רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 באוקטובר 2024

הרב מקרעטשינעף קרית גת פרץ בבכי בגלל התנכלות שכנים שהזמינו משטרה להפריע לשמחת בית השואבה




דרמה בשמחת בית השואבה בקרעטשניף קרית גת:
האדמו"ר פרץ בכאב בדברי זעקה אדירה שלא כהרגלו: "עדיף לחזור לגור בין הגוים בפולין והונגריה"... "אני מוכן הרגע להיכנס לכלא ולשלם כל קנס שבעולם"...

דרמה התרחש אמש בשמחת בית השואבה המרכזי בקרית גת בחצה"ק קרעטשניף, כאשר נשמעו דברי מחאה ברוב כאב ע"י האדמו"ר שליט"א אשר הרעיד את לב כל השומעים, לאחר שהגיעו משטרה ועצרו את שמחת בית השואבה בשעה לא כ"כ מאוחרת.
בקהל חסידי קרעטשניף בפרט ובקרית גת בכלל ידוע הטישים המרוממים והמיוחדים של שמחת בית השואבה בחג הסוכות שהאדמו"ר עורך מדי ערב, וידועים הם כהטישים הנעלים ביותר במשך השנה בחצה"ק, כשהאדמו"ר והחסידים וקהל רב מתרוממים בריקודים נעלים ביותר משך שעות ארוכות, תושבי קרית גת אומרים: על הטישים של האדמו"ר מקרעטשניף בחג הסוכות אפשר לומר את מאמר הגמרא "מי שלא ראה ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו".

לאחר ש-לילה אחר לילה קראו למשטרה מיד בשעה 11 בלילה על המוזיקה הרועשת, והשוטרים בעבודתם הגיעו והכריחו לעצור את המוזיקה, וכדברי האדמו"ר שאלו שהזמינו את המשטרה "מניעיהם מרשעות גמורה, ולא שהמוזיקה מפריעה להם".

אמש בטיש [ליל אושפיזא דאהרן] הגיעו שוב שוטרים לעצור את שמחת בית השואבה, האדמו"ר קרא לשוטרים ושאל אותם על מה ולמה הגיעו, לאחר שהשוטרים ענו שהגיעו בעקבות זה שהתלוננו, שיבח אותם האדמו"ר על עבודתם והסביר להם כי בשעה שאנחנו יושבים ושרים שירות ותשבחות לקב"ה אזי אנו פועלים שיהיה לחיילים הלוחמים למעננו בכל הגזרות שמירה מן השמיים ושלא יוכלו להרע להם, אחר נפרד מהם לשלום.

בגמר הטיש ביקש האדמו"ר מיקרופון ושלא כהרגלו התפרץ בדברי כאב וזעקה אדירה:

האדמו"ר פתח בדבריו: "מורי ורבותי היום אמרנו בהושענות 'הושע נא כלה מרשיעי, הושע נא לבל עוד תרשיעי', בושה וחרפה, אנחנו נמצאים כאן לא בפולין ולא בהונגריה ולא במרוקו, ולא בכל המדינות המרושעות, הקב"ה עזר לנו ואנחנו נמצאים כאן בארץ ישראל, ארץ הקודש, בגלות שבתוך גלות שבתוך גלות".

האדמו"ר המשיך: "אני אומר לכם היה מוטב לישב בפולין ובהונגריה ובכל המדינות המרושעות, ושיבואו השוטרים הגויים לגרש את היהודים ולהפסיק את שמחת יו"ט, בארצות אירופה היו גרים בין הגוים, ואם באו שוטרים לגרש את היהודים משמחת בית השואבה השוטרים היו גויים ואלו שקראו לשוטרים גם היו גויים".

כאן פרץ האדמו"ר בשאגות כאב: "אבל מי אלו שגרים מסביבינו, כולם שומרים תורה ומצוות, בושה וחרפה, התורה מצוה אותנו שלש פעמים בתורה 'ושמחתם לפני ה' אלוקיכם', 'והיית אך שמח', איך מעיז יהודי להרים טלפון ולקרוא למשטרה, איך יכול להיות דבר כזה כאן בא"י, חז"ל אמרו על שמחת בית השואבה 'שינה לא ראינו בעינינו', איך מעיז יהודי להפריע את זה ולקרוא למשטרה".

האדמו"ר המשיך בזעקותיו: "אני לא מקנא באותו יהודי שהעיז להרים ידיו ולהרים את הטלפון ולקרוא למשטרה להפריע ליהודים בשמחת יו"ט, לא מקנא בו, רח"ל, כאן בא"י? מה אנו כאן תחת אינקוויזיציה בא"י? שאנו צריכים להיזהר מלעשות מצוות ומעשים טובים? בושה וחרפה, אבל השוטרים הם לא אשמים, אם לא היו קוראים להם לא היו באים. אם זה היה קורה במגורינו הישן לפני שנים ברחוב אלישע 3 לא היה לי שום שאלה, שם היו גרים שכנים תינוקות שנשבו, אבל כאן ב"רמות דוד" שאבי הק' הקים בדמו ובנפשו, אבי הק' זצ"ל לקח שטח מחוץ למחנה, לא היה כאן בכל האזור שום מקום יישוב, מדבר שממה היה כאן, והוא הקים את הקריה לה' ולתורתו, לעבודתו ולמצוותיו, כאן בקריה שיגור יהודי שיעיז להרים טלפון למשטרה... מה כבר השעה עכשיו 11:15 בחג הסוכות?, ביום העצמאות הרעישו ליד ביתי במוזיקה עד 4 לפנו"ב ולא הרמתי טלפון למשטרה..., ביום העצמאות מותר ובסוכות לא? בושה וחרפה!, כאן ב"רמות דוד" בקריה שאבי הקים ע"ש זקיני הרה"ק ר' דוד משה מקרעטשניף זצ"ל שיגורו יהודים שירימו טלפון למשטרה מיד בשעה 11 בלילה להפריע את שמחת יו"ט???". שיהודים יפריע להם שרוקדים לקב"ה???. כאן בקריה של שומרי תו"מ יקרה דבר כזה?.

האדמו"ר המשיך בדברים חריפים: "אם היהודים האלו לא יחזרו בתשובה אוי להם ולשנתם ה"י, זה אותם אנשים שעשו זאת בשנה שעברה ולפני שנתיים ולפני שלש ארבע וחמש, ה' ישמור אותם את ילדיו ואת כל משפחתם ה"י, שיחזרו בתשובה תיכף ומיד, לא יהיה יותר דבר כזה, מי שלא חפץ בכך שיעוף מפה, העיר קרית גת גדולה מספיק, שלא יגור פה, כאן רוקדים לה' כל הלילה, אם הם לא חוזרים בתשובה אני לא סולח להם לא בזה ולא בבא, שה' ישמור אותם, 'פתקא טבא' לא נאמר עליהם אם לא יחזרו בתשובה, שה' ישמור את כל עם ישראל מכל פגע רע ומכל מכשול".

האדמו"ר המשיך: "אסור להתייחס אליהם כאן בא"י, רק אם באים למחות על דבר עבירה, אבל מי שבא להפריע לעבודת ה', אסור להתייחס אליו, רבותי אני מוכן ללכת עכשיו לבית הכלא, אני רוצה להיות אסיר למען הקב"ה, ואני מוכן לשלם כל קנס שבעולם, בפרט בא"י, בחו"ל יש שאלה שאסור להתגרות ברשעים, אבל כאן בא"י? בושה וחרפה!, אני לא יכול להירגע! כואב לי על כבוד הקב"ה על כבוד השכינה, זה חוק המדינה? איפה חוק המדינה בשבת קודש? איפה חוק המדינה ביו"ט וביו"כ? הולכים לבית משפט כי יהודים רוצים להתפלל ביו"כ בהפרדה? בושה וחרפה! מה איכפת לך שיהודים רוצים להתפלל בהפרדה ביו"כ? זה קליפות וסיטרא אחרא, הוא לא הולך לביהכ"נ, אבל איכפת לו על אחרים, אני לא רוצה לומר עליו את האותיות י. מ. ש. ו.

אני מבקש על היהודים האלו שקראו למשטרה שתרחמו עליהם ותפרסמו את דבריי כדי שיגיעו לאזניהם, אני מבטיח לכם מי שהרים את הטלפון וקרא היום בלילה למשטרה שה' ישמור אותם מה שיקרה להם בשנה הזאת... אני מזהיר אותו שיבוא לבקש מחילה ויבטיח שלא יעשה כן שוב, ואם לא רח"ל 'כל הקללות הכתובה בספר התורה הזה' ה"י...

ואם אנשים יבואו לידי הרהורים שצריך להתחשב באנשים שרוצים לישון אז זה שום דבר, אני אומר לכם שמי שעשה את זה עשה זאת מרשעות וצרות עין, זה לא מפריע, היום החלונות מבודדים, ועוד שכל תושבי הקרי'ה הם חרדים שומרי תומ"צ.

ועוד דבר הבנין הגדול עמד פה שנים רבות לפני שהתחילו לבנות פה בנייני מגורים "ומי שבא לגור כאן ראה את הבנין וידע שיהיה מקום לה' ויהיה פה מוזיקה ותפילות בשעות מאוחרות, אם היו באים לגור לפני הקמת ביהמ"ד לא היה לי טענות, אבל הם באו כבר על דעת זה. הכאב כבר על ליבי מזמן אך התעמקתי עד היום, ועכשיו אני אומר לכם פה זה קרי'ה חסידית ואין אף אחד שהולך לישון בסוכות בשעה כה מוקדמת, אלא מי שקרא היום למשטרה עשה את זה ברשעות גמורה ושלא ימכרו לי סיפורים שהילדים שלו לא יכולים להירדם וכו'...

"ואני אומר עכשיו שלש פעמים "הושע נא כלה מרשיע", "הושע נא לבל עוד תרשיעי", או שהוא יכלה את רשעותו, או שהקב"ה יכלה אותו ה"י, אבל התחלנו את הטיש בשיר "ומי שחטא ישוב וימחול לו", אם הוא שב בתשובה הקב"ה ימחול לו, ואני יעבוד על זה שהקב"ה ימחול לו, אבל אם לא 'כלה מרשיעי', שנה הבאה בעז"ה לא יהיה דבר כזה שיפריעו כאן בקריה החרדית לעבוד את ה' ולשמוח בשמחת יו"ט...

"אם אני עושה עבירה חטא ועוון אני מבקש מכם תקראו כולכם למשטרה, ואפילו אתם לא צריכים לקרוא למשטרה, תקחו כולכם מקלות ותכו אותי מכות נמרצות ה"י, ואם אני לא עובר על רצון ה' אף אחד לא יקרא לי למשטרה כאן בא"י".

האדמו"ר הבהיר אח"כ: "אני חלילה לא רוצה ששום יהודי בעולם ינזק, אני רוצה שלכולם יהיה אך טוב, לכן בקשתי שיפרסמו את דבריי שיגיע לאזניהם ויחזרו בתשובה ותהיה להם מחילה על מעשיהם כמו שאנו קוראים בהו"ר במשנה תורה "כי כל האיש אשר הלך אחרי בעל פעור" שהולך אחר היצה"ר והשטן "השמידו ה' אלוקיך מקרבך", אבל "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם" אם חוזר בתשובה ומתקרב לה', אזי "חיים כולכם היום".

שיחתו של האדמו"ר נהפכה בין רגע לשיחתם של כל בני העיר קרית גת, האנשים המסתופפים בצל האדמו"ר מספרים, שהאדמו"ר הינו משכמו ולמעלה, עדין נפש ומסבר פנים יפות לכל אדם, ומקבל את כל אדם הבא בצלו ולא משנה איזה סוג כיפה הוא לובש, ואכן רואים אנשים מכל הסוגים ומכל גווני הקשת שמסתופפים בטישים אצל האדמו"ר, והם אומרים שדברי האדמו"ר הם חריגים עד למאד, ואף פעם לא נשמע מפי האדמו"ר דברים חריפים מאין אלו.

אבל זעקתו של האדמו"ר באה בהתפרצות של כאב לאחר התנכלות מדי לילה בקריאה למשטרה רק בשביל להפריע, שכן הטיש מסתיים כבר עד השעה 12 בלילה, ולא שהמוזיקה רועשת עד מאד מאוחר.

תושבי קריית גת מבקשים לציין כי השטיבלאך והמקום המרכזי של העיר הינו כידוע 'שטיבלאך קרעטשניף' וכן המוסדות פעילים ומשמשים את כלל תושבי העיר והסביבה ובעקבות זאת הגבאים והפעילים מוכרים לכולם כאנשי מעש שלא ע"מ לקבל פרס ובכל בעיה שיש למישהו הם מטפלים במיידיות עהצהיו"ט ומאז שהאדמו"ר עלה על כס האדמורו"ת לרשת על מקום אביו הקדוש זצ"ל ישנם כמה אנשים יחידים ממורמרים וצרי עין שלא רואים בעין יפה את התפתחות המוסדות והקהילה ובכל אירוע ומעמד או שמחה וכו' שמתקיים בחצר החסידות (-אפי' שזה מתקיים בבניינים סגורים כדוג' בניין ביהמ"ד או היכל הישיבה המבודדים) הם עומדים עם סטופר ומיד בשעה 11 מתקשרים למשטרה להתלונן וכו'

אפי' השוטרים (שחלקם הגדול מסתופף בטישים ובמעמדים משך השנה) אומרים כי לא היו מתייחסים לכך אלא כי ישנו כמה אנשים המתקשרים שוב ושוב עד שהם מגיעים, ולכן אין להם ברירה והם חייבים להגיע.

אנשים מספרים גם בחרדה על דברי האדמו"ר, שכן האדמו"ר ידוע כאיש מורם וקדוש, ומילה מדברו לא שבה ריקם, ומי שההין כ"כ לצער את הצדיק צריך מיידית לבוא ולבקש את סליחתו.

אנו מקוים שאכן אנשים אלו יחזרו בתשובה ויבואו לבקש סליחה ושלום יהיה לכל עם ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.