רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

מי יחמול עליך ירושלם

מאת איש נטורי קרתא

כבר תקופה ארוכה של כמה שנים אשר העדה החרדית בעיה"ק ירושלם תובב"א הולכת ומדרדרת מדחי אל דחי בפירצות מפירצות שונות, כאשר האחרון הכביד, כל פרשת חפירות הקברים בבית שמש והמסתעף, כאשר עז פנים הנקרא ראב"ד העדה החרדית אינו מושעה כלל וכלל מתפקידו ע"י אלו האמורים להיות ממונים על כך, או בעניין הכשרות, כאשר אחד הנקרא "יו"ר וועד הכשרות" מחליט מה כן לשאול את הרבנים בענייני כשרות ומה לא, ועושה ככל העולה על רוחו בתוך הוועד כשרות, ועוד כהנה וכהנה. 

לא ביום אחד ולא בכמה ימים, אלא במשך שנים ארוכות מדרדרת העדה החרדית אל פירצות שונות, ואין מושיע. 

הסיבה לכל זאת היא אשר כידוע העדה החרדית מורכבת מרבני הביד"ץ, ומאלו הנקראים "הנהלת העדה החרדית", אשר אם בעבר היו אלו אנשים יקרים ונבונים ומורמים מעם, הלא כהיום הם לא יותר מכמה בעלי בתים פשוטים.  

דא עקא, אשר אלו המנהלים מושלים על הביד"ץ, ויכולים למנות את הרבנים או לפטר אותם. 

כאמור, מזה תקופה ארוכה אשר ישנם בהנהלת העדה החרדית "מנהלים" כאלו אשר כל רוחם נושב אל פשרנות, הם אלו אשר מונעים הפגנות כפי כוחם, הם אלו אשר משאירים את שטרנבוך שר"י על כנו, ובהתנהלותם זאת ממיטים המה אסון וחורבן על העדה החרדית, אשר כבר קרועה מבפנים מריבוי מחלוקת, ורק כלפי חוץ נשאר שם "העדה חרדית" כאשר מבפנים שולטים כמה בעלי אינטערסים המחליטים מה מותר ומה אסור, מה מתאים לאינטערס שלהם ומה לא, ומוליכים את כלל הציבור אל עבר פי פחת. 

כעת, לאחר שלחלק מהציבור כבר נמאס מהנהגה זאת של מנהלים בעלי בתים השולטים בהכל, ובפרט לגבי "בהשגחת הבד"ץ של גבריאל פפנהיים", קמו כמה יראי השם ויסדו וועד כשרות חדש וקטן אשר בינתיים חותמו מתנוסס על יין מיץ ענבים, ושמה בטוחים שהכל נעשה על טהרת הקודש ללא קשר ושייכות אל ענייני הביזנעס של אדון פפנהיים, מה שעורר קצת רוגז ומחלוקת, אך כבר נדמה שפעל מעט גם את פעולתו, להודיע לציבור אשר מאחורי החותמת היפה "בהשגחת בד"ץ העדה החרדית" מסתתר קל וריק אשר שואל את הרבנים רק מתי שנוח לו, ועושה רק מה שטוב לו, אולי כעת יתעוררו מעט משנתם הרבנים אשר גם הם לא מפעילים את מלוא כוחם מה שיכלו לעשות במסי"נ לו רק היו חפצים בכך באמת. 

יהי רצון שהמחאות בזמן האחרון נגד הנהלת העדה החרדית יגדלו יעשו פרי, ויבינו אותם מנהלים סוררים אשר אין העדה החרדית רכוש פרטי שלהם, ואין הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם תמיד, וגם על הדיינים מוטל חיוב זה, לצעוק ולמחות באותם סוררים ולפרסם קלונם ברבים, ולא יהיו כבני ערובה שבויים תחת יד כמה בעלי בתים עזים, ושלום על ישראל.  

2 תגובות:

  1. אני מוחה על בזוי הראב"ד שליט"א, אינני ירושלמי, אינני נמנה על אף אחד מהפלגים, אך חורה לי על ההשתמשות בביטויים שר"י על אחד מגדולי הדור בלימוד, אמנם כמה ביטויים נהפכו ברבות הימים לשגרת לשון, וכל דרדק מחליט מיהו מהו, אך יש גבול, ואם אתה מכנה את אחסנייתך "עולמם של חרדים" אנא כבד אותה, אם לא בתגובות אז לפחות בפוסט, שכלפי האדם שלא מתמצא בנבכי בלוגך משתמע כאילו אתה כתבת זאת.

    השבמחק
  2. זה מזכיר לי מה שקורה בבדץ... כבר תקופה ארוכה של כמה שנים אשר העדה החרדית בעיה"ק ירושלם תובב"א הולכת ומדרדרת מדחי אל דחי בפירצות מפירצות שונות, כגון ששלחו בריונים שלהם להפגין נגש נשי הצנועות הלובשות "שאל" בשליחות הרבנים שלהם, אע"פ שהנשים התלבשו כמנהג ירושלים בירושלם!!!, כאשר האחרון הכביד, כל פרשת חפירות הקברים בבית שמש והמסתעף, כאשר נראה שראב"ד העדה החרדית אינו מושעה מתפקידו ע"י אלו האמורים להיות ממונים על כך, או בעניין הכשרות, כאשר אחד הנקרא "יו"ר וועד הכשרות" מחליט מה כן לשאול את הרבנים בענייני כשרות ומה לא, ועושה ככל העולה על רוחו בתוך הוועד כשרות, ממש דעת בעל הבית, ועוד כהנה וכהנה. לא ביום אחד ולא בכמה ימים, אלא במשך שנים ארוכות מדרדרת העדה החרדית אל פירצות שונות, ואין מושיע, וראה ערות דבר ושב...

    לכאורה הסיבה לכל זאת היא אשר כידוע העדה החרדית מורכבת מרבני הביד"ץ, ומאלו הנקראים "הנהלת העדה החרדית", אשר אם בעבר היו אלו אנשים יקרים ונבונים ומורמים מעם, הלא כהיום הם לא יותר מכמה בעלי בתים פשוטים שבפשוטים אשר יש להם תאות ממון וכו'. דא עקא, אשר אלו המנהלים מושלים על רבני הביד"ץ, ויכולים למנות את הרבנים או לפטר אותם כל רגע כל שעה כל דקה.

    כאמור, מזה תקופה ארוכה אשר ישנם בהנהלת העדה החרדית "מנהלים" כאלו אשר כל רוחם נושב אל פשרנות, הם אלו אשר מונעים הפגנות כפי כוחם, הם אלו אשר משאירים את הרה"ג משה שטרנבוך שליט"א על כנו, ובהתנהלותם זאת ממיטים המה אסון וחורבן על העדה החרדית ועל כל כלל ישראל, אשר כבר קרועה מבפנים מריבוי מחלוקת, ורק כלפי חוץ נשאר שם "העדה חרדית" כאשר מבפנים שולטים כמה בעלי אינטערסים המחליטים מה מותר ומה אסור, מה מתאים לאינטערס שלהם ומה לא, ומוליכים את כלל הציבור אל עבר פי פחת.

    ב"ה כעת, לאחר שלחלק מהציבור כבר נמאס מהנהגה זאת של מנהלים בעלי בתים השולטים בהכל, ובפרט לגבי "בהשגחת הבד"ץ של גבריאל פפנהיים", קמו כמה יראי השם, ויסדו וועד כשרות חדש, וקטן ,אשר בינתיים חותמו מתנוסס על יין מיץ ענבים, ושמה בטוחים שהכל נעשה על טהרת הקודש ללא קשר ושייכות אל ענייני הביזנעס של אדון פפנהיים, מה שעורר קצת רוגז ומחלוקת, אך כבר נדמה שפעל מעט גם את פעולתו, להודיע לציבור אשר מאחורי החותמת היפה "בהשגחת בד"ץ העדה החרדית" מסתתר קל וריק אשר שואל את הרבנים רק מתי שנוח לו, ועושה רק מה שטוב לו, אולי כואולי, כעת יתעוררו מעט משנתם הרבנים אשר גם הם לא מפעילים את מלוא כוחם מה שיכלו לעשות במסי"נ לו רק היו חפצים בכך באמת.

    והטענה שהם מחונכים ומחנכים את ילדיהם כבר עשרות שנים שאין להכניס לבית שום הכשר מלבד 'העדה החרדית' השקר הזה הי' טעות גדול!!! אצל כל המשפחות ירושלמים. החינוך הזה מוכיר כל מוצרי העדה!!! וזה טעות גדול שכמה מהירושלמים שעובדים בוועד הכשרות בעדה המציעו הבדיחה הזאת.בושה וחרפה, עד איפה היגענו?

    יהי רצון שהמחאות בזמן האחרון נגד הנהלת העדה החרדית והחפירות בבית שמש, יגדלו יעשו פרי, ויבינו אותם מנהלים סוררים אשר אין העדה החרדית רכוש פרטי שלהם, ואין הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם תמיד, כעצת יצר הרע, וגם על הדיינים והרע-בנים, מוטל חיוב זה, לצעוק ולמחות באותם סוררים ולפרסם קלונם ברבים, ולא יהיו כבני ערובה שבויים תחת יד כמה בעלי בתים עזים, ושלום על ישראל.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.