רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 ביולי 2024

שביבים


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
לא מבין משהו
 
אם נכון הדבר שש"ס הם שליש מהציבור החרדי, אז איך זה שהם מקבלים 9 מנדטים כשמתוכם 60% מצביעים חרדיים וכל שאר החרדים (אגו"י ודגל יחד) יחד מקבלים 7 מנדטים???
לכאורה, היה צריך להיות שאם לש"ס יש ששה מנדטים מחרדים (מחו, אז לליטאים והחסידים אמורים להיות 12 מנדטים. להיכן נעלמים המנדטים החסרים?
יתר על כן, בניתוח תוצאות ההצבעה ליהדות התורה נמצא שיש 9% מצביעים שאינם חרדיים. כלומר שגם בשבע המנדטים של שליהדות התורה יש הרבה קולות של לא חרדיים. אז השאלה מתעצמת.
מי עובד עלי כאן במה?
 
 
= = = = = = = 
 
 
גלנט טוען שהצבא זקוק לעשרת אלפים לוחמים באופן מיידי, כך שהקצבת 3,000 שהצבא יכול לגייס עכשיו מהחרדים אינה מספקת. רוצה ליצוק מתווה גיוס בו בכל שנה יעלה הגיוס בחמשה אחוזים (מתוך הסך הכולל).
 
העובדה שלצבא יש עשרות אלפי חיילי מילואים קרביים מהמעלה הראשונה שאינם מגויסים, לא מפריע לכל המסיתים לדבר על ההכרח לגייס את החרדים. פשוט אין חיילים להגן על עמישראל.
הלא מגוייסים למילואים הינם משכבת העל בצה"ל. חלקם שרתו בחיל הים ולחיל הים יש מספר ספינות ברור ולכל ספינה יש את הצוות שלה. כך שמאז ומתמיד חיילים חיל הים משתחררים מהסדיר/קבע ללא מילואים.
גם חיילים ששרתו ביחידות עילית, משוחררים בגיל צעיר מאוד ממילואים (כי יש תקן כשירות, שכולל סעיף גיל ומי שמגיע לגיל 30 בערך, מקבל פטור).
נכון שהרבה מאוד היו עוברים - בהתנדבות - ליחידות אחרות, אבל מי שלא פנה ולא שינה סטטוס נשאר חייל סופר מעולה, שאינו נקרא.
 
אבל "צה"ל חייב ומוכרח את חיילי החרדים".
 
מה לא הבנתי כאן??
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.