רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בספטמבר 2024

גדעון סער משיב ליאיר לפיד


 יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער:
שמעתי שזה שנושא בתואר יושב ראש האופוזיציה מדבר על ניסיון ביטחוני. אגב, הוא תמיד מספר על עצמו שהוא יושב עשור בקבינטים ביטחוניים. האמת? הוא ישב ב-2 בלבד. שלוש שנים במצטבר. אני השתתפתי בחמישה קבינטים ביטחוניים במשך שנות דור, שלושה מהם כשר. בנוסף לכך - עוד שנים ארוכות בועדת החוץ והביטחון ובה בועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים. גם כשלקחתי פסק זמן מהחיים הפוליטיים הייתי עמית בכיר במכון למחקרי בטחון לאומי. כל חיי הבוגרים עסקתי בנושאים האלה. את מה שאני מבין בנושאי הביטחון הלאומי - אין ללפיד שום סיכוי לדעת גם אם היה תלמיד חרוץ. והוא לא. כידוע, את עיקר הניסיון שלו צבר לפיד כמגיש טלוויזיה (מטעמים ידועים - אני מכבד מקצוע זה). כל מי ששמע את מה שהיה ויש ללפיד להגיד בשנה האחרונה במהלך המלחמה הקשה בתולדות ישראל נדהם. אפס תובנות, אפס עומק, אפס הבנה אסטרטגית. הוא אפילו לא מבין מה זה להבין בביטחון. מצד שני, מה הוא הבין בכלכלה כשמונה לתפקיד שר האוצר? לפיד הציע את עצמו להצטרף לממשלה הנוכחית מספר פעמים בתנאים שנדחו. 
‏זאת ועוד: גם בנט וגם לפיד הציעו שאקח את תיק הביטחון במגעים להקמת ממשלת השינוי. אני משוכנע שבנט גם ישר מספיק כדי לאשר זאת. יתרה מכך: לפיד עצמו בפגישה בביתי הציע לי להיות ראש ממשלה ברוטציה איתו. זה היה במהלך מבצע ״שומר החומות״, כשבנט לזמן מה פרש מהמו״מ הקואליציוני. דחיתי מיד את הצעתו  שמשמעותה היתה הקמת הממשלה בקולות הרשימה המשותפת. במהלך השנים האחרונות חזר ואמר לי לפיד במספר שיחות אישיות שאני אחד מ-3 הפוליטיקאים היחידים בישראל שכשירים לתפקיד ראש הממשלה (שני האחרים, לדעתו, הם ליברמן והוא עצמו). 
‏לענייננו יפים, איפוא, דברי ינאי המלך לשלומציון המלכה: ״אל תתיראי מן הצדוקים ולא מן הפרושים, אלא מהצבועים העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס״.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.