רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

שר הדתות מתחמק ולא מאפשר הלדקת מנורה בהר הבית

ארגוני המקדש פנו אל שר הדתות נפתלי בנט, בבקשה להסדיר את קיום מצוות הדלקת הנרות במקום המקדש. עד כה הבקשה לא זכתה לשום מענה מצידו של השר.

מכתב הבקשה שהופנה גם אל ראש עירית ירושלים, ומפכ"ל המשטרה הוגש על ידי יו"ר מטה ארגוני המקדש אביעד ויסולי כבר לפני כמה חודשים לרגל הקריאה בתורה של פרשת "בהעלותך את הנרות".

במכתב נטען כי "העובדה שמדינת ישראל מונעת דווקא מיהודים את חופש הדת שלהם - לקיים את דתם ומצוות התורה בהר הבית – הוא אבסורד שאין גדול ממנו. מדינת חוק דמוקרטית, הטוענת לשמירה על זכויות האדם, ואף יותר מכך – מדינה הטוענת כי היא מדינה יהודית – אינה יכולה לשלול מבני דת מסוימת את חופש הדת שלהם, קל וחומר מיהודים, ובמיוחד במקום המקודש ביותר לעם היהודי, הר הבית.

"תנועות הר הבית והמקדש פועלות בעקביות ובנחישות להחזרת חופש הדת והפולחן היהודי להר הבית כחוק.  בהקשר זה אנו מודיעים על כוונתנו להציב את המנורה בת שבעת הקנים, סמל המדינה, במקומה המקורי על פי התורה – במקום ההיכל שעל הר הבית.

"במנורה שתוצב במקום ההיכל המקורי ידליקו את הנר המערבי, נר התמיד, מידי יום ביומו בשעת בין הערביים ובשחרית, ביחד עם שאר הנרות.

"המנורה אשר תוצב במקום ההיכל לא תפגע בכל זכות של בני עמים אחרים בהר הבית – ההיפך הוא הנכון: המנורה תעיד כי גם ליהודים, כלבני כל הדתות האחרות, מובטח חופש הדת בהר הבית, דבר שנשלל מהם שלא כדין במשך כ – 2000 שנה.


תנאים הלכתיים

בהתאם להלכה הקובעת שטומאה הותרה בציבור, כל מצוות המקדש התחומים בזמנים, חובה לקיימם גם כיום, למרות שאנחנו עדיין לא נוהגים בכל הלכות הטהרה.

לכתחילה יש להדליק את נרות המנורה בצד הדרומי שבתוך בנין המקדש, מול שולחן לחם הפנים. אך גם במצב הנוכחי, כאשר עקב חששות ולחצים שונים המקדש עדיין לא נבנה חזרה, אפשר להדליק את המנורה גם במבנה כיפת הסלע הקיים. לחילופין ניתן להדליק את המנורה בצידו הדרומי של כל המקום שבו עמד המקדש, ובדיעבד גם בכל מקום בתחומי העזרה המקודשת.

מבנה כיפת הסלע הוקם על מנת לשמר ולהגן על אבן השתייה. אין שום סיבה שלא לאפשר את שימושו וייעודו של המבנה לחידוש המצווה היהודית מסורת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.