"היום בתניא" שבת קדש כ"ה אלול
"אגרת הקדש"
פרק י"ט
שנה מעוברת
⛳
השגת משה בנבואתו:
בתחילת אגרת י"ט (לאחר פסוק הפתיחה "עוטה אור כשלמה"), מביא רבנו את הנאמר בכתבי האריז"ל, אודות המקורות בספירות העליונות שמהם נמשכה הנבואה למשה - כשבמסגרת זו ניתן להבחין, בין מקום הנבואה בשרשה העליון, לבין המקום שממנו יונק משה את נבואתו בפועל.
ונציין, שכדוגמת רב המוריד את שכלו לתלמידו, שהדבר נעשה בסדר ובהדרגה בשילוב עשר כוחות הנפש של הרב, כך גם יש סדר בהמשכת הנבואה למשה משורשה ועד למקום גילויה אליו בפועל.
...
ירידת הנבואה אל משה:
נקדים, שעל פי המבואר להלן, בכל ספירה שתי בחינות:
"בחינת אחורים", החיצונית והתחתונה שבספירה, שבאפשרותה לרדת למטה ולהתלבש במקבלים.
ו "בחינת פנימיות", המבטאת את מצב הספירה כפי שהיא מיוחדת במאצילה.
ורבנו מבהיר, ששורש השגת משה, לא הייתה בבחינת אריך שבכתר, ואף לא בבחינת הפנימיות של החכמה העילאה שבאצילות, אלא "בבחינת האחורים של החכמה".
והנה, המשכת הנבואה למשה משורשה זה למקום שממנו היא מתגלית למשה, היא כדלהלן:
תחילה, בחינת ה"אחורים של החכמה" יורדת ומתלבשת ב"בינה".
לאחר מכן, בחינת האחורים של החכמה המתלבשת בבינה, יורדת ומתלבשת באופן כללי בשבעת המידות.
ולבסוף, כאשר ההתלבשות הזו האחרונה, ממשיכה ומתפשטת עד סוף ארבעת המידות האחרונות "נצח הוד יסוד מלכות", מתקבל המקום שממנו נמשכת בפועל השגת נבואתו של משה - השגה הנמשכת מהפנימיות של "נצח הוד יסוד מלכות", הנמשכת ומאירה למשה בפנימיותו.
והנה, כביטוי למבואר כאן, שהנבואה המתגלית למשה, היא בעצם המשכה ששורשה הוא בבחינת "אחורים של החכמה" העליונה, אומר הקב"ה למשה "וראית את אחורי (ופני לא יראו)".
......
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.