רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2024

שבת התאחדות לחסידי ואוהדי בית טריסק לקראת יומא דהילולא של המגיד מטריסק זי"ע


 

השבת פרשת קרח ר"ח תמוז יתכנסו חסידי ואוהדי בית טריסק במרכז החסידות ברח' סורוצקין בירושלים, לקראת יומא דהילולא של הרה"ק המגיד מטריסק זי"ע, בעל ה"מגן אברהם" בנו של הרה"ק רבי מרדכי המגיד מטשערנאביל זי"ע, שנסתלק ביום ב' תמוז תרמ"ט.

המגיד מטריסק היה מגדולי האדמורי"ם בדורו ורבבות חסידים נהרו להסתופף בצל קודשו, בין אלו נמנו גם גדולי האדמורי"ם מפולין שנסעו עם חסידיהם לשבתות וימים טובים להתבשם מתורתו, והעיר טריסק היתה לאבן שואבת.

בשנת תרמ"ז, שנתיים לפני הסתלקותו, הסכים שידפיסו את ספרו "מגן אברהם" שנכתב ע"י גדולי החסידים, ובהקדמתו שעליה חתם בעצם כתי"ק: "ועכשיו הגעתי לגיל הגבורות לכן לא אוכל להרים קולי לבוא לפניהם בד"ת לכן אמרתי אולי דבר זה למען יפוצו מעינותי החוצה". הספר נתקבל אצל המוני בית ישראל כספר יסוד לעניני אמונה ענוה וקדושה.

האוהל שעל הציון הק' היה מקום תפילה לרבים ועד לימי השואה היו נוהרים לשם אלפי חסידים ובפרט ביומא דהילולא, כאשר גם כיום לאחר שחודש ושופץ האוהל, הוא משמש מקום תפילה וישועה  לעולים להשתטח על קברי הצדיקים באוקראינה.

מהוועד להקמת הבנין החדש "מרכז לתורה ולתפילה טריסק" בשכונת רוממה בירושלים נמסר, שלאחר הרבה עיכובים, ב"ה זכינו שבימים אלו ממש עבודות החפירה בעיצומן, ובתוך כמה חודשים אי"ה יסיימו את החפירות ויתחילו בבניית השלד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.