רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 28 בדצמבר 2012

גיחזי בשידור חוזר / הרב ארז לבנון

כדי לא לעבור חס ושלום על שולחן ערוך מפורש בחו"מ סימן יז, שמלמדנו על הציווי האלוקי שמוע בין אחיכם, ואני מתכוון לסימן ולסעיף המפורסם בתבל, אליו מציין א"י השכם והערב, הסעיף הבודד שהוא כנראה מכיר מקרוב, סעיף שגם עליו כבר הספיק לעבור  פעם אחר פעם. ורדיפת הזמרים ומסע השיסוי באירגון הידברות הם רק דוגמא קטנה לכך!! אני בכל מקרה נזהרתי: צפיתי פעם ופעמיים במופע ההזוי שהתנהל בביתו של הגר"ח קנייבסקי, ניכר היטב שאפילו הנכדות הקטנות הוזמנו להצגה הכי טובה בעיר: האיש המצחיק עם האנטנה בא לסבא הגדול! הוא בא כמובן חמוש במצלמה. כלי שהפך ליד ימינו. הוי. כמה חבל, שאז, כשהרב שטיינמן "הורה לו" להקים מפלגה, לא היתה שם מצלמה להנציח זאת. נו. על טעות לא חוזרים פעמיים.
האיש עם האנטנה ישב. והחל מגולל בפני הגר"ח קנייבסקי שיש "רושע" (במבטא אידישאי תימני זה נשמע מפחיד יותר), בשם יאיר לפיד שרוצה לקום נגד בני הישיבות. ושלייבוביץ אחד קיבל הוראה כבר לפני שנה מהרב שטיינמן, שאם יש כוח מצוה להציל. כלומר: אמנון זך, נקי, תם, ישר, ירא אלוקים וסר מרע. שכל מטרתו קודש קדשים: להציל מפני הרשע יאיר לפיד ומהפיכתו החילונית. אה. ושני החילונים המקשטים את המפלגה?! הם יילחמו את מלחמתנו! ולדבריו, "הם יצליחו יותר להגן על בני התורה, כי אין להם זקן..." ולא רק זה: "הם עורכי דין ודוקטורים". הוא מציין בגאווה בלתי מוסתרת. אף שבירור פשוט מעלה שהדוקטור היחידי במפלגה הינו... רופא שיניים נחמד. במחשבה שניה: זוהי בחירה מוצלחת, למען האמת, בהתחשב בכך שאנו זקוקים לשיניים חזקות כדי שנוכל ללעוס את טונות ה"לחם בשקל", שיונחתו עלינו.
והנה משהו השתבש. הוא ומפלגתו הופכים ככה סתם, לצנינים בעיני ש"ס, שחוששת לשווא ש"קצת" קולות יעברו ממנה אליו. וש"ס נלחמת בו ומכפישה את שמו בתקשורת החילונית על לא עוול בכפו. היא עוד מעזה להטיח בו שקרים נלוזים כאילו זילזל חלילה ברב עובדיה.
נו, באמת?! וכי אתם מוכנים להישבע ששמעתם במו אזניכם שהוא ביזה את מרן הרב עובדיה?! הוא רק אמר שהרב גדול בתורה אלא מאי? בני הבית מנהיגים אותו (עפ"ל). הוא סך הכל אמר במו פיו באותה תשקורת חילונית ש"אם הרב עובדיה יאמר לו לא לרוץ- הוא ירוץ יותר מהר". ומה לעשות?! השסניקים כנראה גם לא מבינים עניין. שכחתם שיש מצווה להציל. מה עם זריזים מקדימין למצוות?! ובכלל, הלא שלוחי מצווה אינם נזוקים, גם לא מקפידא של גדול הדור. גם לא מזריעת מחלוקת. בפרט שכבר קדמו בזה ראש מפלגת עםחסר. שכבר כתב "תשובה הלכתית מנומקת בשם התבונה שזה בסדר גמור. כך שיש על מי לסמוך.
ובחייכם. וכי הוא השמיץ את ש"ס אי פעם?! הוא הרי פונה בכלל לחילונים "אחרים". אתם יודעים לחילונים שמצייתים להגראי"ל שטיינמן. וכי קרא למצביעי שס לעבור למפלגתו?! הוא סך הכל אמר (וכתב בארבע כנפות השבוע) שגם אם גדול הדור יורה להם להצביע שס, חייבים אותם שני שליש, שהוא, המחזיר בתשובה היחיד עלי אדמות, תרם לש"ס ברוב אדיבותו, להצביע אך ורק כוח להשפיע מדין הכרת הטוב. בפרט שלדבריו, על פי אותו סקר עלום, שרק הוא קרא, שס יורדת לחמשה מנדטים. תאמרו אתם: אין מצווה להציל?! בקיצור, כל חטאו מסתכם בכך שביקש להגדיל את כוח התורה, ושס לא מעוניינת בהגדלת כוח התורה. שומו שמים!
שמא שאלתם איך בדיוק אג'נדת ה"לחם בשקל" תהפוך לתריס בפני הפורענות ששמה יאיר לפיד?! הנה, שוב לא הבנתם! ובכלל, אם תרהיבו עוז לשאול מדוע במצע שלו אין מילה אחת על יהדות (!) אבל היתה גם היתה למשל הבטחה שלימודים באוניברסיטה יהיו חינם אין כסף. ומחירי הדלק יוזלו. זהו. הגזמתם לגמרי! אני אומר לכם באחריות: אתם טיפשים!! (ואני לא רוצה להשתמש במילים חריפות יותר. אחרי הכל אתם לא זמרים פסולים, ולא קוראים לכם אבי מימרן). מתי תבינו כבר שזהו רק תרגיל. תרגיל מבריק! (וכל המגלה את התרגיל לחילוני, עובר על "שמוע בין אחיכם!! חושן משפט סימן י"ז כבר אמרנו?!). ובכן, ככה זה עובד: החילונים הנבערים יצביעו כוח להשפיע, כי עבורם הצרות האמיתיות קשורות דווקא לעובדה שהלחם עולה 6. 6 ₪ ולא שקל בודד אחד, סתם לצורך הדוגמא. אם אין לחם מה עושים? נוסעים באוטו? מה לעשות שגם מחירי הדלק חונקים ומעיקים. קח בחשבון שהחילונים לוקחים כל סיסמא ברצינות, ועלולים בהחלט לסבור לתומם שהם עתידים ליטול חלק בביזה הגדולה שהוא מכין להם מקרקעות הקיבוצים. עשרות ישובים ייעקרו לטובת מצביעי כוח להשפיע. הם כבר יעלו בדמיונם הקודח את זקני הקיבוצים, במקלם ותרמילם, נסים מנוסת בהלה ממכורתם (וממכרי הזהב הנדלנ"י). למי יצביעו? לכוח להפיע. וכעת המפץ הגדול! ביננו: כל בר דעת מבין שמדובר בבלוף אחד גדול. אבל הם הרי לא. אחרי שהם כבר יצביעו לו על המצע כאילו החברתי כלכלי. הוא ישתמש בכוחם למטרה האמיתית החשובה באמת: להגן על בני הישיבות מיאיר לפיד. גאוני שלא חשבו על זה קודם.
"מסתבר" השיב הגר"ח לשואל יותר נכון: לקובע! שעמד מולו ורק השמיע! הוא לא בא לשמוע! שימו לב לטונים הנחרצים. אולם מי שמכיר את הגר"ח יודע ש"מסתבר" היא תשובה שהוא רגיל להשיב רבות לשואליו הרבים, ביניהם, סליחה על הביטוי, גם לכמה "קוקואים", שמטרידים אותו בשאלות, ששאלת עישור התבן והמלח מחווירה מולן. שאלות כמו: האם יש לגנוז ספל נטילת ידיים, או רעשן אחרי פורים? (שאלות כה אקוטיות שגם נדפסו לדורות בספר מכורך!!) אך ר'ב חיים בצדקותו הידועה, מהנהן גם לעומתם: מסתבר, הוא אומר. כשבדרך כלל על פניו חיוך טוב ומבין. כאומר: נו שויין. רוצה לגנוז את הרעשן?! תגנוז! רק תן לי ללמוד בשקט. והעיקר שתישן טוב בלילה בלי נערווין.
רק הבוקר הצהיר הלז בראיון לרדיו גלי ישראל שהרב עובדיה הוא פוסק הדור הספרדי ושהוא (א"י) איננו קשור כי הוא זה לפסיקת הלכה. והנה הפך כעת גם ללמדן המורה הלכה בפני רבו. והוסיף מדעתו הרחבה היקש בנוי לתלפיות: לפי זה, האם ניתן לסמוך על פסקיו של מי שעובר על שולחן ערוך מפורש ועל "איסור דאורייסע" (השגיאה במקור!) לא פחות! ושימו לב לנתון מדהים. הגר"ח לא נופל בפח. מול דברי הבלע הללו, הוא אפילו לא מהנהן. החיוך הסלחני שלו אומר הכל. טוב. אחרי הכל לא רצה לפגוע בבן אדם. שהצהיר לפניו זה עתה שמאות אלפים הולכים ל'אורו'...
ומכאן הזעזוע האיום: אתה רואה במו עיניך נסיון אכזרי ציני ומרושע לתקוע טריז בין גדולי הדור! ולהזכירכם זהו כבר הניסיון השני בסדרה! עצם הפנייה לגדול בתורה דוגמת הרב שטיינמן, באמצעותו למשוך קולות ספרדיים, זוהי לכבוש את המלכה עימי בבית קלאסי. זוהי קריאת התיגר! הרי איש אינו חושב ברצינות שהצופה החילוני שבקושי יודע לאיית את שמו של הגראי"ל שטיינמן, הולך להתרשם מהתמיכה בכאילו שהשיג אמנון יצחק ממנו. המטרה היא לזרוע הרס ומחלוקת בתוך הבית פנימה. וגרימת מחלוקת בין גדולי הדור. ואין מדובר כאן רק בשאלה של בחירות. שכן זו עובדה שהוא איננו עובר את אחוז החסימה. אך הזעקה צריכה להיות על הימים שאחרי הבחירות! עצם הניסיון הזה מסוכן ואחריתו מי ישורנו. מה שמחייב אותנו להוקיע אותו ולהקיאו ממחנינו יפה שעה אחת קודם.
ומכאן מחאה! ב'זכות' יחסם הסלחני של בני ביתו של הגר"ח כלפי תמהוני זה, קיבלנו בשידור חי דוגמא אמיתית כיצד כל הפוסל במומו פוסל! אותו פלגן, שטוען השכם והערב שבני הבית של גדולי הדור מושכים בחוטים. הראה לנו, בסיועכם הנדיב, איך מציגים נתונים מגמתיים ושקריים לפני גדול הדור ואין מוחה בידו. הגר"ח אמנם "לא קנה", הוא חייך ותו לא. אך אתם שידעתם להתערב נחרצות שעה שסבכם הגדול לא בדיוק הבין במי מדובר. והיטבתם לתאר לו כיצד נראה לייבוביץ ('עם הזקן הארוך'), לפתע מילאתם פיכם מים מול שקריו וסילופיו הבוטים של האיש. שטען שרודפים אותו על לא חמס בכפו. ומשום מה שכח לספר לגר"ח כמה הוא רדף ורודף אנשים. ועד שהגדיש את סאתו ורדף את בני ביתו המסורים של מרן שליט"א. וכמה השמיץ ומשמיץ את נציגי שס. גם בכנסי "קירוב" רחוקים שאינם אלא כנסי ריחוק קרובים!! וטרם הספקנו לספר שהיום צלצל הלז אישית לעשרות הרבנים שחתמו נגדו ואיים עליהם בחוצפה שיתנצלו. והם קיימו ב"ה לא תגורו מפני איש!
אני מנסה לדונכם לכף זכות כי פשוט חששתם לעורכם אחרי הכל, מדובר באדם מפחיד. אך תסבירו לי מדוע הכנסתם צלם בהיכל?!
ובכלל, גם אם נניח שההזייה והשקר שהוא מפיץ השכם והערב בשם הגראי"ל שטיינמן אמר לו ש"אם יש כוח מצווה להציל" (דבר שהוכחש נמרצות!), הוא הדגיש ש"אם יש כוח", וכאן אין שום כוח!! (מלבד כוח השררה והגאווה. כוח להשפיע לא עוברת את אחוז החסימה לפי כל הסקרים!).
ומה עם הסיפא: "מצווה להציל" את מי הוא בדיוק מציל? את חזון הלחם בשקל?! אולי להציל מש"ס, שאתם אוהבים לשנוא?!
כיצד הייתם מגיבים אם ש"ס היתה פותחת מטה שכל יעודו למשוך אליה מצביעי ג' מאוכזבים (ורבים המה) תחת הטייטל ש"מצווה להציל".
מה הייתם עושים לו מרן הרב עובדיה היה מקבל אליו לשיחת מוטיבצייה את ראשי "נצח", או את אנשי "טוב". וכיצד הייתם מגיבים אם הללו היו מעזים להצהיר בפניו על גדול מחוגכם שאתם חפצים ביקרו, שהוא "עובר על איסור דאורייתא ושפסקיו אינם פסקים"?!
פתאום איכפת לכם ששיעור "תורה" של אמנון יצחק (שיעור פוליטי מובהק...) נפסק?! אתם ושכמותכם ועיתונכם, שבמשך שנים ניסיתם, ללא הצלחה, להשתיק את קול שופרו של מרן. אתם שכל הצטיינותכם מתחילה ונגמרת בזה שמעולם לא הטיתם אוזן לשמוע את הצד של מרן שליט"א ורבבות אלפי בני התורה הספרדים הנוהרים אחריו באש ובמים, צד שמלכתחילה פסלתם כלאחר יד בלי אומר ודברים. לפתע חרדים מאוד ל"שמוע בין אחיכם"? מדוע באותו מעמד עצמו, לא קיימתם "שמוע בין אחיכם" ולא הצגתם את האמת הבסיסית, ואת העובדות שאין עליהן חולק, מול שקריו הבוטים?!
וממש לסיום, נחזור לשאלתו הריטורית של האיש מול הגר"ח: "וכי אני גיחזי?!"
התשובה, אם כבר שאלת: בהחלט כן!

2 תגובות:

  1. סוף סוף דברים כדרבנות...
    כל הכבוד....

    השבמחק
  2. ממש כתוב יפה, משאיר אותך בפנים עד סוף הקריאה.
    תודה.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.