רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 באוקטובר 2024

שתהיה שנה טובה - שנה שהחרדי בעולמו יפסיק לכתוב בה

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
מן הסתם לא נדיר שאנשים יחשבו מה היו מאחלים לעצמם לשנה החדשה. ילדים קטנים נוהגים לברך בימי הולדת 'שתהיה צדיק' 'שמשיח יבוא' וכדומה איחולים המעידים שהם נקלטים בעולמנו החברתי. לבושתנו, יש גם לא מעט מבוגרים (ביולוגית) שמאחלים לעצמם איחולים דומים. תקווה ומאוויים שאינם קשורים לעולמם האמיתי, אלא למסכת  חלומות וציפיות מעצמם ומהעולם, שאין להם שום קשר לעולמם ותקוותיהם הפנימיות האמיתיות.
 
כבר עשה מלאכתו נאמנה בעל המחבר של 'בעצתך תנחני' וכפי שמעידה מלחמתם הבלתי מתפשרת של צדיקים גדולים, מן הנראה שהוא אכן קולע אל השערה ומיטיב לכוון את האברכים והבחורים אל דרך עבודת השם אמיתית. יחד עם זאת, חלקים גדולים בציבורנו עודם שוגים באשליות ונדמה להם שהם מקיימים רצונו יתברך, כשהם חיים בשתי מערכות חיים בו זמניות. האחת היא זו המוצהרת, בה הם כאילו רוצים אך טוב ואין להם בעולמם אלא תורה יראה וקב"ה והשניה היא חייהם האמיתיים, בה הם נוהים אחרי הנעים, הטעים, המהנה והמועיל לחייהם היומיומיים.
 
מרא דאתרא בקשני לנסות לכתוב סיכום שנה והאמת היא שאין בי כוח לעשות זאת. זו היתה שנה מורכבת מאוד, שנה בה התערבבו לי אתגרים אישיים עם אתגרי הציבור וברוב הזמנים לא היה סיפק בידי לעשות את מה שחובתי לעשות: להיות בהתבוננות מדוקדקת על מעשי, ומחשבותיי. איני יכול להבטיח לעצמי שגם לו היו עיתותי בידי הייתי באמת מפנה את זמני לשוב בתשובה שלמה ולהבין מה מוטל עלי לעשות באופן אישי ורק יכולני לדעת שמרוב טרדות (פרטיות וציבוריות), לא עשיתי כן דיי.
 
ובכ"ז פטור בלא כלום אי אפשי ולכן נתתי דעתי מה הייתי מאחל לעצמי ולאחרים לשנה הבאה. להפתעתי האיחול  שהכי פשוט בעיני הוא האיחול שהחרדי בעולמו יפסיק לכתוב בשנה זו (אמן וכי"ר).

הנימוק לאיחול-ברכה זאת, יכול להיות מגוון. יש כאן יראים (ממה?) ושלמים (במה?) שחושבים שלו היה חרב בידם (וכתובתי, כמובן...) היו מקיימים בי מ"ע של 'ובערת הרע מקרבך'. מ"ע זאת נמנעה מהם בשנה זו, אבל זה בהחלט איחול ראוי לשנה החדשה. אחרים יכולים היו להסתפק בכך שאפסיק להטריד את הציבור בכתיבותי על חסרונות ומגרעות שלנו. מה בצע לך, החרדי בעולמו, שאתה מחפש כל הזמן חסרונות ומנסה להכפיש אותנו?? לא עדיף ללכת בדרכי רבותינו ולהזהר מאוד מאיסור לשה"ר (ומי שזה מזכיר לו שערוריה כלשהי, כבר חוטא במחשבות, כנראה...)? הרי רשעים תמיד היו ותמיד יהיו, אז מה לך נטפל לציבור שלם ומאשים אותו בכך שיש קוצים בכרם?? וכי יש כרם ללא קוצים??
 
יודע שיש שיאמרו שהם יפסידו אם אפסיק לכתוב. יש שמקבלים תועלת מכתיבתי כאן (על שהיא התדרדרה מאוד לאורך הזמן. היכן הן סדרות העומק שנהגתי לפרסם? מה נהיה איתי שנעשיתי לבלר-בגרוש המנתח את יכולות צה"ל, מול החיזבאללה וכדו??) ואם הקב"ה יעזור ותכלה שנה וכתיבותיה, אבקש מהם מחילה מראש.
 
אבל כשלעצמי, מאוד הייתי מייחל שתהיה זו שנה שאפסיק לכתוב בה. שנה שלא אראה רע סביבי, שנה שאדע שגם מעט הפחות-טוב שנראה לעיני, מטופל היטב ע"י הגדולים, משמשיהם ומשבקיהם, שנה בה תפסק שנאת אחים ולא תמצא עוד בקרב אלו עליהם אנחנו מסתכלים, שנה שבה איש אל רעהו שלום אמת וצדק ידברו, שנה שאמצא בה עשיית טוב מחוייבת עד כדי כך שלא אפנה זמן לכתוב על מה שפחות, שנה שאבין בה את קוטן מותני ואפסיק להביע דעות על מה שלא הוטל עלי ישירות, שנה שבה יאמר השם לצרותינו די, ואהיה צדיק ויבוא משיח צדקנו במהרה בימינו אמן...
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.