רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 3 בדצמבר 2012

"יש מנהיג" או ש"אין מנהיג"

בני ברקי כותב:

אמנם המאפיין המרכזי של "מחלת החבלה" הוא "מגלומניה", בה כל אחד מכתבי העיתון, העסקנים, וגם ראשי הישיבות, ראוי להנהיג את הדור כולו, אולם טובתה של שותפות בין מגלומנים למלחמה במנהיג הקיים, דורשת, ולו באופן זמני, את הורדת המנהיג מכיסאו, והותרת הכיסא פנוי, עד להתמודדות בין המגלומנים כולם על הכסא הפנוי (וכעין שמצאנו אצל קורח 250 איש שכל אחד ידע שיש עוד 249 מתמודדים כמוהו, ולא חש להקריב אש זרה, כולם יחד עבדו להוריד את משה, לשם ההתמודדות בה יזכה אך ורק אחד מהם בהנהגת כלל ישראל).
לאורך שנים אנו רואים את שיטת ה"מחבלים", "נותרנו כצאן ללא רועה". עוד במלחמת פוניבז' שכידוע היא הבסיס לכל מלחמות הפלגים הנוכחית, בעוד מחנה ה"שוינאים" דגל ב"הנהגה" של הגרי"ג, ובמקרים של חריגה מדרך התורה בצורת המאבק, המנהיג נזף בתלמידיו (אגב כפי שהיה עם הרב שך), מחנה המרקוביצ'ים תמיד איים ש"לא תהיה לנו שליטה על הבחורים" (כך לדוגמא היה בהכתרת הגרח"פ ברמן, הוסבר להגרי"ש שלא הבין מדוע לא תקויים ההלכה הפסוקה של "רב שמת, ובנו ראוי, ימשיכו", "הבחורים לא רוצים והם יעשו בלאגן", איי כל הרעיון המרקוביצ'י מבוסס על הלכה וציות להגרי"ש-לא, אין הנהגה), גם פסק הבוררות כמה מפתיע, מבוסס בין השאר על "רצון הבחורים".
גם בחירת המחבלים את "מנהיג הדור" אחרי פטירת הרב שך מבוססת על "פוסק הלכה" ולא "מנהיג", והדברים ידועים ברורים ומפורסמים, ואין צריך להאריך בהם. ובייחוד עתה אחר פטירת הגרי"ש שבשנות חיותו הסבירו לעם שבשדות שהוא הוא ה"מנהיג", לפתע הכל מונח על השולחן, הגרי"ש היה שווה משהו אך ורק בגלל שהוא תמך בהשארת המצב על כנו מתקופת הרב שך עפ"ל, ובאשר להנהגה אקטיבית, יש להמתין עד התגלותו של של הרב שך בקרוב ממ"ש.
והרב שטיינמן היום לדבריהם, הוא לא "מנהיג", מי כן?? זה לא ידוע, רק שהגר"ש גם הוא תומך בהמשך הנהגת הרב שך, ולכן הוא אמור להכריע. ולך תתווכח על עובדות, אמנם הרב שך היה עוצמתי והסביר ברמה כל צעד שעשה, הרב שטיינמן הנהיג ופעל לא פחות מהרב שך ואולי יותר, ולו בשל פריחת הציבור החרדי ובני התורה, ולא רק בשל כך, ולהלן רשימה קצרה ולא ממצה של פעולות הגראי"ל הגדולות והחזקות, מלבד הטיפול בענייני יחסי חרדים-חילונים בכנסת: הקמת מוסדות מכל הסוגים והמינים וגיוס תרומות עבורם, צמצום עד השבתת כוחה של חסידות גור בכל המוסדות של המגזר החרדי (מה שיש להם עדיין משהו זה בגלל המחבלים), הקמת מוסדות צדקה יעילים וחזקים-ביטוח לאומי חרדי, מלחמתו בקלקול בציבור החרדי, ובשנה האחרונה מאבקו ב"משיחיות הליטאית", מה זה אם לא "מנהיג"??
הרב שטיינמן שולט היום על דגל, אגודה, וש"ס, יותר מכל המנהיגים שקמו לעם ישראל בארץ ישראל בעת החדשה.
והדרך בה מוליך הגראי"ל את פעולותיו, דרך של הוצאת הרוח ממפרשי יריביו, זו דרך עוצמתית שרק מנהיג גדול מסוגל לה, אשרינו שזכינו.
ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כימות דור ודור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.