רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בספטמבר 2024

צימוקים

 

✅ האחים יוסף (יצחק ודוד) קיבלו הסמכה לרבנות ללא מבחנים בשיטת הפרוטקציות, כך מתברר מתשובת הרבנות הראשית לבג"ץ, הם מעולם אל עמדו למבחנים לא בכתב ולא בעל פה. הרב דוד יוסף כתב בתשובתו שכן עבר בחינות אבל הרבנות הראשית כתבה בתשובתה לבג"ץ שלא עבר וקיבל תעודה על פי המלצה דבר שמקובל בשיטת השחיתות של הרבנות הראשית - מדובר בבני הרב עובדיה יוסף אז הם לא צריכים להיבחן בשביל לקבל תעודת כושר לרב עיר

✅ בסביבתו של הרב דוד יוסף אומרים כי יצחק יוסף מעולם לא נבחן על כלום לא רבנות ולא דיינות ונהיה רב ראשי ונשיא בית הדין הגדול…. ברבנות אומרים: ככה ממשיכה המדינה בישראבלוף במינוי רב מטעם שלא נבחן על דבר, ושספריו נכתבים ונערכים על ידי צוות אברכים מכולל יחווה דעת….

✅ הרבנות הראשית בדברי תשובתה לבג"ץ טוענת כי יש לבטל את העתירה מפני שהשאלות שהעלו שם שייכות רק אם יבחר, וכל עוד שלא נבחר הן לא ריאליות

✅ הדיין הרב אליעזר איגרא, הגיש היום לועדת הבחירות לרבנות הראשית את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי לישראל. עוד במתמודדים לרב האשכנזי: הגאון רבי משה חיים לאו, הגאון רבי מיכה הלוי, הרב קלמן בר והרב מאיר כהנא.

✅ שילה פריד: בחודשים האחרונים מושחתים בכותל סידורי תפילה, שבהם תפילות לשלום מדינת או ישראל וחיילי צה"ל. בימים האחרונים נמצאו סידורים עם הכיתובים "מדינת השטן תימחק לנצח" ו"ישי שליסל היהודי הקדוש". בקרן למורשת הכותל אומרים כי הם פועלים למגר את התופעה .

✅ עשרות תמימים מישיבת חב״ד חח"ל צפת המרכזית קיבלו הבוקר שיחות טלפון ממערכת צה''ל ומהם נמסר כי בוטל מעמד בן ישיבה בפתאומי ועל כן צריכים להתייצב בלשכות הגיוס במיידי, כתב המערכת מעדכן מהשטח כי בדק וראיין חלק מהתמימים וגילה כי יש תמימים (בודדים) הנכנסים למסלול גיוס עוד בחודש הקרוב וחלקם הגדול לאחר החגים, וכי אין למנוע את ההתייצבות. ובהודעה ברורה שנמסרה להם מצה"ל: במידה ולא יתייצבו בתאריכים המפורטים להם, יבוצע נגדם צו עיכוב יציאה/מעצר לאחר שלא התייצבו לרוב הצווים שנשלחו אליהם לבית.

✅ מחר תיפתח ועידת שלומי אמונים בהשתתפות עשרות חברי מועצה ובכירי השלטון המקומי להעשרת הידע המקצועי. בוועידה הנרחבת ביום רביעי עם מאות פעילים ינאמו הח"כים אייכלר ורוט, ראשי ערים ועוד. יו"ר ועד הישיבות הגאון רבי חיים אהרון קאופמן יתייחס למשבר הגיוס והשר מאיר פרוש ישבור שתיקה פוליטית ארוכה. (ויסברג)

✅ מנכ"ל המשרד לשירותי דת יהודה אבידן בגל"צ: "לא נתקצב בית כנסת בהר הבית, זה אחד הנושאים החמורים ביותר. אין שינוי מדיניות"

✅ אנטישמיות בארה"ב: בן 19 הותקף בידי קבוצת גברים לאחר שהשיב בחיוב לשאלתם אם הוא יהודי. האירוע נחקר כפשע שנאה. ('כאן')

✅ ווינט: ממשלת הולנד החליטה בתיאום עם הקהילה היהודית להחזיר לידיים יהודיות מאות ואף אלפי יצירות אמנות, שנשדדו על ידי הנאצים מיהודי הולנד לפני שגורשו לאושוויץ ולסוביבור. מדובר בכ-3,000 חפצי אמנות, חלקם נדירים מאוד

✅ גם ראש ישיבת ההסדר כרם ביבנה הרב אהרון פרידמן תומך במועמד לרב הראשי הגאון רבי קלמן בר. לדבריו "הרב קלמן בר הוא בעל יכולת ייחודית לחבר את כל חלקי החברה לתורת ה'"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.