רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 4 בספטמבר 2024

"היום בתניא" יום ד' א' אלול


 "היום בתניא"  יום ד'  א' אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י' 
שנה מעוברת

ההגבלות בשיעור המצוות:
נקדים, שבקיום התורה והמצוות ישנן הגבלות מגוונות, כהגבלות בזמן (כדוגמת המצוות שמצותם ביום דוקא) וכהגבלות במקום (כמצוות התלויות במקום).
וכאן מבהיר רבנו: כי היות "שהמצוות ניתנו לנו על ידי התלבשות במידת גבורה וצמצום ההארה" (כמבואר בקטע הקודם), לכן יש לרוב המצוות שיעור מצומצם - שיעור המהוה "כלי" לקליטת האורות העליונים (ושבלעדיו אין ביכולת העולם לקבל ולקלוט את האור הנמשך בו).
...
השיעור בצדקה:
כרוב המצוות שיש להם שיעור  מצומצם, כך גם לצדקה ולגמ"ח כשהם בממונו יש שיעור קצוב: 
"חומש למצוה מהמובחר" ו"מעשר למידה בינונית" - שכן כאמור, זו הדרך להמשיך את האלוקות שתתלבש בעולם.
והנה, כל זה אמור, רק באדם שכל ימיו הלך בדרך הישרה ולא סר מדרך התורה אפילו  כמלוא נימא ימין ושמאל.
אולם מי שעיוות את דרכו, הנה, בנוסף למרידה בהקב"ה בהתנהגותו השלילית, הוא לא המשיך לעולם את האור האלוקי שכל מצוה פועלת, וכן הוא מביא ל"מגרעות (נוספות) בקדש העליון" - דבר שלא ניתן לתקנו (במדרגות התשובה הבסיסיות), אלא בהמשכת אור עליון גבוה יותר מהנמשך על ידי המצוות במצב רגיל.
את התיקון הזה ניתן לפעול, בהמשכת אור עליון שלמעלה מהעולמות, אור שמבחינת "חסד עילאה ורב חסד" - אור שניתן להמשיכו לעולם, על ידי צדקה וחסד בלתי גבוליים, כדלהלן.
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.