רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 13 בספטמבר 2024

מה הדין, חכמינו, בביצה שלא נולדה בערב חג??

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
מלעיגינו היו לועגים לפלפולינו בשאלת-השיר 'מה הדין, רבי טוביה, בביצה שלא נולדה בערב חג', לכאורה לעגו בשיר לחנופה שהיו נוהגים הרבנים בעשירי הקהילה, אבל בסכין מושחזת דקרו אותנו על כך שאנחנו דנים ברצינות ובכובד ראש, על נושאים שוליים וחסרי חשיבות. כך ירו בנו שתי יריות בו זמנית, האחת גלויה והשניה, מושחזת ושסמויה.
 
יאה להם, למלעיגינו מאז להתבונן במראה ולראות את פילפולי ההבל-הבלים שלהם על ביצה שלא נולדה וכל קיומה נועד אך ורק לצורך ניגוח זולתם.
 
ימים רבים, ונהרות רבים של ארס, זרמו בארצינו בויכוח חסר הפשר והתוחלת האם צודק נתניהו שציר פילדלפי אכן כה חשוב לביטחוננו (שאם כן, נשאלת השאלה, מדוע דחה את כיבושה חצי שנה מאז פתיחת הקרבות???), או שכל רצונו הוא לטרפד את העסקה עם חמאס (ולמה לטרפד? כדי שהמלחמה תימשך וטרם יגיע הזמן לחקור מה היה – שכל עוד 'המלחמה נמשכת' אין זה נכון וראוי לחקור).
 
ההתעקשות על ציר פילדלפי מייצגת, לטענתם, את התנגדותו של ביבי לעסקת חטופים בכלל, משל גס ליבו בסבלם וחייהם של אזרחיו והרבה יותר חשוב לו להחזיק ולהשאיר את המערכת הפוליטית ללא שינוי (יוער שאכן עם פתיחת הקרבות היה מצבו של ביבי על הפנים וכמעט לא היה מי שיצביע עבורו וככל שעובר זמן, יותר ויותר אומרים שיצביעו עבורו).
 
מדהים להיווכח שמשני צידי המריבה הגדולה ניצבים המונים שאין להם את הידע הבסיסי על מה מדובר בכלל. הרי אין עסקה תפורה וסגורה שהנושא היחיד שנותר בה פתוח הוא עניין ציר פילדלפי. יש מכלול של נושאים ובראשם, דרישתו החד משמעית של סינוואר שהחזרת חלק מהחטופים תהווה סיום סופי של המלחמה, מבלי שלצה"ל יותר בהמשך לחזור ולהילחם. הוא רוצה להמשיך ולנהל את המו"מ על שאר החטופים, כאשר קלף האופציה הצבאית מעוקר מראש מידי ישראל.
יש לא-מטורף אחד בעולם שיסכים לדבר כזה??? (תיקון. לא 'בעולם'. בעולם יש דווקא רבים שמוכנים לאסור את ידיה של ישראל מלפעול נגד החמאס. תמורת חלק מהחטופים, או ללא כל תמורה? זה כבר נושא שנוי במחלוקת אצל נאורי העולם. אז נתקן 'האם בישראל יש אדם אחד שפוי שיסכים לסיים את המלחמה תמורת השבת חלק מהחטופים???)
 
לסינוואר יש כמה מטרות-על. האחת היא כבילת ידיה של ישראל מלפעול צבאית בעזה. ישראל מוזמנת לפעול בשדה הדיפלומטי, ואפילו לפעול להעברת החלטות אנטי חמאסיות בגופי העולם. כמו למשל 'העולם קורא לחמאס להחזיר את השבויים – בתמורה לוויתורים ישראליים מתאימים'. אולי אפילו יסכים לניסוח 'חמור מאוד'. כמו למשל 'העולם רואה בחומרה רבה את החזקת השבויים בידי חמאס'.
מטרת על נוספת היא: הבטחת המשך שלטונו של חמאס ברצועה. טוב, זה לא חייב להיות מנוסח כך בדיוק, אבל אתם מבינים, שזו תהיה התוצאה הסופית
ואה, כן, עוד משהו שולי. ישראל צריכה להתחייב שלא לנסות לסכל את ראשי החמאס. ההתחייבות הזאת צריכה להיות מגובה בערבויות אמריקאיות ובינלאומיות, כך שבעצם ראשי החמאס יוכלו להוות הגנה-בפועל לכל מי שנמצא בסביבתם. לא צריך להחזיק בקרבת מחבלי-על, ילדים, תינוקות, או חטופים. מספיק שסינוואר או נבלה אחרת נמצא שם ואסור לישראל לנסות לסכל את הנמצאים בסביבתו.
 
נכון שיש בין שאר הדברים גם סעיף קטן שאומר שישראל לא תמנע בעד חמאס להתחמש, לקראת השביעי באוקטובר הבא. תקראו לזה ציר פילדלפי, או מה שאתם רוצים. אבל זה סעיף משני.
 
אנחנו אפילו לא יודעים אם ביבי באמת חושב שיציאה מציר פילדלפי היא אכן סכנה ברורה ומיידית לביטחון ישראל, או שהוא הכניס את זה כעז למו"מ, כדי שיהיה לו על מה לוותר בהמשך. מניח שכל נושא ונותן עשה ועושה תרגילים כאלה ואין בזה חדש. החדש היחיד כאן הוא שיש אנשים שהחליטו למנוע בעד ביבי להכניס עיזים. אתה צריך, קודם כל, להתחייב על כל מה שחמאס דורש ואז נראה מה חמאס מוכן לתת בתמורה.
 
ועל נושא העז שלא נולד בפאתי עזה, רבים ומקיזים דמים ברחובות ערינו.
 
אז באמת, למה להם, לאיראנים ושלוחיהם לסכן את חייליהם ולבזבז את כדוריהם, אם יש כאן מי שעושה עבורם עבודה יותר טובה ממה שהם יכולים לעשות לעצמם?
 
אז שירו ולעגו לנו, אחינו אהובינו. מה הדין באמת בביצה שלא נולדה בעזה???
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.