מדוע ולאן מיהר הרבי מגור בליל שבת

מאת גערער

כהמשך לשבת הקודמת בה מיהרו את העולם לעזוב את הבית מדרש כדי ליטול ידיים לפני חצות היום של שבת, השבת נרשם אירוע דומה כאשר הרבי קיצר את ההפסקת בליל שבת, וסימן כל הזמן לחזן לרוץ ולקצר בתפילת מעריב של ליל שבת, ואף ביטל את האדורך גיין הקבוע לכל ליל שבת (ותחת זה רץ הרבי לבימה לעשות גוט שבת לעולם), הכל בשביל לעשות קידוש לפני השעה 6 בערב.


ישנם שהסבירו כי אולי הרבי רצה להנהיג שלא עושים קידוש בין 6 ל-7 כפי שנוהגים בכמה קהילות

13 תגובות:

  1. ענין שלא להלכה למעשה וחומרה דעלמא
    ענין שעה שישית ״כוכב מאדים״
    ומה עם ואהבת לרעיך כמוך עונג שבת

    השבמחק
  2. כל מה שהרבי מגור עושה לא טוב לו לגערער הזה. שהוא מתפלל לאט, אז זו בעיה, אנשים רעבים. כשהוא מתפלל מהר, אין עונג שבת.
    ב"ה שהוא רץ, לא תוכלו להגיד שהוא לא מרגיש טוב.
    תחפשו כבר נושאים אחרים

    השבמחק
  3. זה התנהגות של אגואיסט שלא מתחשב באף אחד, רק אני אני אני אני ועוד פעם אני ואין זולתי !!

    השבמחק
  4. זה רק מג"א תחילת סימן רס"א והובאו דבריו בשולחן ערוך הרב הלכה למעשה ... אבל העיקר לזלזל בגדולי ישראל אז מותר גם לשקר כמובן.

    השבמחק
  5. חברה!
    באמת, מי מטומטם, אתם או חיים?
    נותן לכם לאכול ואתם קונים הכל?
    ידוע כי האדמו"ר מקפיד מאז ומתמיד לא לעשות קידוש בין 6-7,
    והרבה חסידים נוהגים כן,
    השבת שהוא יכל לעשות קידוש לפני 6 הוא קצת מיהר.
    מה קרה?
    אסור לו לאכול לפני 6?
    וגם לא כך שבת יש אדורך גיין שתגיד שהשבת היה משהו מיוחד,

    ואתה שהערת למעלה בענין ואהבת לרעיך כמוך, מה הענין? מה לא בסדר? איזה ביטול עונג שבת יש פה? סתם לקנטר? בלי כיסוי למילים?

    וחיים, זו הפעם השלישית שאני כותב לך,
    יש לך אובססיה לאדמו"ר מגור! מה קרה?
    תכתוב לנו מה הוא לך בשנים עברו שאתה את הכאב כ"כ חזק עד היום,
    זכות הציבור לדעת מדוע אתה שונא אותו.

    השבמחק
  6. חיים היקר
    חברה שלי שבעלה מתפלל בשטיבל כאן בבורו פארק מספרת על מעשה זוועה שמנדים אברכים, שופכים ומפקירים דמם כמים, על ידי איש הידוע בליבו האכזרי, עוד אפרסם שמו בהזדמנות, היתכן שאין מעלים הנושא ברבים שידע העולם חברה שלי ועוד כהנה סובלים בעיות שלום בית וכו

    השבמחק
  7. אי אפשר לשגע ציבור שלם ולעשות שינויים כל שני וחמישי, כשהרבי הלב שמחה זצ"ל רצה לעשות קידוש לפני שש, הוא עשה מנין בביתו, ולא התפלל בליל שבת בביהמ"ד.

    השבמחק
    תשובות
    1. את מי בדיוק זה משגע?
      רוב הציבור כבר מוכן 5 דקות לפני הזמן לתפילה,
      אין משגע אלא אתכם, שכל מה שהוא עושה לא מוצא חן בעיניכם,
      תחשבו למה זה לא מוצא חן בעיניכם?

      וסתם לידיעתך הנבובה,
      הלב שמחה לא הקפיד לא לעשות קידוש בין 6-7 כל זמן שהרבנית היתה בחיים,
      אז... פעם הבאה תדייק בדבריך.

      מחק
    2. וסתם לידיעתך הנבובה,
      הרבנית נפטרה 9 שנים לפני פטירת הלב שמחה, כך שהכל מדוייק.

      מחק
    3. ובשבע שנים האחרונות לא ממש יכל לדעת מתי עושים עבורו קידוש. אז אתה טוען שבמשך שנתיים מפטירת זוגתו עד נפילתו לחולי, שמר לא לקדש בין שש לשבע?! נו נו...

      מחק
  8. תביא פרטים על השטיבל ששוחטים אנשים

    השבמחק
  9. Meir g
    Yossel p
    Taub

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.