רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ מרדכי הלפרין: פרסום ראשון במהדורה המרכזית: תוך כדי ניחום האבלים, יו"ר ש"ס אריה דרעי קיים היום שיחת טלפון קשה עם שר הביטחון על משבר הגיוס.
אי ההתייצבות מתואמת בין כלל ראשי המפלגות החרדיות - דרעי גולדקנופף וגפני - חוששים שגלנט מסייע לאופוזיציה להפיל את הממשלה
המסר שהועבר היום מהחרדים לגלנט: "בטל את הוטו ל'הסכמה רחבה' על החוק - ונשוב לעבוד בתיאום מול צה"ל"

✅ דפנה ליאל: בסביבת ראש הממשלה מתלבטים האם להזיז את גלנט מתפקידו בחודשים הקרובים. גלנט נתפס בלשכה כמי שעומד בין הקואליציה לבין פתרון בעיית הגיוס, ומואשם בהדלפות מדיונים בטחוניים רגישים. התזמון הנוח ביותר הוא במהלך הפגרה, כשאין סכנה להיכנס לסחרור בחירות. התוכנית היא להגביר את הביקורת על גלנט מתוך הקואליציה ומתוך הליכוד ולהציג את המהלך כבלתי נמנע. בסביבת נתניהו מכחישים וטוענים שהיחסים דווקא תקינים

✅ אהרון רבינוביץ ב'הארץ': בצה"ל צפויים להוציא בשבוע הקרוב כמה אלפי צווי גיוס לצעירים עובדים. "הרעיון הוא להביא את המתגייסים החרדים מבלי לגעת בגרעין הקשה של עולם הישיבות, מתוך הבנה שאסור לקרוע את החבל עם הציבור החרדי וההנהגה החרדית", אומר מקור המעורה בפרטים.

✅ אהרון רבינוביץ ב'הארץ' על הקמת החטיבה החרדית: "מי שצפוי להיפגע מהקמת החטיבה החרדית הם אנשי "נצח יהודה", שם מבינים כי ככל שהביקוש לחטיבה החדשה יעלה, הביקוש לשירות בנצח יהודה יפחת. "מאחורי הקלעים יש גורמים בנצח יהודה שמנסים לתקוע מקלות בגלגלים", אומר אדם העוסק בגיוס חרדים. "אני מקווה שהבכירים למעלה בצבא לא ייפלו לבור הזה"."

✅ אהרון רבינוביץ ב'הארץ': לרבני העמותה שילוו את הקמת החטיבה החרדית יהיו סמכויות לאכוף את דרישותיהם. בנוסף, לראשונה בצה"ל כל הפקודות בחטיבה ייכנסו לפקודות מטכ"ל, מה שימנע מצב שבו מפקד בשטח יוכל לחרוג מהכללים. "כיום הדברים מתנהלים בדרגת המפקדים בשטח או בכירים באכ"א שמחליטים מה לעשות", אומר מקור המעורה בפרטים. "בנוהל החדש זה יהיה מוגדר בפקודות שהן כמו חוק ובשביל לשנות אותן יהיה צורך בהחלטה של הרמטכ"ל".

✅ אהרון רבינוביץ ב'הארץ' בפרטים נוספים על הקמת החטיבה החרדית: "במטרה לשמור על זהותה החרדית של החטיבה החדשה, במקביל אליה תפעל עמותה חיצונית שבה יהיו חברים רבנים חרדים שיפקחו על הנעשה בשורותיה ועל שמירת התנאים שלהם התחייב הצבא כשהמטרה היא שהמתגייסים ייכנסו לצבא כחרדים וייצאו ממנו חרדים. מי שמקדם ומלווה את החטיבה מהצד החרדי הוא הרב דוד לייבל, נשיא מוסדות "אחוות תורה".

✅ תנועת ש״ס: ש"ס מגלה אחריות ולא תיצור משבר בעת הזו שעלול לפגוע במאמץ המלחמתי ובעסקת החטופים ולכן תצביע יחד עם הקואליציה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.